Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@15:38:33 GMT

مدارس چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۶۷۰۶

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، گفت: با توجه به اینکه ما باید همچنان نظام آموزشی را در دوران کرونا پیش ببریم، وزارت آموزش و پرورش هنوز هیچ برنامه‌ای در این خصوص را تحویل کمیسیون نداده است، امسال نباید مثل سال گذشته غیر دقیق پیش رویم امسال باید سنجیده‌تر عمل شود، سیستم آموزشی ما در یکسال و نیم گذشته آسیب دیده است تدابیر درست و تغییر روش نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میزان،‌ احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به اینکه ما باید همچنان نظام آموزشی را در دوران کرونا پیش ببریم، وزارت آموزش و پرورش هنوز هیچ برنامه‌ای در این خصوص را تحویل کمیسیون نداده است، امسال نباید مثل سال گذشته غیر دقیق پیش رویم امسال باید سنجیده‌تر عمل شود، سیستم آموزشی ما در یکسال و نیم گذشته آسیب دیده است تدابیر درست و تغییر روش نیازمند است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در مورد شیوه آموزش در سال تحصیلی پیش رو گفت: چنانچه به وزیر هم گفتیم در مناطق کم جمعیت که تعداد دانش آموزان هم کم است و مناطق روستایی به این دلیل که امکانات آموزشی چه به صورت سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف است، مجازی بودن آموزش طرح درستی نیست. در این مناطق وقتی اشتیاق معلمان برای حضور وجود دارد و همه پروتکل‌ها رعایت می‌شود دلیلی ندارد که مجازی باشد.

فلاحی در مورد آموزش مجازی در دوران کرونا و آسیب‌های آن اظهار کرد:در طول ۱۵، ۱۶ ماه آموزش مجازی دانش آموزان آسیب‌های جسمی، روحی، آموزشی و پرورشی پیدا کردند، از این رو برای دوره جدید خواستار اصلاح شیوه و روش از سوی آموزش پرورش هستیم.

فلاحی با اشاره به موضوع تغیر دولت اظهار داشت: نکته قابل توجه و شرایط خاصی که در آن هستیم موضوع تغیر دولت است، دولت، وزرا و مسئولین فعلی تقریبا انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند یا این تصور وجود دارد که نمی‌توانند برای دولت بعدی تصمیم بگیرند از این رو تا بحال طرح و برنامه‌ای در این جهت دریافت نکرده ایم.

وی در پایان در خصوص واکسیناسیون کادر آموزشی و دانش آموزان و دانشجویان گفت: برنامه دقیقی در این مورد به ما اعلام نشده است، اما فکر می‌کنیم تا آغاز سال تحصیلی جدید اساتید و کادر آموزشی واکسینه خواهند شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدارس بازگشایی آموزش و پرورش انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.

محمدی گفت: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی از ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه و دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون ۲۱ هزار و ۷۴۶ نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی شدند، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان افزود: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید می‌باشد.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان برشمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توان مندی و نیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری‌های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

کد خبر 6081700

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی