Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرابیان با بیان این‌که سازمان تعزیرات حکومتی سال گذشته به بیش از 590 هزار پرونده رسیدگی کرده، گفت: بیشترین تخلفات مربوط به گران فروشی و احتکار بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد حسن سرابیان معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی و اجرای حکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث کنترل، نظارت، کشف تخلف، تعیین قیمت با سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان کرد: پرونده‌هایی که در این خصوص از دستگاه‌های نظارتی در سال گذشته برای سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده بیش از 580 هزار فقره پرونده در تمام کشور بوده است.

سرابیان عنوان کرد: با احتساب پرونده‌های سال قبل به بیش از 590 هزار پرونده رسیدگی شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در قالب گشت‌های مشترک بیش از 198 هزار فقره بازرسی مشترک با بازرسان دستگاه‌های نظارتی داشتیم. چون وظیفه سازمان تعزیرات، بازرسی و نظارت نیست همکاران ما در گشت‌های مشترک به عنوان مقام رسیدگی کننده حضور داشتند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: بازرسان دستگاه های نظارتی که بازرسان دستگاه‌های متعددی هستند در قالب گشت‌های مشخص نظارت و بازرسی کردند، کشف تخلف انجام و پرونده تشکیل شده است و رئیس شعبه سیار ما در مقام رسیدگی کننده در محل وقوع تخلف حضور داشته و نسبت به صدور حکم برابر قوانین و مقررات اقدام کرده است.

سرابیان افزود: سازمان تعزیرات حکومتی با تمام توان در خدمت مردم است و مردم چنانچه تخلفی در سطح بازار مشاهده کردند می‌توانند با سامانه 124 وزارت صمت تماس گرفته و گزارش تخلف را اعلام کرده و مطمئن باشند سازمان تعزیرات حکومتی چنانچه پرونده‌ای به دستش برسد در اسرع وقت پیگیری کرده و حکم صادر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که سال گذشته داشتیم در مورد گران فروشی و احتکار بوده و برخورد با این افراد مطابق قوانین و مقرراتی که در نظر گرفته شده انجام و جریمه اعمال شده است.

 دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها باشد

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با تاکید بر این‌که دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها باشد،گفت: به این دلیل که یک خلائی در این زمینه در بازار وجود دارد و باید یک سازمان متمرکزی دوباره تشکیل شود و بحث نظارت، رسیدگی، بازرسی و کنترل را بر عهده بگیرد تا شاهد ایجاد یک بازار آرام در کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازرسی و نظارت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد

علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی محموله قاچاق را از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: این پرونده که شامل قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بود، در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بیان کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حامل کالا محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت