Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که اتمام جنگ قره باغ خبری مسرت بخش برای مردم ایران بود، گفت: صلح و ثبات به وجود آمده نوید بخش کارهای بزرگی در مناطق آزاد شده را می دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در نشست خبری بزرگداشت پنجاهمین سال بهره برداری از سدهای ارس، میل مغان، اظهارداشت: جغرافیایی که ما در آن زندگی میکنیم مردمانی تلاشگر و مهربان پرورانده که نقش سترگی را در تاریخ کشور ایفا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزیستی، علائق و روابط مردمان دو کشور تاریخ دیرینه ای دارد و با افتخار ایران بعد از استقلال جمهوری آذربایجان، آن را به رسمیت شناخت و از جمله همسایه های مهم محسوب می‌شود که مشترکاتی در دین، مذهب و آئین ها دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که ظرفیت فراوان برای نزدیکی روابط علاوه بر جنبه ها تاریخی وجود دارد، گفت: تفاهم نامه های متعددی جهت عمق بخشیدن به این روابط امضا شده است که سال های اخیر شاهد این نزدیکی روابط بودیم.

مراسم بزرگداشت پنجاهمین سال بهره‌برداری از سدهای ارس، میل و مغان در "جلفا" برگزار شد3 سد در استان بوشهر امسال تکمیل و افتتاح می‌شودوضعیت نامناسب ذخیره آب‌ در پشت سدهای استان زنجان/ کاشت بی رویه هندوانه به طور مستقیم منابع آبی را کاهش می‌دهد

وی خاطرنشان ساخت: در ظرف 3 سال اخیر روسای جمهور ایران و آذربایجان 5 بار باهم دیدار نموده اند که در این دیدارها تفاهم نامه های بسیار متنوعی رد و بدل شده است که قراردادهای خودرو، دارو، دانشگاهی، نفت، گاز، برق و راه آهن از آن جمله است.

پورمحمدی با اشاره به این که اتمام جنگ قره باغ خبری مسرت بخش برای مردم ایران بود، اضافه کرد: صلح و ثبات به وجود آمده نوید بخش کارهای بزرگی در مناطق آزاد شده را می دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را از ابتدای پیروزی نبرد قره باغ جهت باسازی مناطق اعلام نموده است و کمک های فنی و مهندسی خود را دریغ نخواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید نوید آن را بدهیم که استان آذربایجان شرقی ریاست ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان را عهده دار شده است.

وی با بیان این که سدهای ارس و میل مغان تنها پروژه عمرانی نیست، عنوان کرد: ارس ثروت فرهنگی و شریان اقتصادی و حیاتی مردمان این دو دیار است که سد ها نمونه کوچکی از دنیای تعاملات این دو کشور است.

 انتهای پیام/114/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6085943 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری‌ قوای مسلح،صلح و ثبات را برای ملت‌های ایران-پاکستان و منطقه به ارمغان می‌آورد
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • برگزاری نشست مشتر ک هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه