Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@19:42:04 GMT

ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی روند نزولی دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۷۰۲۸

ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی روند نزولی دارد

گروه استان‌ها- آمارهای رسمی از شرایط همه‌گیری کرونا در پیک چهارم نشان می‌دهد در اغلب بخش‌های کشور سیر بیماری نزولی شده که این مهم در استان خراسان جنوبی نیز رخ داده و سیر این بیماری در حال حاضر نزولی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، جدید‌ترین آمارهای رسمی از شرایط همه‌گیری کرونا در پیک چهارم نشان می‌دهد در اغلب بخش‌های کشور سیر نزولی بیماری اگر چه کند اما ادامه دارد و بخش‌های کوچکی هم در حال حاضر روند معکوسی را تجربه می‌کنند اما این بخش‌های کوچک با در نظر گرفتن ورود ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی می‌توانند خود به کانون‌های جدیدی برای ایجاد بحران تازه در سراسر کشور شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد هم اکنون 13 کانون بحرانی با وضعیت قرمز کرونایی در کشور وجود دارد که عمدتا این مناطق به ویژه در جنوب و جنوب شرقی آلوده به ویروس جهش یافته شده‌اند و مدل‌های تحلیلی با در نظر گرفتن سرعت رشد و انتشار ویروس زنگ خطر احتمال گسترش ویروس به سایر نقاط را به صدا در آورده است.

یک بیمار دیگر در خراسان جنوبی قربانی کرونا  شد  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به 895 نفر افزایش یافت.

کامبیز مهدی‌زاده ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 153 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع 46 بیمار جدید شامل 7 بستری و 39 موردسرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد از شهرستان‌های بیرجند و قاینات هر کدام 17 مورد، شهرستان فردوس 4 مورد، شهرستان‌های بشرویه، خوسف و سربیشه هرکدام دو مورد و از شهرستان‌های سرایان و درمیان هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه همزمان از 176 آزمایش سریع کرونا 26 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند، بیان کرد: در حال حاضر 190 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 77 نفر کرونا مثبت هستند.

اوج‌گیری کرونا در سیستان و بلوچستان؛ محدودیت‌های تردد بین شهری اعمال می‌شود بستری شدن 193 بیمار جدید کرونایی در اصفهان؛ محدودیت های تعطیلات اعلام شد تمام گروه‌های آسیب‌پذیر در تابستان واکسینه می‌شوند/تولید 3 میلیون دوز واکسن کرونا در تیرماه

وی با بیان اینکه از این تعداد 14 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 3 نفر نامساعد است، گفت: تاکنون 20 هزار و 73 بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

مهدی‌زاده ادامه داد: تا روز گذشته 50 هزار و 65 تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که 21 هزار و 45 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

41 هزار نفر در استان واکسن کرونا زدند  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در مورد آمار واکسیناسیون در استان گفت: در شبانه روز گذشته هزار و 13 نفر در استان واکسن نوبت اول دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت اول دریافت کردند به 41 هزار و 101 نفر رسید.

محمد دهقانی افزود: در شبانه روزگذشته همچنین 108 نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت دوم را دریافت کردند به 3 هزار و 931 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از اعمال محدودیت تردد در تعطیلات پیش رو در استان خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های تردد جاده‌ای از ساعت 12 ظهر چهارشنبه 12 خرداد ماه تا ساعت 12 ظهر دوشنبه 17 خردادماه در استان اعمال خواهد شد.

دهقانی افزود: در این تاریخ خروج خودروها با پلاک بومی از استان ممنوع و ورود خودروها با پلاک غیربومی به استان ممنوع خواهد بود و در صورت ورود یا خروج، مشمول جریمه ی 500 هزار تومانی و یک میلیون تومانی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تازه پیک چهارم را پشت سر گذاشتیم و در روند نزولی هستیم، از مردم عزیز تقاضا دارم این محدودیت‌های جدید که در این چند روز است را رعایت کنند تا باعث افزایش مجدد بیماری در سطح استان نشویم.

انتهای پیام/253/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کرونا در استان دریافت کردند خراسان جنوبی واکسن نوبت شناسایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده

بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پارسال، پیرو ابلاغیه از وزارت کشور بحث اتصال استان با اولویت شهر بیرجند به فیبر نوری مطرح و مسیر اداری و هماهنگی با شهرداری و تصویب در شورا طی شد و ظرف ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی اتصال بیرجند به فیبر نوری آغاز می‌شود که طبق قرارداد این طرح طی یک سال به پایان می‌رسد.

او افزود: البته تاکید ما بر این است که عملیات اجرایی اتصال به فیبر نوری در بیرجند که ۱۰۰ کیلومتر و برای ۶۵ هزار خانوار بیرجندی است، طی ۶ ماه به پایان برسد و در سه ماهه سوم امسال این خانوار‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

بهی بیان کرد: هم اکنون سرعت اینترنت در adsl، ده مگابیت بر ثانیه است که با استفاده از فیبر نوری به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا گاهاً یک گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از بیرجند سایر شهر‌های استان نیز در برنامه اتصال به فیبر نوری هستند و امسال شاهد اتصال آن‌ها به این بستر خواهیم بود.

او عنوان کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۳۵۳ روستا در استان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند که ۳۱ هزار خانوار را شامل می‌شود و در برنامه داریم که ۵۰۰ کیلومتر از روستا‌ها را امسال به فیبر نوری متصل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده