Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:24:40 GMT

لاوروف: اقدامات غیردوستانه اروپا را بی پاسخ نمی گذاریم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۷۲۳۶

لاوروف: اقدامات غیردوستانه اروپا را بی پاسخ نمی گذاریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید دولت مسکو اقدامات غیردوستانه ای که اخیراً در بروکسل تدارک دیده می شود؛ بی پاسخ نخواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که در نهایت عقل سلیم حاکم شود و به مدل جدیدی از توازن در رابطه که مبتنی بر اصول قانون بین الملل باشد؛ دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه آماده همکاری برابر و عادلانه است. اما این به آن معنا نخواهد بود که اقدامات غیردوستانه اخیر، تلاش برای مخاطب قرار دادنمان از موضع قدرت و دخالت در امور داخلی روسیه را نادیده می گیریم. آنها بدون پنهانکاری در تدارک این اقدامات هستند و پاسخ مقتضی هم دریافت خواهند کرد.

این روزها اتحادیه اروپا و روسیه در جنگ دیپلماتیک تمام عیاری به سر می برند. تنش در رابطه بروکسل-مسکو از ماجرای رسیدگی به اتهامات «آلکسی ناوالنی» از منتقدان رئیس جمهور روسیه آغاز شد که طی آن سفارت خانه های کشورهای غربی به طور علنی، مردم روسیه را به انجام تظاهرات ضددولتی ترغیب می کردند.

در ادامه این تنش ها، دولت پراگ به بهانه دست داشتن ماموران اطلاعاتی روسیه در حادثه انفجاری که چند سال پیش در جمهوری چک روی داد، چند دیپلمات روس را اخراج کرد که این اقدام واکنش متقابل مسکو را در پی داشت.

تنش در رابطه پراگ-مسکو نیز به نوبه خود به اخراج دومینو وار دیپلمات های روس از کشورهای اروپایی و پاسخ متقابل روسیه منجر شد.

کد خبر 5224850 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا فلسطین رژیم صهیونیستی عراق سوریه ایالات متحده امریکا بشار اسد روسیه عربستان سعودی انتخابات سوریه فرانسه جو بایدن نبرد شمشیر قدس بلاروس حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پویانمایی کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و تهیه کنندگی حسین حقیقی محصول باشگاه فیلم سوره به بخش مسابقه چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو روسیه راه یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های سینمایی جهان (دومین جشنواره پس از جشنواره فیلم ونیز) است که با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و درک متقابل بین ملت‌ها و توسعه همکاری‌های بیشتر بین فیلمسازان جهان برگزار می‌شود. حامی این جشنواره وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه است.
امسال چهل و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو از 19 تا 29 آوریل 2024 برابر با 31 فروردین تا 10 اردیبهشت در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می شود.
«پیچ تاریخی» پیش از این به جشنواره «سینه کوئست» که یکی از مهمترین جشنواره‌های مستقل در آمریکا و واجد شرایط اسکار است راه پیدا کرده بود.
پخش بین الملل این انیمیشن برعهده مرکز بین الملل سوره است.

دیگر خبرها

  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو