Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:10:39 GMT

رعايت مصوبه 9 ماه مرخصي زايمان الزامي است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۲۴۰۰

خبرگزاری آریا- باتوجه به مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش زمان مرخصی زایمان، طرح شکایت در دیوان عدالت اداری ضرورت ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: باتوجه به صدور آراء لازم الاجرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و تصویب مصوبه هیات وزیران، مرخصی زایمان از شش ماه به نه ماه افزایش یافته است و ضرورتی به طرح شکایت در این خصوص در دیوان عدالت اداری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دیوان عدالت اداری، تصریح کرد پس از صدور رأی هیات عمومی، همکاری گسترده‌ای بین دیوان عدالت اداری و سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و در نهایت مصوبه هیات وزیران به تصویب رسید و مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی نیز به مدیران کل و معاونان این سازمان ابلاغ کرده است؛ بنابراین در حال حاضر مرخصی زایمان مشمولان تامین اجتماعی 9 ماه است و رعایت مصوبه هیات وزیران الزامی است.
آقای مصدق با بیان اینکه درخصوص موضوع مذکور آراء لازم الاجرا از هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است، گفت: کلیه واحد‌های تامین اجتماعی ملزم به رعایت آراء دیوان می‌باشند و در صورت استنکاف، مسئولیت قانونی خواهند داشت.
وی همچنین افزود: شکایت‌هایی که قبلاً در این زمینه صورت گرفته است در اسرع وقت تعیین تکلیف می‌شود، و در مورد افراد ذی نفع که مشمول مرخصی مذکور هستند، ولی تاکنون شکایت نکرده اند، طرح شکایت در دیوان ضرورتی ندارد و رأساً به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و شعب و ادارات سازمان تامین اجتماعی بدون لزوم اخذ رأی از دیوان عدالت اداری، مکلف به اجرای قانون در مورد ایشان هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصوبه مرخصی زایمان دیوان عدالت اداری تامین اجتماعی مصوبه هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

 مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌هایِ خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاهِ استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایتِ یگانِ مربوطه و شخصیِ مأمورِ پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظِ نامناسب در حین اجرای ماموریتِ تامینِ امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است. 

تلاشِ پلیس در محیط‌هایِ ورزشی صِرفا تامینِ امنیتِ تمامیِ عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است.

همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورینِ پلیس در حینِ انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط