Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، رییس جمهوری لایحه اصلاح ماده (۶۱۲) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) با موضوع تشدید مجازات مرتکبان قتل عمد که با علم به عدم امکان قصاص، ‌مرتکب قتل می‌شوند را برای تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

نظر به حساسیت جامعه در برابر قتل عمد به عنوان شدیدترین جرم، جریحه‌دار شدن احساسات عمومی و اختلال در نظم عمومی در اثر وقوع آن و در نتیجه لزوم سیاست‌گذاری کیفری برای افزایش بازدارندگی مجازات تعزیری قتل عمد در مواردی که مرتکب به هر دلیل قصاص نمی‌شود، معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری با همکاری وزارت دادگستری (قوه قضائیه) لایحه "اصلاح ماده (۶۱۲) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را تدوین و به هیات دولت ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه با هدف حفظ امنیت حریم خانواده و حمایت از اخلاق‌گرایی در مواجهه با قتل عمدی پدر، مادر، همسر و فرزند و ضرورت سخت‌گیری در مقابله با اقدام علیه عدالت قضایی و نیز برقراری حمایت‌های خاص قانونی در مورد قتل افراد آسیب‌پذیر نظیر اطفال، زنان باردار و بیماران روانی و به منظور افزایش میزان بازدارندگی مجازات قتل عمدی، در جلسه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ هیات وزیران به تصویب رسیده است.

 این لایحه قانونی در تاریخ ۸ خرداد از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حسن روحانی قوه قضاییه قتل عمد مجازات قتل عمد سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قتل عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت ایران را نشان داد/ مدافعان رژیم صهیونیستی باید مجازات شوند

حجت‌الاسلام حمید رسایی منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات وعده صادق گفت: مهمترین دستاوردی که عملیات وعده صادق داشت این بود که جمهوری اسلامی ایران نظام پوشالی رژیم صهیونیستی را با موشک‌هایی که ساخت فرزندان این سرزمین بود شخم زد.

وی اظهار کرد: این عملیات نشان داد که ایران در دفاع از خاک خود با هیچ‌کس تعارف ندارد و اگر تعرضی صورت بگیرد به آن پاسخ می‌دهد.

 حجت‌الاسلام رسایی تصریح کرد: در دنیا مقابله با رژیم صهیونیستی برای خیلی‌ها غیرقابل تصور بود، اما ایران به صورت مستقیم و نه با استفاده از نیرو‌های نیابتی این حمله را انجام داد که باعث افزایش غرور ملی در کشورمان شد.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم بیان کرد: از مهمترین نتایج عملیات وعده صادق این بود که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد حتی این عملیات به صورت پنهان و به یکباره انجام نشد و همه می‌دانستند که این عملیات انجام می‌شود لذا وقتی پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شدند در حقیقت آن کارکرد انسانی را به‌کار گرفتند تا اگر کسی می‌خواهد پناه بگیرد برود پناه بگیرد تا از تبعات انسانی موضوع کم شود.

وی گفت: تمام کسانی که مدافع رژیم صهیونیستی هستند با توجه به اینکه اشغالگر هستند باید مجازات شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • عملیات وعده صادق قدرت ایران را نشان داد/ مدافعان رژیم صهیونیستی باید مجازات شوند
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • واکنش‌ها به تصویب لایحه کمک نظامی به اوکراین/ از زلنسکی تا پسکوف
  • تشدید مجازات قاچاق و نگهداری سلاح غیر مجاز
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده