Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@18:39:37 GMT

همسرم از بانیان وضع موجود اقتصادی نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۲۸۷۱

همسرم از بانیان وضع موجود اقتصادی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خانم سپیده شبستری همسر و نماینده آقای همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوی در گفتگو با شبکه دو سیما افزود: آقای همتی از عوامل اصلی در جلوگیری از بدتر شدن اوضاع اقتصادی است.
خانم سپیده شبستری درباره رزومه کاری آقای همتی گفت: او به مدت سیزده سال در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت و آخرین سمت او معاونت سیاسی این سازمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سپس به مدت سیزده سال ریاست کل بیمه مرکزی را عهده دار بود و پس از آن مدیرعامل بانک سینا و سپس مدیرعاملی بانک ملی و زمان کوتاهی در حدود دو تا سه سال، دوباره ریاست بیمه مرکزی و پس از آن هم ریاست کل بانک مرکزی را عهده دار بود.
خانم شبستری در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا آقای همتی می‌تواند رئیس جمهور خوبی باشد؟ گفت: حتما، چرا که نه.
او با اشاره به برخی ویژگی‌های رئیس جمهور خوب افزود: ویژگی‌های اخلاقی، مدیریتی و علمی از جمله این ویژگی هاست که آقای همتی در همه این زمینه‌ها نمره خوبی را می‌گیرد

همسر آقای همتی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای همتی اخیرا بر مشکل خاصی فائق آمده است؟ گفت: بله یک چالش و مشکل بزرگی اخیرا ایجاد شد و آن نوسان نرخ ارز بود که او بر این موضوع فائق آمد.
وی افزود: اواخر تیر سال ۱۳۹۷ که او ریاست بانک مرکزی را پذیرفت برخی از دوستان، کارشناسان اقتصادی و حتی افرادی که در سمت‌های اقتصادی فعالیت داشتند به او گفتند که زحمت نکش و خود را خسته نکن؛ دلار تا ۴۰ و ۶۰ هزار تومان بالا می‌رود و با این حرف، کاملا دل ایشان را خالی کردند.
خانم شبستری اضافه کرد: روز‌های خیلی سختی گذشت، اما به یاری خداوند و با تصمیمات و تمهیدات، او توانست بر این افزایش نرخ ارز فائق بیاید و آن را پایین بیاورد   رفاه مردم؛ مهمترین دغدغه آقای همتی   همسر و نماینده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه مردم, مهمترین دغدغه آقای همتی است.
خانم سپیده شبستری در ادامه گفت و گوی خود با شبکه دو سیما در پاسخ به این پرسش که مهمترین مسئله و دغدغه آقای همتی چیست؟ افزود: مهمترین مسئله ای که معمولاً درباره آن صحبت می کند، وضع اقتصادی مردم و کشورمان است؛ دوست دارد که بتواند در جهت بهبود رفاه مردم و وضع معیشت و اقتصاد کشورمان گام موثر و مثبت بردارد.

وی در پاسخ به این پرسش که بهترین و بدترین اخلاق آقای همتی چیست؟ گفت: در 2 تا 3 سال اخیر که ریاست بانک مرکزی را بر عهده داشت، زمانی که به منزل می آید به شدت پیگیر اطلاعات و اخبار است و شب و آخر شب هم کارهای خود را مدیریت و بازار را رصد می کند.
خانم شبستری افزود: آقای همتی به روز است و همه خبرها را رصد می کند اما بدی اش این است که نه استراحتی می کند و نه به کار دیگری می رسد و همیشه ایشان را باید در همین حالت ببینیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که دلسوزی آقای همتی را برای مردم در کجا دیده است و نمونه ای از آن را بیان کند، گفت: در این باره شاید بتوانیم به این اشاره کنم که او سفارت را با حقوق و امکانات آن چنانی رها کرد و در آن شرایط سخت و پر دردسر، ریاست بانک مرکزی را پذیرفت.

همسر آقای همتی در پاسخ به این پرسش که آخرین موضوعی که آقای همتی بابت اش عصبانی شد چه بود؟ گفت: چیزی که خیلی ایشان را عصبانی و ناراحت کرده بود, پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها و پس از اعلام تائید صلاحیت او، جناب آقای رئیس جمهور روحانی به او گفت: باید بین نامزدی و ریاست بانک مرکزی, یکی را انتخاب کند و آقای همتی چون در سخنرانی های خود به مردم تعهد داده بود, نامزدی را انتخاب کرد در حالی که هیچ منع قانونی وجود نداشته و قائم مقام او با اختیارات کامل در حال انجام کار است و تصمیمات جدی را هم با آقای همتی بررسی می کرد؛ اما این اتفاق افتاد.
خانم شبستری در پاسخ به این پرسش که نگاه آقای همتی به حضور و فعالیت بانوان چیست، گفت: نگاه او در این باره بسیار باز و روشن است؛ او می گوید جامعه ما تا زمانی که بخواهد به آن سطح مطلوب برسد باید حضور بانوان در محیط کار ، بهتر و راحت تر از اکنون باشد و در شرایط مساوی با آقایون قرار گیرند؛ از نظر موقعیت شغلی و شرایط کاری، هنوز جای تلاش و کار داریم.
وی در پاسخ به این پرسش که تصویر اشتباهی که مردم, ممکن است از آقای همتی در ذهن خود داشته باشند, چیست؟ گفت: به علت مسئولیت حساسی که آقای همتی دارد نمی تواند هر چیزی را بیان کند و در مورد آن توضیح دهد به همین علت شاید برخی از قصورها به پای ایشان نوشته شود در حالی که اصلاً این گونه نیست.
خانم شبستری ادامه داد: نمونه آن, ارز 4 هزار و 200 تومانی است که او از ابتدا با آن مخالف بود اما چون این موضوع پیش از ورودش به بانک مرکزی، تصویب و تائید شده بود باید انجام می شد و او تنها کاری که توانست انجام دهد و کار بسیار بزرگ و مهم بود, این بود که اجازه نداد این ارز 4 هزار و 200 تومانی به کالاهای غیر ضروری اختصاص یابد و گفت این ارز فقط باید برای کالاهای اساسی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: مورد دیگر, این است که به آقای همتی می گویند که از بانیان وضعیت موجود اقتصادی است در حالی که نه تنها این گونه نیست بلکه او یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار و مهم در اصلاح و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع اقتصادی است.
همسر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 3 فرزند دارند, گفت: فرزند نخست ما , پسر و استاد معماری و سینما است و در هر دو زمینه فعالیت دارد او متولد 64 است. فرزند دوم هم دختر و پزشک متخصص کودکان است و فرزند سوم هم دختر و دانشجوی معماری است.
خانم شبستری درباره علایق و سلایق آقای همتی و تفریح و سرگرمی او گفت: آقای همتی اگر فرصت کند به کارهای ورزشی علاقه دارد و سفر به شمال را هم خیلی دوست دارد؛ ویلای خصوصی نداریم و به شهرکی که متعلق به اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران است، می رویم.
وی اضافه کرد: او به فوتبال علاقه دارد و پینگ پنگ بازی و پیاده روی می کند, ورزشی که به صورت حرفه ای دنبال می کند کاراته است و دان 6 و کمربند مشکی دارد.
خانم شبستری اضافه کرد: آقای همتی اگر فرصت کند فیلم می بیند و به فیلم های اکشن و تاریخی علاقه دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی در زندگی آقای همتی بیشترین تاثیر را دارد؟ گفت:به گفته خودش، من.
خانم شبستری در پاسخ به این پرسش که موضوعی درباره آقای همتی که هیچ کس تا کنون از آن اطلاع ندارد, چیست؟ گفت: در دوره نخست دولت آقای روحانی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی, حداقل 2 بار به او پیشنهاد داد که دکتر همتی را به سمت بانک مرکزی بگذارد اما به هر علتی، این اتفاق نیفتاد و نظر آقای رئیس جمهور چیز دیگری بود تا زمانی که وضع بازار ارز به آن مرحله رسید و از ایشان دعوت به همکاری کرد.

در ادامه؛ مجری برنامه با بیان برخی واژه ها از خانم شبستری خواست نخستین واژه ای که در وصف آقای همتی به ذهنش می رسد چیست؟
خانم شبستری در پاسخ به واژه ”شفافیت“، عملکرد؛ ”ساده زیستی“، روحیه؛ ”نخبگان“، مشورت؛ ”بخش خصوصی“، باور و در برابر واژه ”تحول“ ، جامعه را نام برد.
او در پاسخ به این پرسش که در یک دقیقه آقای همتی را توصیف کند، گفت: آقای دکتر همتی فردی بسیار مهربان، خوش قلب، مسئولیت پذیر، با تجربه, نخبه ، قابل اتکاء و مرد روزهای سخت است.
وی در پایان از مردم خواهش کرد حتماً به آقای همتی رای دهند و مطمئن باشند که پشیمان نخواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری پاسخ به این پرسش ریاست بانک مرکزی بانک مرکزی آقای همتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | چرا اعمال انسان باقی می ماند؟!

به گزارش «مبلغ»، آیت الله جوادی آملی در سخنانی با بیان اینکه اعمال انسان ماندنی و سر جایش محفوظ است، گفت: اگر کسی یک حرفی زده، ده سال قبل یا بیست سال قبل؛ یا کاری کرد، ده سال قبل یا بیست سال قبل؛ این کار معدوم نیست. ما از آن گذشتیم، این سر جایش محفوظ است؛ این یک. چون موجود است، در خط تولید می افتد. مگر می شود یک چیزی در عالم موجود باشد و معطّل و بیکار؟! این که نیست؛ این دو. چون در خط تولید می افتد؛ لوازمی دارد، ملزوماتی دارد، ملازماتی دارد، مقارناتی دارد؛ این سه. بعد از گذشت یک مدّت یک اردویی از آثار می شود؛ این چهار. یک وقت یکی از اعضاء این اردو سر در می آورد؛ پنج‌، این آقا رسوا می شود؛ این شش! ولو بیست سال قبل این حرف را زده، بیست سال قبل این کار را کرده؛ امّا بعد از بیست سال رسوا می شود. سرّش این است که این در خط تولید می افتد! مگر می شود یک چیزی در عالم موجود باشد و بیکار و معطّل؟! این فرض ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887814

دیگر خبرها

  • اسامی برندگان( روز پانزدهم)مسابقه زندگی باآیه ها درکرمان اعلام شد
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن
  • اسامی برندگان روز چهاردهم مسابقه زندگی باآیه ها درکرمان اعلام شد
  • بدترین عید زندگی مسعود پزشکیان
  • ببینید | چرا اعمال انسان باقی می ماند؟!
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد