Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  امروز در مراسم افتتاح ۳۲ طرح حوزه سلامت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد ، گفت: در شرایط کرونایی شامل تحول ساختاری در حوزه بهداشت بودیم به طوری که بیش از ۵۰ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جذب شدند و شاهد افزایش ۸۵ درصدی حقوق کارکنان بهداشت و درمان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در گیلان تاکنون ۴۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا و در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در همین مدت ۴۰۰ پزشک و ۴ هزار پرستار در ۲۹ بیمارستان استان به این بیماران کرونایی خدمات رسانی کردند.

سالاری افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از کادر درمان مبتلا به کرونا و ۳۷۰ نفرشان در بیمارستان‌های گیلان بستری و ۳۲ نفر هم شهید شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به آغاز اجرای واکسیناسیون کرونا در گیلان اشاره کرد و گفت: ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار و ۳۶ تیم هم برای مناطق سخت گذر گیلان برای واکسیناسیون مردم در نظر گرفتیم.

 سالاری افزود: در همین مدت ۲۵ تخت در اورژانس بیمارستان‌های گیلان راه اندازی و ۱۷ دستگاه خودروی اورژانس با ۶۸ میلیارد تومان هزینه به گیلان اضافه شد که یک میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

او ،  با اشاره به اینکه در این مدت اقدامات مهمی در بحران کرونا انجام شده به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: گیلان در اجرای این طرح جزو استان‌های پیش رو بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش همچنین گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا ۳۰۰ تخت و۱۲۰دستگاه ونتیلاتور از کشور. ۷ دستگاه سی اسکن راه اندازی کردیم.

او افزود: با ۲۷میلیارد تومان هزینه ۱۷دستگاه اکسیژن ساز، ۱۰ دستگاه رادیولوژی۱۴دستگاه سونوگرافی راه اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان جزء نخستین استان‌هایی بود که مرکز آزمایش مولکولی ۱۶میلیارد تومان هزینه را راه اندازی کرد.

سالاری افزود: در این مدت خیران هم با اهدای ۸ میلیارد تومان، ۳۰ تخت آی سی یو در بیمارستان‌های گیلان راه اندازی کردند.

او با بیان اینکه  آزمایشگاه تست کرونا هم امروز در بیمارستان رازی راه اندازی شده است، گفت: با افتتاح این آزمایشگاه تست کرونا در این مرکز از ۳۰۰ تست به هزار و ۳۰۰ تست می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  از افتتاح نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی شمال کشور در گیلان هم خبر داد و تصریح کرد: این مرکز می‌تواند تا ۳۰۰ کودک ناشنوا را پوشش دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی کادر درمان افزایش حقوق رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی، محور فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال جاری است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ملاک و معیار فعالیت در سال جدید براساس برنامه عملیاتی است و در برنامه عملیاتی دانشگاه در حوزه درمان باید تمام شاخص‌ها لحاظ شود.

بهمن نقی پور در جلسه بررسی آخرین وضعیت ارائه خدمات در بیمارستان امام رضا (ع) ضمن قدردانی از همت بلند و تلاش بی‌وقفه کلیه پرسنل خدوم کادر درمان بخصوص بیمارستان امام رضا(ع) و تمجید از اقدامات ارزنده‌ای که در بحث خدمت در حوزه سلامت استان انجام شده است، براهمیت خدمت رسانی به مردم در حوزه درمان خصوصا در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد.

در ادامه این دیدار دکتر مجتبی محمدزاده، رئیس بیمارستان ضمن قدردانی از حمایت‌های رئیس دانشگاه و معاونین گزارشی از عملکرد مرکز را ارائه و اظهار کرد: در دو سال اخیر با تأکید بر مدیریت بهینه منابع، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و با همکاری تمامی واحدهای مرکز نتایج خوبی نیز بدست آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفتنی است، در این نشست در خصوص مشکلات مرکز در حوزه توسعه فضای فیزیکی (توسعه بخش های جدید)، خرید تجهیزات، دارو، مطالبات کارکنان، تامین نیروی انسانی لازم، مدیریت بهینه هزینه‌ها و پرداخت بدهی‌ها و اتمام پروژه های در حال اجرا خصوصا طرح توسعه اورژانس مرکز بحث و تبادل نظر شد و آخرین دستورالعمل‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه درمان مورد بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • برنامه عملیاتی، محور فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال جاری است
  • تکذیب افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی