Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل دفتر امور اتباع استانداری یزد خواستار تجهیز و تامین مالی و تسریع برخی از اقدامات به اهتمام حمایت های مادی و معنوی سازمان جهانی صلیب سرخ شد.

«سعید پرویزی» در نشستی که با حضور «دنیل مونوس روخاس» رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران به میزبانی اداره کل امور اتباع یزد برگزار شد، با بیان این که در خصوص آموزش اتباع نیازمند توزیع بسته‌های فرهنگی هستیم، اظهار کرد: برای آموزش اتباع خارجی و نحوه تعامل با مهاجران ایرانی و تکالیف شهروندی و همچنین تقویت همزیستی مسالمت آمیز اتباع ایرانی و خارجی در استان، نیازمند حمایت سازمان صلیب سرخ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که امروزه اتباع دچار آسیب‌های اجتماعی متعددی هستند، تصریح کرد: تقاضا داریم که برخی از اتباع خارجی، گروه‌های داوطلبی متشکل از همنوعان خودشان را آموزش‌ بدهند تا بتوانیم از پتانسیل خود اتباع برای آموزش آن‌ها استفاده کنیم و پیام‌آوران سلامت و آموزش و فرهنگ در قالب این گروه‌ها باشیم.

این مسئول افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان و آموزش مسائلی مانند حقوق بشر و و حقوق بین‌الملل را نیز از سازمان صلیب سرخ تقاضا داریم.

وی با اشاره به لزوم اهتمام سازمان‌های بین‌المللی مانند صلیب سرخ در خصوص وضع معیشتی اتباع با کمک‌های نقدی و غیرنقدی، تصریح کرد: کمک به سرپرستان خانوارهای دارای فرزندان معلول و متحمل هزینه‌های سنگین، اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند امکانات معیشتی از جمله مسائلی است که از سازمان صلیب سرخ انتظار داریم.

وی به خانواده زندانیان اتباع نیز اشاره کرد و گفت: خانواده‌هایی دارای سرپرست زندانی باید مورد توجه بیشتری واقع شوند چرا که نیازمند کمک‌های معیشتی بیشتری هستند و باید به صورت ماهیانه مورد توجه ویژه قرار گیرند، در غیر این صورت ممکن است، مشکلات بعدی و انحرافات و تخلفاتی برای تامین معاش توسط این خانوارها به جامعه تحمیل شود.

وی ایجاد کارگاه‌های معیشتی برای افراد نیازمند خصوصا برای افراد دارای کهولت سن و افراد نیازمند دارای مشکلات معیشتی اعم از زنان و مردان، به کمک این سازمان جهانی را یاداور شد.

این مسئول خواستار حمایت این سازمان در تامین هزینه ثبت نام اتباع خارجی مهمانشهرها شد و افزود: البته کمک‌ها به صورت دولتی یا از جانب کمیساریای پناهندگان ارائه می‎شود، اما در خصوص ساخت منزل‌های کوچک و کم هزینه نیز نیازمند تامین مالی هستیم.

چالش درمان اتباع غیرمجاز در یزد

پرویزی با بیان این که درمان اتباع خارجی غیرمجاز بی‌هویت به چالشی در یزد تبدیل شده است، گفت: طرد این افراد به علت کمبود تجهیزاتی مانند آمبولانس تا مرز یک مسئله جدی پیش رفته و علاوه بر آن نیاز به تجهیز آمبولانس برای رفع مشکات درمانی داخل استان و تردد بین مهمانسراها و بیمارستان‌ها از دیگر نیازهای استان است.

وی در خصوص تردد و طرد اتباع خارجی تحویل شده به نیروی انتظامی هم تصریح کرد: انتقال اتباع خارجی به اردوگاه‌ها و سپس به سوی مرز جهت طرد از کشور به لحاظ رعایت کرامت انسانی آنها نیازمند اتوبوس است که در این زمینه نیز تجهیز استان ضرورت دارد.

این مسئول بر لزوم تامین مالی در جهت تسریع ساخت مهمانشهرهای جدید مهریز و اردکان نیز تاکید کرد و گفت: برای این مسائل جهت تامین زیرساخت‌هایی مانند انرژی نیازمند حمایت مالی هستیم.

وی با بیان این که ایجاد مراکز نگهداری و ارائه خدمات به کودکان کار و زنان بدسرپرست و کودکان خیابانی نیز جزو نیازهای بارز استان یزد است، گفت: با توجه به این که بهزیستی متحمل هزینه‌های زیادی در این راه می‌شود، نیازمند کمک مالی در این زمینه هستیم. البته در بحث معلولان اتباع هم نیازمند ویلچر، عینک و سمعک و همچنین در موضوع آموزش آنلاین این افراد نیازمند تجهیزاتی مانند تبلت هستیم.

این مسئول درخواست ویژه‌ی استان از صلیب سرخ را راه‌اندازی دفتر ثابتی با امکان پوشش نیازهای منطقه و دیگر استان‌ها خواند و اضافه کرد: به دلیل کمبود سازمان‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در استان در حوزه اتباع خارجی، به شدت با چالش‌های مختلفی روبرو هستیم و صلیب سرخ در یزد می‌تواند با ارائه خدمات در جهت این رفع این مشکلات اقدام کند و استان نیز در خصوص تامین و انجام هر نوع کمکی در حد توان اعلام آمادگی می‌کند.

پرویزی پایین‌ترین آمار اتباع و فوت کرونایی کشور در این جمعیت را مربوط به یزد اعلام کرد و گفت: این آمار حدود ۳۰۰ نفر ابتلا و حدود ۳۰ نفر فوتی طی ۱۵ ماه کرونایی گذشته است.

پرویزی با ذکر این که نکته نسبت جمعیتی کنترل اتباع خارجی حائز اهمیت و نشان دهنده شاخص های بهداشت و درمان است، گفت: بدون شک بازدیدهای ارائه شده موید آمارهای ارائه شده و مبنای برنامه‌ریزی بهتر جهت تامین نیازهای استان یزد در این رابطه خواهد بود.

ورود هلال احمر به مشکلات اتباع خارجی

«سید محسن حرازی‎زاده» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد هم با بیان این که مهمان‌نوازی همان تعاریف رفتارهای بشر دوستانه است، اظهار کرد: در رفتارهای شهروندی همشهریان یزدی، تفاوتی بین اتباع خارجی و ایرانی وجود ندارد اما با توجه به این که آمار زیادی از اتباع خارجی در یزد حضور دارند، برای حفظ کرامت انسانی نیازمند حمایت و اهتمام سازمان‌های جهانی هستیم.

این مسئول با اشاره به وجود جمعیت قابل توجهی از اتباع در استان، گفت: نهایت تلاش خود را برای ایجاد زندگی بهتر این افراد در یزد به کار گرفته‌ایم.

وی با بیان این که جمعیت هلال احمر در خصوص آماده سازی نیروهای انسانی ورود می‌کند، تصریح کرد: آموزش به اتباع خارجی جزو وظایفی است که توسط جمعیت هلال احمر و در قالب طرح های مختلف و گاهاً به صورت مشترک با دیگر دستگاه ها انجام می‌شود.

به گفته‌ی حرازی‌زاده، آموزش، تربیت معلم و مربی در جمعیت اتباع خارجی، آموزش رفتارهای بشر دوستانه خصوصاً متناسب با طرح‌های تعریف شده  از سوی هلال احمر استان دنبال می‌شود.

وی افزود: ایجاد مرکز جامع توانبخشی در استان جزو اقداماتی است که توسط سازمان هلال احمر انجام و با توجه به امکانات خوبی که تهیه و نیروهای خوبی که پذیرش شده، می‌توانیم اقدامات خوبی را برای اتباع خارجی انجام دهیم.

این مسئول از ایجاد بانک امانات وسایل درمانی در یزد خبر داد و گفت: این مرکز با تامین دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای مواجهه با بیماری‌های خاص خصوصا در دوران کرونا، بسیار ناجی و کمک‌حال بیماران به ویژه اتباع خارجی است.

وی با بیان این که در خصوص تامین داورهای مورد نیاز نیز اقدام شده و در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم، گفت: در خصوص توانبخشی و کمک‌های مالی و فنی، هلال احمر کمک زیادی به اتباع خارجی داشته است.

به گفته حرازی‌زاده، با توجه به جایگاه هلال احمر در جامعه و اتباع، در صورت تجهیز می‌توانیم آموزش را نیز داشته باشیم، گفت: علاوه بر تجهیزات آیتم‌های متعدد دیگری می‌تواند منجر به کمک به ما شود تا در این حوزه به خدمات خود بیفزاییم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اتباع بيگانه صليب سرخ هلال احمر يزد اتباع خارجی هلال احمر صلیب سرخ کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • طرد ۸۵ هزار اتباع غیرمجاز از کرمان