Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@20:37:14 GMT

تشدید برخورد با شوتی‌ها در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۳۷۸۴

تشدید برخورد با شوتی‌ها در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: با توجه به مطالبات مردم از پلیس طرح تشدید برخورد با شوتی ها (خودرو‌های قاچاق بر) که رانندگی مخاطره آمیزی در سطح محور‌های مواصلاتی استان دارند آغاز شده است.

سرهنگ پورشمس افزود: در یک برنامه ریزی عملیاتی انجام شده طرح برخورد با خودرو‌های صوتی و همچنین خودرو‌های با پلاک مخدوش در استان در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: با همکاری تیم‌های انتظامی نخستین مرحله از اجرای این طرح از روز گذشته با تاکید بر نظارت در محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های شازند و اراک در دستور کار پلیس قرار گرفته و با قاطعیت با خودرو‌های شوتی و پلاک مخدوش برخورد شده و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت حداکثری گشت‌های نامحسوس پلیس راه استفاده می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در طرح‌های نظارتی پلیس راه استان حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی قاچاق بر ثبت سیستم شده و مراحل قانونی برخورد با آنان در حال اجراست که ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی کشور توقیف شده و به استان مرکزی معرفی شدند.

سرهنگ پور اضافه کرد: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و شهروندان همچنین می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۷ هرگونه انتقاد پیشنهاد شکایات از نوع عملکرد پلیس را به مسئولان انتظامی استان منعکس کنند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی شوتی استان مرکزی استان مرکزی پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه