Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با تأکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: خداوند در جامعه اسلامی برای افراد نقش تعریف کرده است تا یاری و نصرت و برکت خود را مشمول این جامعه کند و این مسیر هم محقق نمی شود مگر اینکه در صحنه های مختلف حضوری در راستای تحقق اهداف الهی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والملسمین محمد عباس‌زاده، در سومین همایش منطقه‌ای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه شمال استان فارس که با حضور شهرستانهای آباده، اقلید، خرم بید، سرچهان، بوانات ، پاسارگاد و ارسنجان برگزار شد، گفت: خداوند برای اداره این عالم یکسری قوانین وضع کرده است و در لسان دین از این قوانین تحت عنوان سنت یاد می شود که همان سنت های خدا برای اداره این عالم هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس، عباس‌زاده با بیان اینکه اهل تفسیر اقسامی از سنت های الهی را بیان می کنند، افزود: طبق آنچه که خداوند در کتابش بیان فرموده است، برای اداره عالم قوانینی برای جوامع غیردینی و دینی وضع شده است.

عباس زاده با توجه به اینکه، یکی از سنت هایی که خداوند برای جوامع دینی وضع کرده است، سنت هدایت و یا هدایت پاداشی است، گفت: از این سنت به عنوان سنت رشد هم یاد می شود و طبق آن اگر جامعه دینی پای حرف خدا بایستد و به تکلیف الهی عمل کند، خداوند هم برکتش را در این جامعه قرار می دهد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس،  ضمن اشاره به آیه 20سوره شوری، گفت: خداوند در قرآن کریم تأکید می فرماید که هرچه در دنیا بکاریم در آخرت آن را درو خواهیم کرد اما به نیکی ها برکت می دهد و چندین برابر مزد آن را در آخرت اعطا می کند و این همان سنت رشد است.

وی با یادآوری اینکه آیات متعددی درباره سنت رشد در قرآن کریم وجود دارد، گفت: یکی از صحنه هایی که انقلاب اسلامی به عنوان مصداقی برای رشد تعریف کرده، انتخابات است که برای آن باید به نیت خود توجه داشته باشیم.

عباس زاده با تأکید بر اینکه هم برای رأی دادن هم فعالیت در عرصه انتخابات اعم از صحنه نظارت یا اجرا باید نیت خود را الهی و قربه الی الله کنیم، گفت: اگر چنین کنیم قطعاً هم رأی هم فعالیت ما نتیجه پربرکتی خواهد داشت و این وعده الهی است.

وی همچنین بر لزوم پرهیز از نظارت های سوگیرانه و غیرخدایی تأکید و خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم تا در امر نظارت، نیت خود را الهی کرده و به دنبال منافع دنیوی نباشیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: وقتی نظام به یک مجموعه تلقی شد، تمام افراد در آن نقش دارند و قطعاً رأی افراد هم برای این جامعه مهم است اما نیت کاری که انجام می دهیم بسیار مهم است و اگر برداشت اخروی داشته باشیم، مشمول سنت الهی یعنی برکت مضاعف خداوند خواهیم شد.

عباس زاده با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند در جامعه اسلامی برای افراد نقش تعریف کرده است تا یاری و نصرت و برکت خود را مشمول این جامعه کند و این مسیر هم محقق نمی شود مگر اینکه در صحنه های مختلف حضور داشته باشیم.

او سپس با تأکید بر اینکه بدون توجه به نقش آفرینی مردم در جامعه برخی از خواسته های خداوند برای جامعه اسلامی تحقق پیدا نمی کند، گفت: نظام دینی نمی تواند نسبت به حضور و مشارکت مردم بی تفاوت باشد لذا انتخابات عرصه مهمی برای جوامع دینی است تا  در صورت موفقیت در این آزمون نصرت و عنایت خداوند شامل جامعه شود.

این مقام مسئول در استان فارس با بیان اینکه در انتخابات افراد مختلف نقش های مختلفی را ایفا می کنند اما مهم نیت انسان است که با چه نیتی ورود کرده است، گفت: شبکه نظارت می تواند نقطه عطفی برای تحقق اهداف الهی در جامعه باشد.

عباس زاده با بیان اینکه الگوی تمام اعضای شبکه نظارت بر انتخابات باید اجرای دستورات الهی و اخلاص در نیت و عمل باشد، گفت: اگر چنین شد قطعاً رأی و انتخابات ما هم نتیجه خوبی خواهد داشت و خداوند برکت خود را شامل حال جامعه می کند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس همچنین گفت: معمولاً قانون از تخلف یک پله عقب تر است یعنی وقتی تقلب و تخلف شکل می گیرد، برای مقابله با آن قانون وضع می شود و این مسئله در نظام حقوقی همه عالم فراگیر است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بگوییم نظارت تنها نظارت برونی باشد نمی توانیم تضمین صد درصدی برای صحت آن بدهیم اما اگر نظارت، همان نظارتی باشد که خداوند از ما خواسته است و ایمان رنگ نبازد و تقوای الهی را پیشه کنیم، قطعاً نظارت هم به آن غایت خود خواهد رسید.

عباس زاده، انتخابات آرمانی را انتخاباتی توصیف کرد که در آن تمام افراد اعم از کاندیدا، رأی دهنده، دست اندرکاران انتخابات و غیره همگی به دنبال اجرای دستورات خداوند باشند و سپس ادامه داد: برای تحقق این مسئله نظام اسلامی یک گام فراتر از نظام های حقوقی مسیری را تعریف می کند و آن توجه به تقواست.

وی با طرح این سئوال که چرا امام جمعه باید حتماً در خطبه اول و دوم توجه به تقوا داشته باشد، به خصوص اینکه خطبه دوم نماز جمعه یک خطبه سیاسی است، گفت: تقوای خطبه دوم غیر از تقوای خطبه اول است و آن یک تقوای سیاسی است یعنی در فعالیت سیاسی هم باید تقوا را رعایت کنیم و اگر این تقوا ظهور و نمود پیدا کند، جلوی بروز تخلفات را می گیرد بنابراین نیاز داریم که تقوای سیاسی را هم یادآوری و هم نهادینه کنیم و برای این کار هم باید از خودمان شروع کنیم.

عباس‌زاده، از اعضای هیئت نظارت استان خواست تا قوانین و آیین نامه های انتخابات را به خوبی مطالعه کرده و آن را دقیقاً اجرایی کنند و گفت: طبق قوانین هیچ کدام از اعضای هیئت نظارت حق تبلیغ له یا علیه کاندیدا را ندارند و تخلف از این قانون هم جرم محسوب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري انتخابات ۱۴۰۰ استان فارس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات عباس زاده داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرشاد رنجبر که پیش از این با ساخت فیلم کوتاه «ناطق» جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از آن خود کرده بود، این بار «چوپان» را روانه جشنواره‌های بین‌المللی می‌کند و در اولین گام در جشنواره آلمان حضور یافته است.
این جشنواره هر ساله در«BABELSBERG KONRAD WOLF » قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان برگزار می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره دانشجویی در اروپا بستری برای فیلمسازان جوان فراهم می‌کند تا آثار خود را از سراسر دنیا به نمایش در بیاورند.
پنجاه و سومین دوره جشنواره«sehsuchte» از ۲۵ تا ۲۸ آوریل (۶ تا ۹اردیبهشت) در موزه فیلم پوتسدام آلمان برگزار می‌شود.


«چوپان» روایتی است از دو ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.
نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهرشاد رنجبر،تهیه‌کننده: مژگان رایگان، رضا فتح الهی‌پور، گروه کارگردانی: آرمان اسماعیلی، راوین طاهامی، علی باقری، مدیر فیلمبرداری: داوود ملک حسینی، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: رامین ابوالصدق، موسیقی: آریا گازر، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: مسیحا اصلانی، گریم: مونا طباطبایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، منشی صحنه: ارغوان نادعلی،عکاس: صحرا جمشیدی، مدیر تولید: امیر پیرصالحی، پخش بین‌الملل: مهرشاد رنجبر و مریم بختیاری مشاور رسانه: سمیرا افتخاری

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896294

دیگر خبرها

  • توصیه هشدارآمیز آخوندی: باید پیروز از صحنه جنگ بیرون بیاییم
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟