Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، پلیس و مقام‌های دولتی نیجریه از آدم‌ربایی جمعی جدید در این کشور در روز یکشنبه به دست یک باند مسلح خبر دادند. به گفته آن‌ها، یک گروه مسلح ده‌ها دانش آموز را از یک مدرسه اسلامی در ایالت نیجر در شمال نیجریه ربودند.

به گزارش «الجزیره»، دولت ایالتی نیجر در توییتر خود اعلام کرد ۲۰۰ کودک هنگام حمله روز یکشنبه در مدرسه بودند و افزود تعداد تایید نشده‌ای از آن‌ها ربوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدم‌ربایی جدید در حالی انجام شده که یک روز قبل از آن، ۱۴ دانشجوی دانشگاهی در شمال غرب نیجریه بعد از ۴۰ روز اسارت آزاد شدند.

یک سخنگوی پلیس این ایالت در بیانیه‌ای اعلام کرد مردان مسلح موتورسوار به شهر کوچک «تگینا» در منطقه «رافی» حدود ساعت سه بعدازظهر یکشنبه (به وقت محلی) حمله کردند. وی افزود مهاجمان تیراندازی کور می‌کردند و تعداد نامشخصی از دانش‌آموزان را ربودند.

طبق گزارش‌ها، یک نفر در جریان این تیراندازی‌ها کشته و یک نفر دیگر بشدت مجروح شد.

صاحب مدرسه که شاهد این آدم‌ربایی بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تخمین زد حدود ۱۵۰ دانش آموز ربوده شده‌اند.

یکی از مسئولان مدرسه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت مهاجمان ابتدا بیش از ۱۰۰ دانش آموز را با خود بردند اما بعد آن‌هایی را که خیلی کوچک بودند پس فرستادند.

گروه‌های مسلح در ماه‌های اخیر بارها برای باجگیری به مدارس و دانشگاه‌ها در شمال نیجریه حمله کرده‌اند و از ماه دسامبر تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر را ربوده‌اند. آن‌ها هر روزه با غارت روستاها، دزدیدن احشام و آدم‌ربایی برای دریافت باج مردم مناطق شمال غربی و مرکزی نیجریه را وحشت‌زده می‌کنند.

پیشتر مسئولان نیجر اعلام کردند که یگان‌های ارتش این کشور عصر جمعه با استفاده از سلاح سنگین، یک حمله گسترده گروه تروریستی بوکوحرام به شهر «دیفا» واقع در جنوب شرقی نیجر در نزدیکی مرز نیجریه را دفع کردند. از سال ۲۰۱۵ شهر دیفا در معرض حملات عناصر بوکوحرام و داعش در غرب آفریقا قرار دارد.

حملات پی در پی گروه‌های مسلح در نیجر از سال ۲۰۱۰ تاکنون باعث کشته شدن صدها نفر و آوارگی صدها هزار نفر دیگر شده است.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1097621 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز دانش آموز آدم ربایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی

یحیی سریع در بیانیه‌ای گفت: نیرو‌های دریایی یمن به یاری خداوند متعال کشتی اسرائیلی (MSC DARWIN) را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی مناسب و تعدادی پهپاد با موفقیت هدف قرار دادند.

وی افزود: نیرو‌های مسلح یمن نیز تعدادی موشک بالستیک و کروز به سمت اهداف متعلق به دشمن اسرائیلی در منطقه ام الرشراش واقع در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که نیرو‌های نظامی این کشور تا توقف تجاوز نظامی به غزه، به عملیات خود علیه اهداف اسرائیلی ادامه خواهند داد.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانیکه رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • مهاجمان پرسپولیس می‌روند و پوشکاش می‌شوند!