Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نظام و حاکمیت در صورتی در حل مشکلات بیرونی کشور موفق خواهد بود که سازمان دیپلماسی خود را قوی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا دهبانی‌پور در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ در خصوص اهمیت مشارکت بالا در انتخابات و نقش حضور مردم برای پیشبرد اهداف کشور گفت: مشارکت مردم در عرصه های مختلف سبب قدرت و اقتدار کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بهمن 57 انقلاب اسامی با دیدگاه بنیان گذار انقلاب متکی به رای و نظر مردم در کنار اسلامیت نظام قرار گرفت، ادامه  داد: در سال 58 قانون اساسی در یک جامعه انقلابی نوشته شد و پایه های نظام بر مبنای حضور مردم تعریف شد بنابراین تداوم این انقلاب با حضور مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه برای مشارکت بالای مردم حضور همه نحله های فکری درون نظام لازم است تا مردم توانسته متناسب با تشخیص و آگاهی افرادی با برنامه های متنوع و متفاوت را متناسب با ساز و کار فکری خود انتخاب کنند، گفت: مشارکت بالا تاثیر بسزایی در بهبود شرایط داخلی و شرایط بین المللی دارد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه رهبری انقلاب، سیاسیون، صاحبان اندیشه بر مشارکت بالا تاکید دارند، ادامه داد: حضور چشمگیر مردم پای صندوق های رای و انتخاب گزینه‌های مطلوب سبب عبور از شرایط خاص اقتصادی و فشارهای بین‌المللی خواهد شد.

دهبانی پور با بیان اینکه حضور یکپارچه مردم  و یک انتخاب مناسب از طریق توجه به همه گروه‌های فکری و جناحی امکان‌پذیر است، افزود: حاکمیت و نظام سیاسی می تواند  با لحاظ کردن نظرات نخبگان در عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و مقوله های اجتماعی و پیاده کردن آن در امورات مختلف سبب افزایش مشارکت و نقش مردم در انتخابات شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه  مسائل و مشکلات داخلی گره های اساسی دارد و تنها با ارئه نظر و تئوری حل نخواهد شد بلکه باید گام های عملیاتی برداشته شود، ادامه داد: بخشی از مشکلات کشور درمان داخلی دارد و برخی دیگر دارای نسخه بیرونی است، نظام درصورتی موفق خواهد بود که درعرصه بیرونی سازمان دیپلماسی خود را قوی کند و با انعطاف و نگاه به جهان و تصمیم گیری های جهانی مشکلات را در بعد بیروی برطرف کند و در بعد داخلی از طریق مبارزه با رانت خواری ها، اختلاس ها و کم کاری ها این مشکلات دنبال شود.

وی در پایان گفت: در شرایط حاضر باید از اختلافات داخلی که منجر به انحطاط سیاسی هر کشور می شود جلوگیری شده و بر مدار و محور اجماع و اتفاق و پارادایم وحدت مسائل جامعه را پیس برد زیرا با وجود دوگانگی در کشور هیچ سازی کوک نخواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد

صندوق بین المللی پول طی آخرین گزارش اقتصادی خود اعلام کرد که ایران به رشد اقتصادی 5.4 درصدی رسیده است. چند نکته در این ارتباط اهمیت دارد. اول اینکه، این رشد اقتصادی را مرهون بخش نفت و گاز هستیم. رشد مثبت این بخش به بالا رفتن رشد اقتصادی کشور کمک کرد، در حالی که رشد اقتصادی بخش هایی مانند خدمات و کشاورزی منفی بود.

دومین موضوع مهم این است که رشد اقتصادی مورد بحث در شرایط تحریمی به دست آمد. در حالی که تحریم کنندگان قصد داشتند از صادرات نفت و گاز کشور ممانعت به عمل بیاورند و ما را با بن بست مواجه کنند، موفق به خنثی سازی تحریم ها و دستیابی به رشد اقتصادی مطلوبی شدیم.

موضوع مهم دیگر این است که در حالی کشورمان رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کرد که کشورهای در حال توسعه به طور متوسط رشد 4.1 درصد داشتند. بنابراین، نسبت به کشورهای هم رده خود رشد بهتری را تجربه کرده ایم. حتی عربستان در منطقه خاورمیانه رشد منفی را تجربه کرد و برخی کشورهای پیشرفته نیز وضعیت خوبی به لحاظ این شاخص ندارند.

نظرات رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را در خصوص موفقیت ایران در خنثی سازی تحریم ها و فروش نفت و گاز کشور در ادامه می خوانید.

جوکار با اشاره به این موضوع که ما وابستگی به درآمدهای نفت و گاز در کشور داریم و به همین دلیل این صنایع هدف تحریم ها قرار گرفت، تصریح کرد: اینکه توانستیم با وجود تحریم ها به فروش نفت و گاز بپردازیم و از درآمدهای حاصله برای اداره کشور استفاده کنیم، اتفاق مثبتی است.

وی ادامه داد: فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی بر اثر به اجرا گذاشتن سیاست های صحیح و تعامل با دیگر کشورها از طریق دیپلماسی هوشمند و فعال انرژی دولت سیزدهم حاصل شد. هر چقدر بتوانیم در شرایط فعلی درآمدهای بیشتری کسب کنیم به نفع کشور است و نشان دهنده مهارت ما در خنثی سازی تحریم هاست. از همین محل توانستیم رشد اقتصادی خوبی نیز به دست آوردیم و با توجه به امکان رشد این بخش، باید توسعه در این بخش تداوم یابد.

جوکار گفت: ما در زمینه همکاری با پالایشگاه های فراسرزمینی و سهامداری در آن ها سیاست درست و منطقی ای را به اجرا گذاشتیم. با توجه به دانش فنی ای که در حوزه نفت و گاز طی سالیان دراز به دست آورده ایم، توانستیم در این پالایشگاه ها به همکاری بپردازیم و زمینه را برای فروش نفت خود مهیا کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: همکاری در پالایشگاه های فراسرزمینی به این جهت اهمیت دارد که کشور هدف به نفت ما وابسته می شود و پالایشگاه خود را بر اساس ویژگی های نفت ما تنظیم می کند، این به معنای بازارسازی تضمینی برای فروش نفت کشور در درازمدت است.

جوکار گفت: یکی دیگر از سیاست هایی که به منظور ایجاد بستری برای فروش نفت و گاز کشور به اجرا گذاشتیم، افزایش تعاملات با دیگر کشورها بود. به اجرا گذاشتن یک دیپلماسی فعال اقتصادی و سیاسی به ما کمک کرد که در شرایط تحریم نفت و گاز خود را بفروشیم و از درآمدهای ارزی اش سود ببریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی در زمینه گسترش روابط با همسایگان وجود دارد. از آنجائیکه اشتراکات زیادی با آن ها داریم، توانستیم به استفاده از این فرصت بپردازیم و بیش از پیش تعاملات تجاری خود را با آن ها گسترش دهیم.

وی در خصوص سیاست اتکا به خود و استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی کشور که در دولت فعلی با هدف افزایش تولید و صادرات نفت و گاز به اجرا گذاشته شد، تصریح کرد: واقعیت این است که ما تجربیات خوبی طی سالیان گذشته در حوزه نفت و گاز به دست آورده ایم. با اعمال سیاست اتکا به خود، تلاش کردیم از این تجربیات در عمل به نفع کشور استفاده کنیم.

جوکار در پایان تأکید کرد: مسیر رشد اقتصادی کشور از رهگذر اعتماد به خود و نگاه به داخل می گذرد. تجربه ثابت کرده است که هر جا به خودمان و داشته هایمان تکیه کرده ایم، نتیجه خوبی گرفته ایم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها