Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر اکبر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه در نشست خبری با رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور و مدیرعامل این بنیاد بیان کرد: امیدواریم با همت و یاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان بتوانیم امروز شعبه استانی این بنیاد را در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر رقم بزنیم و مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان را از سد راه برداریم و آغاز کاری برای توسعه کمی و کیفی و همه جانبه دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به تشریح آمار دانشجویان این دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه فرهنگیان کشور که برخاسته از مراکز تربیت معلم سابق است با نام جدید دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ آغاز به کار کرده است و در ۳۱ استان کشور شعبه‌هایی در واحد خواهران و برادران را دارا می‌باشد که در استان نیز در پردیس خواهران بنت الهدی صدر و پردیس برادران پردیس علامه طباطبایی به ارائه خدماتی به دانشجو معلمان می‌پردازیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر آمار منتهی به سال ۱۴۰۰ بدون ورودی‌های جدید ما هزار و ۳۲۲ دانشجو معلم به صورت تمام وقت خوابگاهی به صورت پیوسته داریم که از این آمار ۵۷۳ نفر پسران و ۷۴۹ نفر دختران هستند.

مولایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۷ در پردیس نسیبه تهران در خصوص تاکید ایشان به اینکه تنها راه ورود به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، افزود: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت سنگینی در زمینه تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش پیدا کرده و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر کسی که بناست ردای معلمی بر تن کند می‌بایست از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شود.

مولایی در ادامه گفت: به دلیل بازنشسته شدن فزاینده نیرو‌های آموزش و پرورش در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه خواهیم بود که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از بدنه آموزش و پرورش جدا خواهند شد و جایگزینی این نیروی انسانی نیاز به برنامه ریزی دارد.

او ادامه داد: این امر در دستور کار دانشگاه فرهنگیان کشور قرار گرفته است و هم اکنون با بیش از ۹۰ هزار دانشجوی پیوسته که از طریق کنکور سراسری در رشته‌های مختلف جذب می‌شوند در صدد هستیم که این نیاز آموزش و پرورش کشور را مرتفع کنیم.

مولایی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید سازمان امور استخدامی در مهرماه سال آینده ۲۵ هزار ردیف استخدامی جدید برای جذب دانشجو معلمین صادر شده است.

او با اشاره به اینکه شیوه‌های جذب دانشجو در این دانشگاه افزود: با توجه به نیاز‌هایی که در کشور وجود دارد دو شیوه جذب دانشجو در دستور کار قرار گرفته است که شیوه نخست جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری و شیوه دوم موسوم به استخدام از طریق ماده ۲۸ است که یک شیوه مقطعی است و به خاطر نیاز اظطراری آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به تشریح شیوه جذب دانشجو از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: در این شیوه آزمون استخدامی از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌های کشور با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود و از کسانی که در آزمون کتبی قبول می‌شوند سه برابر ظرفیت برای مصاحبه تخصصی به دانشگاه فرهنگیان فراخوانده می‌شوند و پس از انجام فرایند مراحل مصاحبه و گزینش تعدادی که می‌بایست به دانشگاه معرفی می‌شوند و دانشگاه در دو ترم فشرده کار آموزش شیوه‌های تدریس و ارزیابی را اعمال می‌کند و پس از دو ترم این افراد جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

بیشتر بخوانید

آغاز مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بوشهر  مدارس بوشهر۵۰۰ مشاور و مربی تربیتی کم دارند بحران بازنشستگی و جبران نیروی انسانی در آموزش و پرورش! 

مولایی گفت: پارسال دو بار آزمون استخدامی برگزار شده که بناست در مرحله اول ۵۰۰ نفر و در مرحله دوم ۴۰۰ نفر جذب دانشگاه شوند و به تازگی با مصوبه مجلس شورای اسلامی حق التدریس‌های شاغل در استان را نیز تحت پوشش قرار داده‌ایم و کار آموزش فشرده برای ۷۰۰ نفر از آن‌ها برای استخدام را آغاز کرده‌ایم.

او بیان کرد: برآورد ما این است که از ۲۵ هزار ردیف استخدامی ۵۰۰ نفر جذب دانشگاه فرهنگیان بوشهر خواهند شد و بنابراین اگر آمار فعلی دانشجویان را به این آمار اضافه کنیم ما در اول مهر امسال میزبان بیش از ۱۸۰۰ دانشجو معلم خوابگاهی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تاکید کرد: از طرفی میثاق دانشگاه فرهنگیان حکم می‌کند که دانشجویان حتما به صورت تمام وقت در پردیس حضور داشته باشند و زندگی خوابگاهی دانشجو معلم قسمتی از فرآیند تربیت معلم محسوب می‌شود و لذا فراهم آوردن زندگی دانشجویی در محیطی در خور تربیت معلم نیازمند به پیش بینی ها، مدیریت‌ها و برنامه ریزی‌های خاصی است که متاسفانه سال هاست به دلیل کم توجهی به امر تربیت معلم زیرساخت‌های کار برای تربیت معلم در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی در بوشهر فراهم نیست.

مولایی ادامه داد: فراهم آوردن زندگی دانشجویی بیش از ۱۸۰۰ نفر به تناسب هر ۸ یا ۶ نفر در یک اتاق نیازمند تقریبا ۲۵۰ تا ۳۰۰ اتاق و بقیه خدمات جانبی است که این امکانات فضای فیزیکی در حال حاضر برای دانشگاه میسر نیست و می‌بایست این امر ظرف ۴-۳ ماه آینده با همت مسئولین استانی و کشوری دانشگاه فرهنگیان و مسئولین استانی دانشگاه فرهنگیان بوشهر محقق شود.

او گفت: در راستای آینده نگری و برای ایجاد بستری مناسب برای گذراندن پیک‌های بعدی استخدام‌های آموزش و پرورش، نیاز به یک بنیاد حامی داریم که این بنیاد در سراسر کشور با نام بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اساسنامه‌ای مدون شکل گرفته و امروز بنا است که در این مراسم بحث انتخاب هیات مدیره بنیاد خیرین را داشته باشیم با امید به اینکه بنیاد خیرین بتواند به عنوان بازوی محرکه در کنار دانشگاه فرهنگیان بوشهر باشد.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلم کنکور سراسری نیروی انسانی تربیت معلم رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دانشگاه فرهنگیان بوشهر آموزش و پرورش نیروی انسانی بنیاد خیرین دانشجو معلم جذب دانشجو تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۴۵ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از آغاز فعالیت ستادهای اسکان ۱۱ هزار و ۷۱۴ خانوار، معادل ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان استان پذیرش شدند. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک سال جدید و تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار داشت: استان کرمان یکی از مقاصد مهم گردشگری نوروزی در سطح کشور است و مانند سال‌های گذشته به منظور تسهیل اسکان مسافران در ایام نوروز در سطح استان 15 پایگاه در 15 شهرستان استان راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: به منظور اسکان مسافران در ایام نوروز در سطح استان 255 مدرسه و 2 هزار و 308 کلاس درس در نظر گرفته شده است و 650 نفر از همکاران ما در سطح استان عوامل اجرایی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان کرمان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 25 مرکز رفاهی ما در سطح استان آماده پذیرش مسافران نوروزی است، گفت: تمام تلاش همکاران ما بر این است تا در ایام نوروز میزبان خوبی از مسافران نوروزی در استان کرمان باشیم.

وی از اسکان 45 هزار و 738 نفر در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان کرمان از آغاز فعالیت تا دوشنبه 6 فروردین 1403 خبر داد و افزود: اسکان نوروزی آموزش و پرورش شامل همه خانوارها بوده و مختص فرهنگیان نیست.

رضایی عنوان کرد: در روز دوشنبه 6 فروردین 1403، 817 خانوار فرهنگی معادل 3 هزار و 460 نفر، 527 خانوار غیرفرهنگی معادل هزار و 996 نفر و در مجموع هزار و 344 خانوار معادل 5 هزار و 456 نفر اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت ستادهای اسکان استان 11 هزار و 714 خانوار، معادل 45 هزار و 738 نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان استان پذیرش شده‌اند، ادامه داد: 25 مرکز رفاهی ما در سطح استان نیز آماده پذیرش مسافران نوروزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه پایگاه‌های ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان کرمان در شهرستان‌های انار، بردسیر، جیرفت، راور، سیرجان، شهربابک، شهداد، کهنوج، راین، ریگان، ماهان، بم، رفسنجان و نواحی یک و دو کرمان دایر است، بیان کرد: تمام تلاش همکاران ما بر این است تا در ایام نوروز میزبان خوبی از مسافران نوروزی در استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • اسکان بیش از ۴۵ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان کرمان
  • میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی
  • اسکان بیش از ۷۰۰ مسافر نوروزی در مراکز آموزش و پرورش البرز
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود