Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح سالن اجتماعات اردوگاه دانش آموزی شهید دستغیب شیراز، گفت: اردوگاه‌های دانش آموزی موقعیت‌های فعالیت‌های گروهی، تعاملی، جمعی، مفرح و بانشاط در تمام ساحات تربیتی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم خاطرات شهدا را برای حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب برای نسل جدید بازگو و در ذهنمان مرور کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های خودجوش همکاران خدوم، پرتلاش و ساعی آموزش و پرورش فارس در حل مسائل آموزش و پرورش، گفت: استان فارس همیشه در حل مسائل آموزش و پرورش پیشتاز بوده به گونه ای که مسائل را در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری خوب شناسایی، صورت بندی و اولویت بندی و حل کرده و در عرصه‌های مختلف الگوی دیگر استان‌ها بوده است.

کاظمی، افتتاح سالن شهید دستغیب را یک نمونه کوچک از اقدامات ارزشمند استان فارس دانست و گفت: افتتاح سالن شهید دستغیب در شرایط سخت و با تدبیر و ریسک پذیری بالا و با دست خالی به بهترین نحو انجام شده است.

او اظهار کرد: اردوگاه‌های دانش آموزی بالاترین سرمایه‌های تربیتی نظام تعلیم و تربیت در خلق موقعیت‌های تربیتی در تمام ساحت‌های تربیتی است که هیچ بخشی از نظام تعلیم و تربیت این سرمایه را ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: اردوگاه‌های دانش آموزی موقعیت‌ فعالیت‌های گروهی، تعاملی، جمعی، مفرح و بانشاط در تمام ساحات تربیتی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کنند.

کاظمی ادامه داد: آن چیزی که امروز می‌تواند نظام تعلیم و تربیت را در مسیر صحیح خود قرار دهد و راه را برای تحقق سند تحول بنیادین هموار کند همین اردوگاه‌های دانش آموزی است که در واقع راه برون رفت آموزش و پرورش از نظام تعلیم و تربیت آموزش زده به یک نظام تعلیم و تربیت تمام ساحته است.

او با اشاره به اینکه ما باید به دنبال خلق موقعیت‌های تربیتی در بخش‌های مختلف و در ساحات تربیتی باشیم که اردوگاه‌ها این ظرفیت را دارند، گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم که جایگاه واقعی اردوگاه‌ها، کانون‌های ورزشی و پژوهش سراهای دانش آموزی را در فضای تعلیم و تربیت بازکنیم و به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته و یک شبکه ارزشمند موقعیت ساز تربیتی به آن نگاه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۳۰۰ میلیون بودجه برای احیای آب و فضای سبز اردوگاه شهید دستغیب خبر داد و گفت: جا دارد از اجرای موفق نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان کشور در شیراز نیز تشکر کنم.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در آستانه انتخابات سرنوشت ساز جمهوری اسامی ایران قرار داریم انتخاباتی که همیشه مظهر اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، گفت: تکلیف نظام تعلیم و تربیت در این حوزه مضاعف تر است و وظیفه دینی، اجتماعی، سیاسی،انقلابی و ملی ماست که زمینه حضور و مشارکت حداکثری دانش آموزان، خانواده‌ها و همکاران را در این حرکت سرنوشت ساز را فراهم کنیم.

او عنوان کرد: امروز نظام آموزشی کشور توانست در بحران کرونا سر بلند بیرون بیاید و با استفاده از جلوه ناب ایثار معلمان و فداکاری فرهنگیان شبکه شاد را ایجاد کند و سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

کاظمی بیان کرد: ما معتقدیم هرگز تعلیم و تربیت مجازی جای تعلیم و تربیت حضوری را نخواهد گرفت اما سال تحصیلی را با وجود همه مشکلات باموفقیت به پایان خواهیم برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورانتخاباتی شبکه شاد آموزش و پرورش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اردوگاه های دانش آموزی نظام تعلیم و تربیت شهید دستغیب اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد و گفت: آزمون مربوطه چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد در مهرماه راهی مدارس می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، گفت: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد اضافه کرد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت