Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش ۱۵ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان خبرداد.

مسعود طالبیان در گفت و گو با ایسنا بااشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای استان افزود: سدهای در حال بهره‌برداری استان به تعداد ۱۴ سد، شامل سدهای بوکان، مهاباد، حسنلو، ساروق، زولا، دریک، شهرچای، بارون، شهید قنبری، آغ‌چای،ارس ۲، قیقاج، کرم آباد و سیلوه است که حجم آب ذخیره در سدهای مذکور معادل ۱۲۹۴ میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
طالبیان ادامه داد: حجم نظیر سال گذشته سدها معادل ۱۵۱۵ میلیون مترمکعب بوده که آمار مقایسه ای نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی بااشاره به کاهش ۲۴درصدی بارشها در سال آبی جاری گفت: بارش سال آبی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به میزان ۲۷۸ میلیمتر و سال آبی گذشته  ۳۶۷.۳میلیمتر بود. 
طالبیان تاکید کرد: باتوجه به وضع موجود چنانچه کشاورزان در مصرف آب صرفه جویی نکنند تابستان امسال با تنش آبی مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی حجم مخازن سد کاهش بارندگی تنش آبی سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

ایسنا/خراسان رضوی برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش‌بینی شده است.

به نقل از ارث، کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

 رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم‌ شدن است.

ال‌نینو و گرم‌ شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد.

نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال