Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در نشستی با گروه سرمایه‌گذاری معدنی گهر زمین در بیرجند تاکید کرد: با اولویت بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان، از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

وی افزود: این حمایت‌ها در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار صورت می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان گفت: هر کدام از این ظرفیت‌ها، قابلیت جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست خراسان جنوبی را به لحاظ تعدد معادن، ذخایر قطعی و همچنین اشتغال در این حوزه جزو استان‌های شاخص کشور عنوان کرد.

عباس جرجانی گفت: خراسان جنوبی در تعدادی از مواد معدنی به لحاظ ذخایر همچنین عیار در سطح کشور شناخته شده و دارای ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی و پایین دست است.

وی افزود: از حدود ۶۸ ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۵۲ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد که برخی از آنها در سطح کشور منحصر به‌فرد هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: وجود معادن بنتونیت، زغال‌سنگ، منیزیت، سیلیس، فلورین، آهک و انواع خاک صنعتی با ذخایر و عیار بالا، زمینه و فرصتی مناسب به منظور سرمایه‌گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش سنگ‌های تزئینی گفت: وجود ۱۵۰ معدن در بخش سنگ‌های تزئینی از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد واحدهای فرآوری پیشرفته و صنایع معدنی مرتبط در این استان است.

جرجانی، تولید پودرهای میکرونیزه معدنی، اسید فلوریدریک، انواع شیشه و پودر نانوسیلیس، تولید فروسیلیس، آهک هیدراته و ایجاد واحدهای سنگ‌بری پیشرفته را از جمله طرح‌های دارای توجیه برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد.

حضور گروه سرمایه‌گذاری گهر زمین فرصتی بزرگ برای استان 

استاندار خراسان جنوبی هم حضور گروه سرمایه‌گذاری گهر زمین را فرصتی بزرگ برای استان برشمرد.

حمید ملانوری امروز در نشست تخصصی گروه سرمایه‌گذاری گهر زمین گفت: اقدامات این گروه در زمینه توسعه صنایع معدنی قابل تحسین است.

وی به تجربه موفق و پیشینه فعالیتی مطلوب این گروه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: ما براساس سیاست‌های ستاد توسعه خاوران به دنبال جلب و جذب چنین سرمایه‌گذارانی هستیم که توان و تخصص لازم را دارند.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست که با موضوع توسعه صنایع معدنی استان برگزار شد، از ظرفیت های بی‌نظیر خراسان جنوبی گفت و اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ گردشگری، کشاورزی، ذخایر معدنی و مرز، استانی پرظرفیت است.

وی از مرز به عنوان ظرفیت مطلوب یاد کرد و گفت: علیرغم منافعی که مرز می‌تواند برای استان به همراه داشته باشد، تاکنون به این فرصت به چشم تهدید نگاه شده است.

ملانوری خاطرنشان کرد: این مزایای مطلوبی که در استان داریم، متاسفانه تاکنون بهره چندانی به لحاظ درآمد و ثروت برای مردم به همراه نداشته است.

وی گفت: ما علاقه‌مندیم در راستای اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران، کاری کنیم که منشأ و محور توسعه برای آینده استان باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تعداد واحدهای صنعتی مرتبط با فرآوری ذخایر معدنی به نسبت ظرفیت موجود استان بسیار ناچیز است که این موضوع برازنده خراسان جنوبی نیست.

وی اظهار داشت: حضور گروه سرمایه‌گذاری گهر زمین در استان و اعلام آمادگی این مجموعه برای فعالیت در راستای استفاده از ذخایر معدنی و فرآوری صنایع معدنی برای ما بسیار ارزشمند است.

برچسب‌ها توسعه ایران زغال سنگ خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری الگویی به نام ستاد توسعه خاوران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران زغال سنگ خراسان جنوبی توسعه ایران زغال سنگ خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدکاظم منزوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران) شرکت می‌کند، اظهار داشت: بیش از 2500 نفر از مهمانان کشورهای خارجی در قالب سفرا و سرمایه‌گذاران در مدت 5 روز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور) از روز شنبه 8 اردیبهشت کار خود را آغاز خواهد کرد و استان در غرفه 41، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه ظرفیت‌هایی که در سال گذشته رونمایی شد به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

منزوی بیان کرد: امیدواریم رسانه‌های چهارمحال و بختیاری و فضای مجازی پوشش لازم را در خصوص فعالیت‌های استان در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی