Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی سپاهان گفت: پرسپولیس و سپاهان از مکتب شاهین هستند و درگیری بین این دو تیم خیانت بزرگی به مردم ایران است، چون فوتبال باید ریشه مردمی و انسانی داشته باشد. علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعطیلی لیگ و شرایط بازیکنان سپاهان اظهار کرد: باتوجه به بازی‌های ملی می‌دانستیم چه مدت به ما استراحت می‌خورد و به همین خاطر برای آمادگی از نظر بدنسازی، تاکتیکی و روانی معیارهای خاصی را در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریم سعی می‌کنیم وضعیت هوازی بازیکنان‌مان را بهبود ببخشیم. مسائل تاکتیکی را یک بار دیگر بررسی کردیم و در رابطه با مشکلات‌مان صحبت کردیم و همچنین برای بازیکنان‌مان تمرینات خاصی را در نظر گرفتیم.

تعطیلی لیگ شوک بزرگی برای ما نبود

او ادامه داد: تیم ما از این نظر باید سازماندهی پیدا کند تا با فشاری که در ادامه لیگ و در رقابت با پرسپولیس وجود دارد کنار بیاید. تعطیلی لیگ شوک بزرگی برای ما نبود و براساس این معیارها برنامه ریزی خوبی انجام دادیم و کار خودمان را داریم انجام می‌دهیم. سعی می‌کنیم با آمادگی صد در صد وارد لیگ شویم و از طرفی دیگر اردویی داریم که در تهران برگزار می‌شود و در این اردو ۲ تا ۳ بازی دوستانه خواهیم داشت و بعد از آن یک اردوی کوتاه مدت در کیش خواهیم داشت تا بتوانیم در آنجا بیشتر روی مسائل بدنی کار کنیم.

جدال قهرمانی تا روز آخر ادامه خواهد داشت

مربی سپاهان درباره ادامه لیگ و رقابت سپاهانی‌ها برای قهرمانی گفت: رقابت پرسپولیس و سپاهان در لیگ برای قهرمانی مشخص به نظر می‌رسد و احساس من این است که قهرمانی تا روز آخر ادامه خواهد داشت و زود هنگام نخواهند بود، چون این دو تیم کیفیت خیلی خوبی دارند و راه خیلی خوبی را طی کردند و در پیش خواهند داشت. خیلی مهم است سپاهان بتواند این فشار را تحمل کند و این مساله را تیم ما نشان داده تا در شرایط سخت بتواند بازی‌ها را ببرد. تیم ما برای رسیدن به قهرمانی متحد است و رقابت پرسپولیس و سپاهان بسیار زیبا خواهد بود، چون دو تیم از مکتب شاهین می‌آیند و برای قهرمانی تلاش می‌کنند.

درگیری‌ بین پرسپولیس خیانت بزرگی به مردم ایران است

او درباره حواشی چند وقت اخیر میان سپاهان و پرسپولیس بیان کرد: من از هواداران و مسئولان دو تیم درخواست بزرگی دارم. هر دو تیم از مکتب شاهین هستند و احساس خیلی خوبی با هواداران‌شان دارند. رقابت دو تیم باید سالم و ورزشی باشد و هر دو تیم سعی خواهند کرد موفق باشند اما این موفقیت نباید به درگیری بین دو شهر تهران و اصفهان ‌ارتقاء پیدا کند. این مساله خیانت بزرگی به مردم ایران است، چون فوتبال باید ریشه مردمی و انسانی داشته باشد. وارد زمین که می‌شویم باید مردانه و انسان دوستانه با تمام وجودمان مبارزه کنیم.

۹۰ دقیقه مبارزه کنیم اما مسائل انسانی را فراموش نکنیم

مرزبان ادامه داد: هواداران هم به همین صورت در طول ۹۰ دقیقه حس خوبی را داشته باشند و احساس خوبی را به هم منتقل کنند. بعد از بازی ما مردم یک کشور و مردم ایران بزرگ هستیم. مردمی که تاریخ بزرگی دارند و از نظر فلسفه، پزشکی، انسان دوستی و حتی مسائل روانی کشوری بودیم که جلوی همه کشورهای جهان ایستاده بودیم و تمام جهان به سمت ایران نگاه می‌کردند. نباید یادمان برود که مردم بزرگ و انسان‌های بزرگی هستیم. این فوتبال باید به ما این مساله را نشان دهد که ۹۰ دقیقه مبارزه داریم اما مسائل انسانی هم مطرح است و نباید این مسائل را فراموش کنیم.

هواداران را تحریک نکنیم

او با بیان این‌که انسانیت نقش اول را ایفا می‌کند، گفت: هر دو تیم حق این را دارند مبارزه کنند یا حتی برای هم کری بخوانند اما در حد ورزش و همان ۹۰ دقیقه باید باقی بماند. در مجموع باید بدانیم برای انسان بودن نیاز به فاکتورهای بزرگی دارید و این مساله باید مدنظر همه باشگاه‌ها باشد. همدیگر را نباید متهم کنیم، هواداران را تحریک نکنیم، رقابت ورزشی داشته باشیم، سعی کنیم تیم خوبی باشیم، گل‌های بهتری بزنیم و بازی‌های زیبایی را انجام دهیم. نباید سعی کنیم با شیوه‌های دیگر مردم را تحریک کنیم و تشنج ایجاد کنیم.

باید رقابت انسانی و فنی وجود داشته باشد

مربی سپاهان در پایان اضافه کرد: این مساله باعث می‌شود کل فوتبال و ورزش‌مان را زیر سوال ببریم و مهم ترین فاکتور این است که ما نماینده‌های فوتبال ایران و نماینده‌های مردم ایران هستیم که در باشگاه‌های‌مان داریم فعالیت می‌کنیم. ما هواداران تیم‌های‌مان هستیم و باید مسائل انسانی را رعایت کنیم. همه باشگاه‌ها این را باید مد نظر داشته باشند که رقابت انسانی و فنی باید وجود داشته باشد و چهره خوبی را از مردم ایران ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استانی ورزشی تيم فوتبال پرسپوليس تيم فوتبال سپاهان عليرضا مرزبان مردم ایران ۹۰ دقیقه دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت غول زرد لیگ برتر به فرم قهرمانی

به گزارش "ورزش‌سه"، از 18 مردادماه که رقابت‌های لیگ بیست و سوم برای ملوان با مصاف برابر ذوب‌آهن آغاز شد، این تیم تنها دو شکست را در ورزشگاه خانگی‌اش تجربه کرده که یکی در همان مسابقه افتتاحیه با نتیجه یک بر صفر برابر ذوب‌آهن بوده و دیگری در 17 آذرماه سال گذشته با نتیجه 2 بر صفر مقابل شمس‌آذر رقم خورده است. این در حالی است که آنها در سه مسابقه دشوار مقابل استقلال، پرسپولیس و تراکتور هم به تساوی دست یافته‌اند و نتایج درخشانی مقابل تیم‌هایی نظیر فولاد خوزستان و گل‌گهر کسب کرده‌اند؛ نتایجی که سبب شده حالا در فاصله 6 هفته مانده تا پایان مسابقات این تیم در قامت مدعی کسب سهمیه آسیایی مقابل سپاهان قرار بگیرد و این همان موضوعی است که به خوبی مهدی تارتار در نشست خبری پیش از مسابقه به آن اشاره کرد.

در این شرایط سپاهانی‌ها که طی دو سال اخیر خاطره خوشی از ملوان ندارند و بازی رفت را هم در ورزشگاه نقش جهان به تیم منسجم تارتار واگذار کرده بودند، با ترس به انزلی سفر کردند و نتیجه مسابقه در پایان نیمه اول هم که شکست یک بر صفر سپاهان را نشان می‌داد، باعث تعجب کسی نشده بود. با این حال سپاهان که در نیمه اول هم نمایش قابل قبولی در ورزشگاه سیروس قایقران و در مقابل دیدگان هواداران پرشور ملوان داشت، نمایشی درخشان و تحسین‌برانگیز در نیمه دوم داشت که خاطرات روزهای اوج خود را برای هوادارانش و اهالی فوتبال تداعی کرد.


همه چیز بر وفق مراد ملوان پیش رفته و به نیمه دوم رسیده بود و نتیجه‌ای هم به گونه‌ای بود که انتظار زدن گل دوم ملوان کمتر از رقم خوردن گل تساوی سپاهان نبود. طلایی‌پوشان اصفهانی که چیزی برای از دست دادن نداشتند، باید با تمام وجود حمله می‌کردند و این بهترین فرصت برای تیم مهدی تارتار بود که متخصص استفاده از ضدحملات است، تا در سراسیمگی و آشفتگی تیم سپاهان که طی چند ماه اخیر کم دیده نشده، برتعداد گل‌های خود بیفزایند. با این حال آنچه در زمین مسابقه رقم خورد، عکس این حالت بود.

سپاهان با آرامش وارد زمین شد و عجله، آشفتگی و سراسیمگی‌ای که در بازی‌های گذشته در حرکات بازیکنان این تیم دیده می‌شد، جای خود را به سرعت تیمی داده بود؛ آنها سرعت انتقال توپ را افزایش داده بودند، تا قدرت اصلی ملوان که انسجام در خط دفاعی به شمار می‌رود، با این تدبیر تحت تاثیر قرار بگیرد و یکبار از عمق مغلوب حریف سرحال خود شوند و یکبار هم با ارسالی زمینی از سمت چپ خط دفاعی.

در خط دفاعی هم سپاهان اگرچه در نیمه اول همچنان ضعف‌هایی از خود نشان داد و بازیکنان این تیم روی گل اول مغلوب سرعت بازیکنان ملوان شدند و از هم گسیختند، اما در نیمه دوم و در شرایطی که وضعیت همان چیزی بود که ملوانی‌ها می‌خواستند، به خوبی توانستند راه‌های نفوذ را ببندند تا تیم مهدی تارتار برای گلزنی رو به شوت‌های از راه دور بیاورد.

ضعف سپاهان در خط دفاعی از همان هفته‌های ابتدایی مسابقات که آنها با وجود کسب پیروزی‌های پرگل در بسته نگه داشتن دروازه پیام نیازمند ناتوان بودند، آشکار شد. با این حال تیم مورایس اینقدر در فاز هجومی زهردار و غیرقابل مهار بود که این نقطه ضعف با نقطه قوت تیم پوشش داده می‌شد. با این حال از هفته چهاردهم وضعیت به یکباره متفاوت شد و سرانجام حواشی ریز و درشتی پرشماری که پیرامونی باشگاه سپاهان وجود داشت، ضربه خود را به این تیم زد. رفته رفته نقطه قوت تیم هم کمرنگ شد؛ تا جایی که یکی از خبرنگاران اصفهانی چندی پیش درباره دلیل عدم گلزنی مهاجمان سپاهان پرسید که با واکنش جالب توجهی از سوی مورایس همراه شد.

حواشی داخلی و خارجی پرتعداد، ضعف در خط دفاعی،  خرید و فروش‌هایی که کار تیم نیامدند و قضاوت‌های داوران که در بازی‌های مهمی علیه تیم مورایس رقم خورد، سبب شد تا خط هجومی تیم هم از روزهای آرمانی‌اش فاصله بگیرد. تمام این‌ها باعث رقم خوردن نتایج عجیب و غیرقابل باوری شد که سپاهان حتی در فصول کاملا بحرانی نظیر لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم هم به صورت متناوب تجربه نکرده بود.

تمام این موارد نشان از این داشت که سپاهان با یک بحران جدی مواجه شده که شرایط فنی و روانی تیم را به طور کلی تحت الشعاع خود قرار داده و این موضوع تا دیدار برابر ذوب‌آهن که چند روز پیش برگزار شد نیز ادامه داشت. اما حالا شاید دیگر بتوان با جرات بیشتری گفت که مورایس و شاگردانش در حال عبور از این بحران هستند.

یکی از نشانه‌های بهبود شرایط و پایان بحران در سپاهان را می‌توان در نمایش دفاعی این تیم با وجود مصدومیت محمد دانشگر و پیام نیازمند به عنوان دو مهره کلیدی تیم دید و از سوی دیگر رفته رفته تیم مورایس در فاز هجومی هم در حال بازگشت به همان فرم ایده‌آل هفته‌های ابتدایی است و گلزنی‌های ادامه‌دار شهریار مغانلو و مشارکت دیگر بازیکنان هجومی تیم نظیر کاوه رضایی و رضا شکاری در این گل‌ها معنی‌دار به نظر می‌رسد.

قهرمانی در لیگ برتر برای سپاهان که طی دو سه ماه اخیر 6 شکست غیرمنتظره را در مقابل حریفانش تجربه کرد، بسیار سخت و شبیه به یک معجره می‌ماند، اما با توجه به اینکه سهمیه آسیایی و حضور در لیگ نخبگان فصل آینده آسیا از اهمیت بالایی برای باشگاه اصفهانی، کادر فنی و بازیکنانش برخودار است، آنها انگیزه کافی برای ادامه ماجراجویی خود را در لیگ بیست سوم را با نیم‌نگاهی به قهرمانی با استفاده از غفلت رقبا دارند و از سوی دیگر جام حذفی تورنمنتی است که آنها می‌توانند اگر با همین فرم دیدار برابر ملوان در آن به میدان بروند، به کسب جام قهرمانی بسیار امیدوار باشند.

دیگر خبرها

  • سپاهان مثل استقلال؛ شانس قهرمانی این دو تیم کم شد!
  • جدی‌ترین تمرین سپاهان پیش از بازگشت به جام پرامید
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • رقابت نیازمند و میرزازاد برای جدال برابر پرسپولیس
  • ابعاد معنوی شخصیت شهید قرنی باید برای مردم تبیین شود
  • بازگشت غول زرد لیگ برتر به فرم قهرمانی