Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@15:29:28 GMT

افزایش ۸درصدی مصرف محصولات فولادی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۵۰۸۳

افزایش ۸درصدی مصرف محصولات فولادی در کشور

به گزارش اقتصادآنلاین، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: در نخستین ماه امسال، یک میلیون و 521 هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور مصرف شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و 410 هزار تن بود.

مصرف ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار تُن شمش فولادی در فروردین ماه

همچنین طی ماه فروردین امسال، 2 میلیون و 239 هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) در کشور مصرف شد که در مقایسه با میزان مصرف مدت مشابه سال گذشته (2 میلیون و 101 هزار تن)، حاکی از رشد 7 درصدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش 13 درصدی مصرف آهن اسفنجی

میزان مصرف آهن اسفنجی نیز طی نخستین ماه 1400 با 13 درصد افزایش، به 2 میلیون و 956 هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 2 میلیون و 606 هزار تن بود.

پربیننده ترین زنگ خطر برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به صدا درآمد جلوگیری از واردات ۵.۵ میلیارد یورو کالای غیرضروری به کشور احداث کارخانه طلای کردستان در شهرستان سقز / تولید سالانه بیش از ۵۰۰کیلو طلا در شهرستان سقز الزام به ثبت سفارش برای واردات کالا به مناطق آزاد لغو شد / افزایش تعرفه کالاهای همراه مسافر پروژۀ کاربردی تحول دیجیتال فولاد مبارکه اصفهان با ایرانسل کلید خورد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محصولات فولادی انتخابات ۱۴۰۰ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه فرآورده‌های طبیعی و مکمل عرضه شده در خارج از زنجیره رسمی دارو غیر مجاز هستند، نسبت به خرید این فرآورده‌ها از صفحات فضای اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای هشدار داد.


دکتر آرزو روستائی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون؛ محل عرضه فرآورده‌های سلامت محور اعم از دارو‌های طبیعی و مکمل صرفاً داروخانه است، گفت: عرضه و فروش این فرآورده‌ها خارج از زنجیره رسمی تأمین دارو مجاز نیست.

وی افزود: برخی از سودجویان از اقبال عمومی به دارو‌های گیاهی، طبیعی و مکمل سوء استفاده کرده و به تولید و عرضه فرآورده‌های غیر مجاز و فاقد هر گونه مجوز با اجزا و منشأ نامعلوم می‌پردازند.

روستائی ادامه داد: این فرآورده‌ها نه تنها ممکن است برخلاف ادعای تبلیغاتی فاقد گیاه دارویی باشند، بلکه بعضاً دارای ترکیباتی غیر مجاز و به مراتب خطرناک و تهدید کننده سلامتی هستند.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو با اشاره به عرضه دارو‌های گیاهی و مکمل‌ها در صفحات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای اظهار کرد: با توجه به بازار غیر رسمی و غیر قانونی ایجاد شده در این فضا، عمده فرآورده‌هایی که از این طریق عرضه می‌شوند، فرآورده‌های مرتبط با کاهش یا افزایش وزن، رویش مو، مشکلات جنسی و اعتیاد هستند که بر اساس گزارش‌ها به دلیل وجود ترکیبات خطرناک، عوارضی بسیار جدی و پایدار مانند نقص عضو یا بدترشدن شرایط بیماری را موجب شده‌اند.

وی یادآور شد: مصرف کلیه دارو‌ها اعم از داروی شیمیایی یا طبیعی و گیاهی باید زیر نظر و مشورت تخصصی افراد ذی‌صلاح، اعم از پزشک و داروساز صورت گیرد و بر همین اساس فضای مجازی و کلیپ‌های تبلیغاتی بستر مناسبی برای صحت سنجی ادعا‌ها و اظهارات، توصیه‌های ارائه شده، تشخیص فرآورده مجاز از تقلبی نیستند.

دکتر روستائی همچنین در مورد مصرف خودسرانه فرآورده‌های طبیعی و گیاهی مجاز نیز هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه مکمل‌ها یا دارو‌های گیاهی نیز ممکن است دارای تداخلاتی در مصرف همزمان با یکدیگر یا با دارو‌های شیمیایی، احتیاط مصرف در برخی شرایط باشند، لازم است پیش از مصرف، با پزشک معالج یا داروساز مشورت لازم صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور