Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@07:13:07 GMT

افتتاح ۲۴ طرح گردشگری در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۷۳۷۱

افتتاح ۲۴ طرح گردشگری در استان فارس

عنایت‌الله رحیمی گفت: وجود داشته‌های فراوان معنوی و مادی در استان فارس به ویژه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به‌عنوان سومین حرم اهل بیت در بعد معنوی، حضور شهروندانی متدین و فرهنگی و تاریخی داشت‌های برجسته و ارزشمندی است که می‌تواند هر گردشگری را به خود جذب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، عنایت اله رحیمی استاندار فارس امروز در آیین افتتاح طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه صنعت گردشگری به مفهوم امروزی از نقش کلیدی و قدرتمندی در حوزه اقتصاد و توسعه کشورها برخوردار است، گفت: قطعاً ما نمی‌توانیم از این نقش مهم غافل شویم و ایران ما هم در این خصوص دارای داشته های فراوانی است و با توجه به اینکه استان فارس در این پهنه به خوبی می درخشد می بایستی توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: وجود داشته های فراوان معنوی و مادی در استان فارس به ویژه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت در بعد معنوی، حضور شهروندانی متدین و فرهنگی ووجودآثاری همچون تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، محور هخامنشی و... داشته های برجسته و ارزشمندی است که می‌تواند هر گردشگری را به خود جذب کند.

رحیمی با بیان اینکه وجود مشاهیری همچون سعدی، حافظ، ملاصدرا و سیبویه از داشته های ارزشمند این استان است که باید بدان ها افتخار کرد، افزود: در بُعد پزشکی و توریسم درمانی هم استان فارس و شهر شیراز دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری است که مورد توجه مردم کشورهای منطقه قرار گرفته است.

استاندار فارس به وجود پارک‌های متعدد حفاظت شده و مراکز و مناطق طبیعی در جای جای فارس نیز اشاره کرد وگفت: همه این داشته ها گویای توانمندی استان فارس در حوزه گردشگری است.

رحیمی در پایان با تاکید بر این نکته که ما باید زیرساخت‌های لازم را در غالب هم واقعی و مجازی و هم کالبدی، فرهنگی و محتوایی تامین کنیم، افزود: به رغم تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌ها در زمینه توسعه صنعت گردشگری به شدت مورد توجه واقع شده است.

بر اساس این گزارش در این مراسم، مجموعه فرهنگی سعدی، موزه نورآباد، درگاه ورودی بیشاپور، سایت موزه دروازه پردیس تخت جمشید و ۲۴ پروژه گردشگری دیگر در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، پاسارگاد، آباده، نی‌ریز، سپیدان، فیروزآباد و مُهر با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال به صورت وب کنفرانس توسط وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان فارس داشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز