Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان امروزدر جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اهدای عضو در تعالیم اجتماعی و مذهبی گفت: با اهدای اعضای هر بیمار مرگ مغزی امکان نجات یک تا هشت بیمار نیازمند میسر می‌شود.

او با بیان اینکه در طول یک هفته اخیر اعضای بدن دو کاشانی به بیماران نیازمند اهدا شد، ابراز داشت: در اولین مورد اعضای بدن مرحوم سیدمصطفی جهانتاب، نوجوان ۱۸ ساله که به دلیل سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی به برخی از بیماران نیازمند اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اهدای قلب، کلیه‌ها و کبد این نوجوان به بیماران نیازمند تصریح کرد: خوشبختانه خانواده این مرحوم با اتخاذ تصمیمی سریع و به موقع باعث شدند که جان چند بیمار دیگر نجات پیدا کند.

او خاطرنشان کرد: در بیماران مرگ مغزی اعضای بدن با دارو‌های خاص ممکن است قابلیت عملکرد خود را حفظ کنند و به همین دلیل اتخاذ تصمیم سریع در اهدای عضو می‌تواند باعث حفظ کارایی اعضا شود.

حاجی جعفری دومین مورد به اهدای عضو را متعلق به یک مرد ۶۲ ساله کاشانی دانست و بیان داشت: این فرد به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده بود که با وجود تلاش پزشکان متأسفانه به مرگ مغزی مبتلا شد.

او با اشاره به اینکه با رضایت خانواده این فرد کبد و نسوج آن برای درمان بیماران نیازمند به آن‌ها اهدا شد، افزود: طبق برآورد‌های انجام شده اهدای نسوج به بیماران نیازمند می‌تواند کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center برای اخذ کارت اهدای عضو است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی کاشان بیماران نیازمند اعضای بدن اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و شصت و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه زهرا کاظمیان، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد کاظمیان در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به یک مرد ۴۵ ساله و یک بانوی ۴۴ ساله ساکن شیراز که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج برده و دیالیز می‌کردند، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد