Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته 29 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.

به گزارش برنا؛ شهرام حبیب‌زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: طی شبانه‌روز گذشته 29 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که شرایط کرونایی همچنان شکننده و ناپایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طی شبانه‌روز گذشته 3 فوتی ناشی از کرونا در اردبیل وجود داشت، افزود: از 29 بیمار بستری‌شده جدید، 18 نفر در اردبیل، 2 نفر در پارس آباد، 2 نفر در مشگین شهر و 7 نفر در خلخال بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: همچنین 27 بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۲۰1 نفر است که از این تعداد ۳6 بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی بیان کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستانهای اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستانهای پارس آباد، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل کرونا کرونا در اردبیل مبتلا به کرونا استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «سال گذشته ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب‌مالت در استان شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.»

به گزارش صداوسیما، دکتر فرزام بیدارپور اظهار داشت: «از این تعداد، سنندج با ۱۰۵ بیمار بیشترین و سروآباد با ۲۵ بیمار کمترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص دادند.»

وی عنوان کرد: در مواردی که رعایت موازین بهداشتی صورت نگیرد بعد از یک دوره نهفتگی ۲ هفته تا سه ماهه علایم بالینی پراکنده‌ای از درد شدید مفاصل که گاه با روماتیسم و آرتروز اشتباه گرفته می‌شود، تا تب، لرز، احساس خستگی مزمن و تعریق شبانه در فرد مبتلا ایجاد می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: مصرف لبنیات غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلا به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

بیدارپور با بیان اینکه بروسلوز مزمن در کودکان شیوع بسیار کمتری دارد، عنوان کرد: تب مالت در بارداری با خطر سقط خودبه خودی، زایمان زودرس، تولد نوزاد مرده و عفونت داخل رحمی همراه است.

مهمترین راه انتقال تب مالت، از طریق مصرف شیر خام آلوده، فرآورده‌های لبنی تهیه شده از شیر خام یا شیری که به خوبی جوشیده نشده صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان