Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در ادامه روند کاهشی شیوع موج چهارم کووید.۱۹ در این استان، شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا به ۲۹ نفر کاهش یافت که ۹۲ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این زمینه است.

همچنین بر اساس آمار اعلام شده، مجموع افراد مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز طی شبانه‌روز گذشته به ۲۰۱ نفر کاهش یافته که ۴۳۲ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار روزانه جان‌باختگان کرونا نیز کاهش یافته و با فوت سه فرد بیمار دیگر در شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۵ ماه گذشته به یک هزار و ۷۹۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، کاهش مجموع شمار بستری‌های همزمان مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان طی دو هفته اخیر را چشمگیر خواند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به افزایش شمار بهبودیافتگان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل در تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان افزود: در شبانه روز گذشته ۲۷ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی همچنین از ادامه روند کاهشی افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون ۳۶ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را مهار شده عنوان کرد و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند هفته اخیر اضافه کرد: بخش‌های مراکز درمانی استان برای بستری بیماران مبتلا به کرونا آماده سازی شده است.

دکتر حبیب‌زاده خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

وی برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

دکتر حبیب‌زاده، رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هرگونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل که از حدود ۶ هفته پیش آغاز شده، شهرستان‌های کوثر، پارس‌آباد، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفته‌اند.

کارشناسان بهداشت و درمان استان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علایم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی کرونا استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور درمانی استان اردبیل مراکز درمانی استان مراکز درمانی مبتلایان کرونا مبتلا به کرونا کرونا در استان شیوع کرونا کاهشی شیوع علوم پزشکی روند کاهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر

علیرضا ایرندگانی گفت: باتوجه‌به اعلام فعالسازی دستورالعمل مدیریت سیل در حوزه سلامت و آماده‌باش کلیه مراکز درمانی و امدادی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در جنوب استان در حالت آماده‌باش کامل است.
 
  وی افزود: باتوجه‌به اعلام هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی همچنین سازمان اورژانس کشور شروع شرایط وضعیت قرمز از اوایل سه‌شنبه ۲۸ فروردین شروع و تا اواخر پنجشنبه ۳۰ فروردین ادامه خواهد داشت.
 
ایرندگانی خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل کلیه نیروها در مراکز امدادی، درمانی در حالت آماده‌باش هستند و همچنین باتوجه‌به احتمال بروز آب‌گرفتگی و انسداد محورهای مواصلاتی اقداماتی مانند انتقال بیماران پرخطر و مادران باردار در مناطق صعب‌العبور یا در مسیر سیلاب به مراکز ایمن در دستور کار قرار گرفته و همچنین با تشکیل جلسات درون و برون‌سازمانی (فرمانداری) و لغو کلیه مرخصی‌ها اقداماتی از جمله فعالسازی گروه مجهزهای واکنش سریع، شناسایی بیماران خاص و تکمیل و تجهیز پایگاه‌های اورژانس و دیگر مراکز بهداشتی درمانی آمادگی خود را برای شرایط پیشرو اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • مداخله درمانی برای کودک ناشنوا باید در سنین پایین انجام شود
  • سقوط آزاد ین ژاپن