Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم فنی افشین خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح با اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنایع هوایی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ دوم خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح و معاون وزیر دفاع با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌های مشترک در منطقه آزاد انزلی گفت: سازمان صنایع هوایی به عنوان متولی صنعت هوایی در کشور سعی می‌کند زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور را به پشتوانه بخش خصوصی در حوزه‌های صنعتی تجاری و حمل و نقل ترکیبی فعال کند تا در این حوزه نوپا و‌های تک کشورمان به گردشگران و تجار خدمات مناسب ارائه دهد.

وی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به خصوص منطقه آزاد انزلی را یکی از مناطق مستعد در حوزه توسعه صنایع هوایی اعلام و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و و سطح ارتباطات منطقه آزاد انزلی زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع هوایی فراهم بوده و امیدواریم با اجرای برنامه ریزی‌های تدوین شده شاهد رشد صنعت هوایی در منطقه آزاد انزلی باشیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت‌های چندگانه منطقه آزاد انزلی در حوزه‌های اقتصادی، تجارت و گردشگری گفت: استان گیلان به لحاظ بهره مندی از شرایط اقلیمی خاص و منحصر به فرد از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که قطب اصلی آن حوزه گردشگری است و با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده در بخش حمل و نقل ریلی و ایجاد آزاد راه‌های ارتباطی نیاز است که با بهره گیری از ظرفیت‌های صنایع هوایی در حوزه گردشگری و تجارت نقش منطقه آزاد انزلی و استان گیلان بیش از پیش برجسته شود.

وی در ادامه به زمینه سازی تبادل تکنولوژی بین منطقه آزاد انزلی و کشور‌های حاشیه خزر اشاره و افزود: در بخش آموزش، تولید و طراحی قطعات و همچنین توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقلی با مشارکت سازمان صنایع هوایی و منطقه آزاد انزلی می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی و کشور‌های همسایه نیز بهره برد و این سازمان در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه صنایع هوایی مزیت‌ها و حمایت‌های لازم قانونی را به سرمایه گذاران ارائه خواهد داد.

تولید و استقرار هواپیمای آب نشین در منطقه آزاد انزلی، استقرار دفتر صنایع هوایی، معرفی مزیت‌های قانونی و پتانسیل‌های منطقه آزاد انزلی به فعالین بخش خصوصی در این حوزه و انعقاد تفاهم نامه همکاری از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که با حضور اعضای هیات مدیره و معاونان سازمان منطقه آزاد انزلی ارائه و بررسی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع صنایع هوایی منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد انزلی سازمان صنایع هوایی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

فرماندار شهرستان زرند با دعوت از تعدادی هنرمندان صنایع دستی زرند که  طی پارسال  موفق به کسب نشان اصالت ملی شدند از آنان تجلیل کرد.

سیدرضا حسینی نژاد پس از شنیدن حرف‌های این صنعتگران گفت: هیچ چیزی برای هنرمندان صنایع‌دستی در آغاز سال جدید، زیباتر و ارزشمندتر از توجه خاص مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای( مدظله العالی) به مقوله‌ صنایع‌دستی نبود و تزئین میزی که در محل عکس حضرت امام رحمه‌الله علیه بود با پته‌ زیبای کرمان نشان از نگاه ژرف و عمیق رهبری عزیزمان به صنایع‌دستی داشت.

وی افزود: سرمایه گذاری اندک، استقرار کارگاه در خانه و رسیدن به سوددهی در کم ترین زمان ممکن از ویژگی‌های مهم این صنعت است، ضمن اینکه دولت سیزدهم در پرداخت تسهیلات ارزان و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ها و بحث بیمه‌های حمایتی اقدامات ارزشمندی انجام داده است. 

 حسینی نژاد  بیان کرد: از طرفی با مکاتباتی که با مجموعه‌های صنعتی داشتیم از آنان خواسته شد تا ضمن اجرای مصوبه هیئت وزیران در خرید صنایع‌دستی برای هدایا، به این حوزه ویژه‌تر نگاه کند و به لطف خدا آنان نیز بسیار خوب عمل کردند.

محمد اسلامی، رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند با اعلام اینکه تاکنون چنین حمایتی از صنعتگران و فعالان گردشگری را شاهد نبوده ایم، گفت: ۳ نشان ارزشمندِ اصالت که یکی از زیرشاخه‌ها در نشانِ یونسکو می‌باشد به همت ۳ هنرمند زرندی، خانم‌ها زعیم باشی، نارویی و ایزدی اخذ شد که جای قدردانی داشت.

وی از فعالیت هزار کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرستان و ۱ هزار و ۳۰۰ بیمه شده، فعالیت بیش از ۵۰ فروشگاه صنایع دستی و شناسه دار شدن قریب به  ۳ هزار و ۵۰۰ هنرمند در سامانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد و افزود: اختصاص قریب به  ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی و معرفی ۳۰۰ صنعتگر طی پارسال برای استفاده از امتیازات بیمه‌های اجتماعی و اعزام صنعتگران به نمایشگاه‌های معتبر در این بخش به عنوان حمایت فرماندار از این افراد است. 

اسلامی گفت: در مقایسه با سایر مناطق باید اذعان کنم که توجه و حمایت فرماندار از این حوزه در سطح استان بی سابقه است و بر خلاف رویه قبل که به طور مثال برای برگزاری جشنواره‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شدیم؛ اما در دولت سیزدهم، فرماندار شخصا پیگیر امور بوده و معاون خود را نیز مامور به بررسی و پیگیریِ مشکلات مربوط به تولیدکنندگان صنایع‌دستی و محصولات بومی و بوم گردی‌ها کردند که خوشبختانه با درایت و مساعدت این بزرگواران و توجه مدیرکل میراث استان باعث شد ما در مجموع عملکرد قابل دفاعی داشته باشیم.

 وی در ادامه، تلاشِ دهیاران روستا‌های احمدآباد، مطهرآباد، دشتخاک، بهاءآباد، بابتنگل و روستای دهنو سنگ سیریز را که پارسال به عنوان دبیران اجرائی جشنواره‌ها فعال بودند ستود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند سرمایه گذاران گردشگری را افسران آماده و جانفدا و از مبارزانِ خط مقدم جهاد اقتصادی برای تحقق اقتصادِمقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  خواند. 

وی گفت: وقتی فردی سرمایه خودش را در روستایی که بعضا در حال نابودشدن هست هزینه می‌کند و باعثِ دلگرمی سایر اهالی و در نتیجه رونق روستا می‌شود و البته ریسک بالای این نوع سرمایه گذاری‌هایی را می‌پذیرد تا به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عمل کمک کند، نیاز به حمایت‌های جدی دارد. 

اسلامی بیان کرد:خوشبختانه در بحث واحد‌های بوم گردی که موفق به اخذ گواهی فعالیت و درجه بندی شده اند نیز تسهیلات خوبی واگذار شده است و تنها در برخی موارد از جمله آنتن دهی موبایل و مشکلات گاز و جاده‌ای هست که برخی از آن ها هم با دستور مستقیم فرماندار درحال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت