Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها رایزنی خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودرو در حالی شدت گرفته که تولید خودرو دوباره روندی کاهشی به خود گرفته و در اردیبهشت‌‌ماه با افت ۲۱.۴ درصدی روبه‌رو شده‌ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اردیبهشت‌ امسال ۷۹ هزار و ۷۸۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید خودرو سواری نیز با افت ۲۲.۱ درصدی به ۷۳ هزار و ۱۷۲ دستگاه رسید.

در مورد تولید ون، وانت و مینی‌بوس و میدل‌باس نیز باید به افت ۶۶ درصدی، ۱۴.۷ درصدی و ۲۶.۷ درصدی طی اردیبهشت امسال در مقایسه با اردیبشهت ۹۹ اشاره کنیم. در دومین ماه سال تولید اتوبوس نیز ۳۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۶۷ دستگاه رسید و در عین حال تولید کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۱۴.۳ درصدی به ۶۶۲ دستگاه رسیده است.   بررسی‌ها نشان می‌دهد ، طی فروردین و اردیبهشت امسال ۱۴۰ هزار و ۷۵۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به دو ماهه اول سال ۹۹ رشد ۱۱.۲ درصدی داشته است. در این مدت ۱۲۹ هزار و ۵۹۶ دستگاه سواری در کشور تولید شده که نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است.  

افت ۲۹ درصدی تولید ایران‌خودرو   طی اردیبهشت امسال ۳۶ هزار و ۷۲۶ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۲۹ درصد افت داشته است. در این ماه تولید سواری توسط ایران‌ خودرو ۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه بود که نسبت به اردیبهشت ۹۹ با کاهش ۲۸.۳ درصدی همراه بوده است.   طی دو ماهه اول امسال تولید انواع خودرو توسط ایران خودرو به ۶۵ هزار و ۹۶۹ دستگاه رسید که نسبت به دو ماهه اول ۹۹ افت ۱.۴ درصدی داشته است. تولید سواری توسط ایران خودرو در فروردین و اردیهبشت امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۵ درصد کاهش داشته و معادل ۶۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده است.  

کاهش ۱۵.۴ درصدی تولید سایپا   طی اردیبهشت امسال ۳۷ هزار و ۶۹۶ دستگاه خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا تولید شده که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۱۵.۴ درصد کاهش داشته است. در این ماه تولید سواری توسط سایپا معادل ۳۲ هزار و ۹۷۷ دستگاه بود که در مقایسه با اردیبهشت ۹۹ افت ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.   طی دو ماهه اول امسال تولید انواع خودرو توسط سایپا ۶۶ هزار و ۶۹۴ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۳ درصد افزایش داشته است. در این مدت ۵۸ هزار و ۵۲۳ دستگاه سواری توسط سایپا تولید شده که نسبت به دو ماهه اول ۹۹ رشد ۲۴.۱ درصدی را داشته است.  

* رایزنی برای آزادسازی قیمت خودرو شدت گرفت   تولید خودروسازان در حالی روندی کاهشی به خود گرفته که شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم و قطعا ادامه کاهش تولید باعث تشدید نابسامانی بازار خواهد شد. در عین حال، فروش فوق‌العاده خودروسازان نیز از ابتدای سال تاکنون کاهش داشته که این موضوع نیز اثر مناسبی بر بازار نخواهد داشت.   در همین حال به نظر می رسد خودروسازان تولید خود را قدری کاهش داده اند تا در مذاکرات برای آزادسازی قیمت محصولاتشان به نتیجه قطعی برسند و از آن پس، خودروهایشان را با قیمت‌های جدید تولید و عرضه کنند. این رایزنی در حالی ادامه دارد که به گفته برخی کارشناسان، هدف خودرویی‌ها از نامه نگاری‌های انجام شده با نهادهای محتلف از جمله مجلس، واردات خودرو و در عین حال بالا بردن نرخ ارز است.   علی اکبر جوان‌روح، کارشناس صنعت خودرو نیز در مورد نامه نگاری خودروسازان برای آزادسازی واردات خودرو، گفت: هدف اصلی خودروسازان از نامه نگاری با مجلس، بالا بردن نرخ ارز به واسطه واردات خودرو است.   وی اظهار کرد: سالهاست که خودروسازان ویژه خواری می‌کنند و قطعه سازان هم قطعه سازان انتخاب شده‌ی خودروسازان هستند.   وی گفت: با توجه به سیاست های شورای رقابت و کاهش نرخ ارز، عملاً رقابت خودروسازی در داخل سخت شده و از طرفی، خودروسازان هم همیشه دنبال افزایش نرخ ارز هستند.   این کارشناس صنعت خودرو، هدف اصلی خودروسازان از این نامه را بالا بردن نرخ ارز به واسطه واردات خودرو عنوان کرد و گفت: خودروسازی اعلام می‌کند که زیان می‌دهد در صورتی که بخشی از این زیانش هم کاذب است.   در عین حال، فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در مورد تلاش خودروسازان برای آزادسازی قیمت تولیداتشان گفت: یکی از گلایه‌های خودروسازان از قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت است و دلیلشان هم این است که تفاوت بین قیمت تمام شده و قیمت فروش منجر به زیان دهی آنها شده است.   وی افزود: طبق آمار فقط ۱۱ درصد بهای تمام شده خودرو مربوط به هزینه‌های نیروی انسانی بوده و از این ۱۱ درصد هم فقط ۲.۵ درصد مربوط به نیروهای مازاد است، لذا سهم این بخش در قیمت تمام شده، رقم بالایی نیست.   در هر حال، با نزدیک شدن به زمان تشکیل دولت جدید، مردم خواستار برنامه ریزی دقیق دولتمردان برای حل معضل تولید و واردات خودرو هستند، تا به حقوق خود در انتخاب و خرید خودرو با قیمت و کیفیت مناسب دست یابند.   انتهای پیام   منبع: فارس

 

منبع: دانا

کلیدواژه: خودروسازان برای آزادسازی تولید شده که نسبت نسبت به اردیبهشت برای آزادسازی قیمت نسبت به دو ماهه اردیبهشت امسال واردات خودرو تولید خودرو انواع خودرو ایران خودرو دو ماهه اول سواری توسط خودرو توسط کاهش داشته عین حال درصد کاهش تولید خود نرخ ارز سال قبل ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه طی دو روز اخیر در سرازیری کاهش قیمت قرار گرفته و با ریزش اونس جهانی طلا همراهی می‌کند. همگرایی بازار فلز زرد با بازار‌های جهانی قیمت سکه امامی را در کانال ۴۲ میلیون تومانی قرار داد و سکه بهار نیز به کانال ۳۹ میلیون تومانی برگشت.


معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجود اینکه اونس جهانی طلا در روند کاهشی قرار گرفته، اما قیمت دلار نیز به ثبات رسیده و این دو فاکتور قیمت در بازار طلا و سکه را در مسیر کاهشی قرار داده است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه، اما معامله‌گران روند کاهشی در این بازار را نهایتاً تا ۱۰ درصد دیگر می‌دانند و معتقدند آنچه مهم‌ترین اثر را بر بازار‌های مالی می‌گذارد تورم است و این موضوع تغییری نکرده است؛ بنابراین نباید از این بازار توقع ریزش‌های شارپی داشته باشیم.


سقوط سکه‌های امامی، بهار و گرمی به کانال پایین‌تر
قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با کاهش ۹۱۶ هزار تومانی با رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه بهار افت ۶۸۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۵۱۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در چهارمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افت ۴۰۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۹۵ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۷۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۹۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۴۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در چهارمین روز معاملاتی برخلاف روز دوشنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۶۳۰ هزار تومان، سکه بهار ۴۲۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۳۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶۷ هزار تومان رشد کرد.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید