Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، محمود فاطمی عقدا  در رابطه با روش های تأمین مالی برای انبوه سازان گفت: یکی از راههای مناسب برای تامین مالی برای فعالان صنعت ساختمان پیش فروش واحد های مسکونی است؛ با این حال خریداران باید به قوانین مربوط به این بخش دقت کنند تا دچار مشکل نشوند. 

این کارشناس حوزه مسکن در ارتباط با چگونگی امکان بازپرداخت اقساط وام ساخت مسکن ۴۵۰ میلیون تومانی توسط اقشار متوسط جامعه گفت: بایدبنیه اقتصادی خانوار تقویت شود و بازنگری در حقوق و دستمزد صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سابق مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در رابطه با وام مسکن که به متقاضیان خرید مسکن تعلق می گیرد گفت: به نفع جامعه است که وام های بخش تقاضا حذف شود و به سمت تولید برود چرا که این کار در کاهش بهای تمام شده ساخت مسکن اثرگذار است.

فرایند پرداخت وام‌های مشارکتی سریع انجام می‌شود

وی، طول دوره مشارکت مدنی وام های ساخت مسکن را کافی دانست و ابراز داشت: اگر این دوره طولانی تر شود امکان دارد که سازنده طبق برنامه زمان بندی، مراحل پروژه ساختمانی را پیش نبرد و با افزایش قیمت مصالح و هزینه های دیگر نهایتاً پروژه نتواند به طور موفقیت آمیز به نتیجه برسد .

فاطمی عقدا، در رابطه با پرداخت مبلغ وام مسکن به سازنده در چند بخش افزود: اگر مبلغ وام به طور یکجا به سازنده پرداخت می شد، سازنده می توانست مصالح مورد نیاز خود را به صورت یکجا تهیه کند و با این کار از افزایش بهای تمام شده مسکن جلوگیری کند؛ اما نگرانی جدی دیگری نیز در این رابطه وجود دارد؛ آن هم اینکه در صورت پرداخت مبلغ وام به صورت یکجا به سازنده در نهایت بانک بماند و یک پروژه نیمه تمام. 

این کارشناس حوزه مسکن گفت:عموماً فرایند پرداخت این وامهای مشارکتی سریع انجام می شود. 

 رییس سابق مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: اگر حداقل بهای تمام شده ساخت و ساز را به ازای هر متر مربع ۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن بدون احتساب هزینه زمین و اخذ جواز ساخت، کفاف ساخت ۹۰ متر مربع واحد مسکونی را خواهد داد. 

به گفته فاطمی عقدا، حدوداً ۶۰ درصد هزینه ساخت و ساز، مربوط به زمین و اخذ جواز ساخت می باشد که با احتساب این دو، وام ۴۵۰ میلیونی هزینه ساخت ۴۰ متر مربع از واحد مسکونی را پوشش می دهد. 

به گفته این کارشناس حوزه مسکن، اگر دولت مبلغ وام ساخت مسکن را دو یا سه برابر کند، در نهایت، این دولت است که از این موضوع سود می برد و به نوعی سرمایه گذاری برای دولت به حساب می آید. 

فاطمی عقدا گفت در ۸ سال گذشته بخش مسکن با رکود مواجه بود، در این شرایط اگر تسهیلاتی هم عرضه می شد متقاضی برای دریافت آن وجود نداشت. 

وی گفت: اختصاص ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی به حوزه مسکن برای امسال شروع خوبی در حمایت از حوزه مسکن است؛ اما در سالهای آینده سهم بخش مسکن از تسهیلات اعطایی بانکها باز هم باید افزایش یابد. 

این کارشناس حوزه مسکن افزود: دولت باید دنبال راههای دیگری به جز منابع بانکی برای تأمین مالی برای بخش مسکن باشد، بازار سرمایه بهترین جا برای این کار است. 

فاطمی عقدا در این رابطه تصریح کرد: باید بازار سرمایه را طوری به این سمت و سو سوق بدهند که تأمین مالی بخش مسکن به صورت برد-برد برای همه طرفها در بازار سرمایه پیش برود.

پربیننده ترین مشتریان کیف پول "اچ اس بی سی"حیرت زده شدند بالاترین نرخ سود تسهیلات بانکی مربوط به حوزه مسکن است نماد ۱۳ بانک و موسسه اعتباری در بازار سرمایه به رنگ سبز درآمد ایران خودرو در سال ۹۹ چه تعداد محصول تولید کرد؟ توازنی بین واحد‌های صنفی و واردات دستگاه پوز وجود ندارد / جدول کارمزدها سال ها است که به ‌روز نشده

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن انتخابات ۱۴۰۰ کارشناس حوزه مسکن بازار سرمایه فاطمی عقدا ساخت مسکن مبلغ وام بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی

جواد نوری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن و مسئول ساخت مسکن خیرین ساز در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین در ساخت مسکن برای محرومان را همواره در اولویت برنامه‌های خود قرار داده ایم گفت: با استفاده از حساب ۱۰۰ امام و با مشارکت خیرین تا به امروز توانستیم برخی از مشکلات در بخش تامین سرپناه و مسکن مورد نیاز محرومان و افراد نیازمند را با ظرفیت انجمن خیرین مسکن رفع کنیم.

وی ادامه داد: با توان این انجمن از سال ۹۵ تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با آورده ۱۵ میلیون تومانی در اختیار نیازمندان استان تهران قرار گرفته است و اخیرا این انجمن ساخت ۸۰ واحد مسکونی در شهریار را شروع کرده‌اند و این واحد‌ها هم در اختیار نیازمندان شناسایی شده، قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: ساخت این واحد‌ها به طور معمول در دماوند، ملارد، پرند و رباط کریم بوده که میانگین آورده متقاضیان برای ساخت این واحد‌ها بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان بوده است که علاوه بر ساخت واحدمسکونی برای متقاضیان در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هم برای متقاضیان گام‌های خوبی برداشته شده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان تهران تاکید کرد: وظیفه داریم مشکل نیازمندان در بخش مسکن را حل کنیم و تا کنون هم با ارایه وام بلاعوض مشکل افراد نیازمند در بخش ودیعه و رهن مسکن را حل کردیم. البته رسانه‌ای کردن این موضوع و عملکرد‌ها باعث می‌شود تقاضا‌ها افزایش پیدا کند و البته این امکان فقط در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود