Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، متخصصان ایالت متحده بر این باور هستند که باید منشا بیماری کووید-۱۹ پیدا شود، در غیر این صورت جهان با یک همه گیری دیگر روبرو می شود.

دو متخصص آمریکایی دیروز /یکشنبه/ در گفت و گویی تلویزیونی گفتند که جهان برای یافتن منشا کووید-۱۹ و جلوگیری از تهدید یک همه گیری دیگر در آینده به همکاری دولت چین نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسکات گاتلیب»  یکی از اعضای عالی رتبه سازمان غذا و دارو (FDA) گفت: «در حال حاضر اطلاعات بسیاری در حمایت از این نظریه بدست آمده که احتمال نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا وجود دارد».

گاتلیب در گفت و گو با شبکه خبری "سی.بی.اس نیوز" افزود: «چین مدرکی برای اثبات این نظریه ارائه نکرده و همزمان جستجو برای انتشار این ویروس از حیات وحش هم نتیجه ای نداشته است».

«پیتر هوتز»  مدیر مرکز توسعه واکسن هم در یک گفت و گوی جداگانه تلویزیونی گفت: «ما  نمی دانیم چگونه همه گیری شروع شده است و همین امر جهان را در معرض خطر شیوع یک همه گیری دیگر در آینده قرار می دهد».

با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از نخستین باری که پاتوژن بیماری کووید-۱۹  در بازار غذاهای دریایی در ووهان چین گسترش یافت، منشا دقیق ویروس همچنان ناشناخته است. دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده اند که به احتمال زیاد ویروس کرونا از حیوانات وحشی به انسان سرایت کرده است، اما این ایده که ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ ممکن است به طور تصادفی از یک آزمایشگاه تحقیقاتی نشت کرده باشد، مدت ها توسط برخی از جمهوری خواهان در آمریکا تبلیغ می شد و اکنون مورد توجه دولت «جو بایدن» قرار گرفته است.

بایدن چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه ای غافلگیرانه خواستار تحقیقات مجدد درباره منشا ویروس شد. رئیس جمهوری آمریکا گفت: «سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی های متناقضی از احتمال انتقال ویروس از حیات وحش یا نشت از انستیتوی ویروس شناسی ووهان داشتند». او به سازمان های اطلاعاتی دستور داد "تلاش خود را دو برابر کنند" و ظرف ۹۰ روز دوباره به او گزارش دهند.

همزمان چین ایالات متحده را به ترویج نظریه نشت آزمایشگاهی ویروس متهم و هرگونه احتمال انتقال ویروس را از آزمایشگاه رد می کند.

درواقع بحث در مورد منشا ویروس با گزارش "وال استریت ژورنال" در ۲۳ مه (۲ خرداد) دوباره آغاز شد که براساس آن این روزنامه مدعی شد سه محقق از موسسه ویروس شناسی ووهان چین در نوامبر ۲۰۱۹ علائمی شبه کووید-۱۹ داشته و پیش از آنکه این بیماری حتی در چین اعلام شود برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

هوتز گفت: «به دانشمندان باید اجازه داده می شود تحقیقات طولانی مدتی در چین انجام دهند و از انسان و حیوان نمونه خون بگیرند». وی تاکید کرد: «آمریکا باید چین را با تهدید به تحریم تحت فشار قرار دهد تا اجازه تحقیق و بررسی را بدهد».

این متخصص بیماری های عفونی افزود: ما به تیمی از دانشمندان، اپیدمیولوژیست ها، ویروس شناسان، بوم شناسان خفاش در استان هوبئی (استانی که مرکز آن شهر ووهان است و نخستین بار ویروس کرونا در آنجا شناسایی شد) برای یک دوره شش ماهه و یک ساله نیاز داریم.

این در حالی است که  چین در واکنش تحقیقات دولت بایدن را تلاشی برای "سیاه نمایی ، انگیزه های سیاسی و پیدا کردن یک مقصر دیگر" دانست و هرگونه درخواست برای تحقیقات را در این خصوص رد کرد.

سازمان جهانی بهداشت طی تحقیقاتی که در ماه مارس (اسفند ) منتشر شد، منشا ویروس را کاملا کشف نکرده است اما نشت آزمایشگاه را بعید دانست. هرچند خواستار تحقیقات بیشتر در آن زمان شد.

«تدروس ادهانوم» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هنگام انتشار این گزارش در بیانیه ای گفت: «تا آنجا که به این نهاد مربوط می شود، همه فرضیه ها روی میز است».

برچسب‌ها کرونا چین جو بایدن سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا چین جو بایدن کرونا چین جو بایدن سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور یک همه گیری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حالیکه خبر واریز افزایش حقوق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه اعلام شده است. شهروند خبرنگاری از این افزایش دیر هنگام گلایه دارند.

پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام.‌مستأجران مشکلات زیادی دارند . چرا حقوق بازنشستگان کشوری را آنقدر زود اضافه کردن ولی کارگران بازنشسته را هنوز اضافه نکردن؟؟؟کرایه تاکسی را ۵۰درصد اضافه کردن . چرا از دلالان دلار مالیات سنگین نمیگیرند؟؟؟؟؟

دیگر خبرها

  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟