Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (دوشنبه 10 خرداد) در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: وضعیت کشور اینگونه نیست که ما شکلی از تشریفات را داشته باشیم و به همین دلیل از صداوسیما خواستم که موتورهای تشریفات را هنگام ورود من به صداوسیما حذف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* محاسبات دقیق پرداخت یارانه  450 هزار تومانی انجام شده است

وی گفت: برخی آقایان مانند آقای لاریجانی، سعید محمد، رستم قاسمی و پزشکیان که هم‌اکنون در انتخابات حضور ندارند افرادی بودند که می‌ توانستند شور و هیجان را به انتخابات بدهند و از ملت می‌خواهم که حرمت این افراد را حفظ کنند و نباید اسیر فضاسازی‌ها شوند.

رضایی تصریح کرد: افرادی مانند آقای پزشکیان دارای سوابق خوبی هستند و امیدوارم با متانت زیاد شرایط انتخابات را پیش ببریم و نباید هیجانات زیادی به جامعه در این باره انجام شود.

وی درباره یارانه‌ها گفت: یارانه‌ها بخشی از بیت‌المال است و وقتی من گفتم یارانه 450 هزار تومانی می‌دهم عدهای آن را شعار پوپولیستی نامیدند؛ در سال گذشته 138 میلیارد دلار ارزش یارانه‌های پنهانی است که جمهوری اسلامی به مردم داده است. که البته این رقم از سوی صندوق بین‌المللی پول اعلام شده است.

رضایی تاکید کرد: از کل این یارانه‌ها 6 میلیارد دلار آن نصیب ثروتمندان شده است و این سؤال از آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی وجود دارد که مگر جمهوری اسلامی به وجود آمده که یارانه‌ها به جیب ثروتمندان برود و مردم محروم زباله‌گردی کرده و کول‌بری کنند.

وی گفت: در دولت من یارانه‌ها به 450 هزار تومان خواهد رسید و این رقم به 40 میلیون نفر داده می‌شود و محاسبات دقیق این موضوع صورت گرفته و تا چه زمانی می‌خواهیم پول فقرا را بگیریم و به جیب ثروتمندان برزیم که این موضوع با مکتب‌مان همخوانی ندارد. من در این مسئله جدی هستم و به این موضوع عمل می‌کنم.

* کارهای مقدماتی درباره اعطای یارانه 450 هزار تومانی انجام شده 

وی تاکید کرد: اگر ما تولید و اشتغال را راه نیندازیم شرایط هیجانی کشور همچنان وجود خواهد داشت. کارهای مقدماتی درباره اعطای یارانه 450 هزار تومانی در دولتم انجام شده و سه بعد از آن این یارانه را به مردم پرداخت خواهیم کرد.

رضایی درباره طرح جامع مالیاتی افزود: این موضوع به فرار مالیات برمی‌گردد. سهم مالیات از تولید ناخالص ملی در کشورمان 6 درصد است در حالیکه این رقم در دنیا بین 9 تا 12 درصد است.

وی گفت: از هم‌اکنون می‌توانیم مانع فرار مالیاتی شویم و ربطی به رکود ندارد. این در حالی است که دست‌هایی در این زمینه وجود دارد و برخی تولیدکنندگان 2 تا 3 دفتر دارند. 

رضایی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی افراد ناآگاه پشت برخی شرکت‌ها برای فرار مالیاتی حضور دارند. 5 هزار شرکت جعلی در کشور وجود دارد در حالیکه بایستی مالیات را از ثروتمندان بگیریم و خرج مردم محروم کرده و خدمات را در جامعه توسعه دهیم و در ماه‌های اول دولتم قطعاً آثار جلوگیری از فرار مالیاتی را خواهند دید.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ارزش 4200 تومانی و مشکلات توزیع کالای اساسی گفت: این موضوع به عدم نظارت دقیق دولت بازمی‌گردد این در حالی است که بین 18 تا 19 میلیارد دلار به برخی واردکنندگان برای واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی داده شده است اما مشخص نیست که چه مقدار کالا و نهاده با ارز 4200 توماین وارد شده و چه مقدار با ارز 20 هزار تومانی.

* دولت به صورت کاملاً افتضاح‌باری همه چیز را رها کرده است

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت به صورت کاملاً افتضاح‌باری همه چیز را رها کرده است و هیچ نظارتی در توزیع ارز 4200 تومانی و واردات کالاها وجود ندارد و عملاً این موضوع منجر به درآمد برخی واسطه‌ها و دلالان شده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ارز 2 نرخی در دولتش گفت: 8 میلیارد دلار که برای واردات کالاهای اساسی تصویب شده است را به دو بخش 4 میلیارد دلار تقسیم خواهیم کرد که در بخش اول کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی را وارد کرده و نظارت بسیار جدی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد کسی سواستفاده کند و در این مسیر سیستم و سامانه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد و تلاش می کنیم که کالا به مصرف‌کننده نهایی برسد. 4 میلیارد دلار دیگر که وجود دارد هم در بخش یارانه‌ها هزینه خواهیم کرد.

وی درباره برخی خصوصی سازی های مسئله دار ادامه داد: اهلیت برای خصوصی‌سازی بسیار مهم است و تا زمانی که آن خریدار مشخص نشده و سابقه آن روشن نشود و تضمین ندهد که تولید و اشتغال را بالا ببرد اجازه نخواهیم داد شرکت خصوصی شود و اگر هم تضمین ندهد که تولید و اشتغال را افزایش دهد آن شرکت را پس می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم فردی شرکتی را خریداری کرده و زمین را جداگانه فروخته و وسایل آن را هم جداگانه بفروشد.

* هشدارهای لازم را در مورد بورس داده بودم/ در بورس صندوق جبران زیان مالباختگان را به وجود خواهم آورد

وی گفت: من هشدارهای لازم را در مورد بورس قبلاً داده بودم این در حالی است که من در بورس صندوق جبران زیان مالباختگان را به وجود خواهم آورد و اکثر کسانی که مال باخته هستند هم در خرداد، تیر و مرداد وارد بورس شده‌اند و آمارهای دقیقی دارم که چقدر مقدار افراد زیر 55 میلیون تومان سهام در بورس دارند و چه میزان خسارت دیده‌اند.

وی افزود: بورس لوکوموتیو تولید و هدایت سرمایه‌ها برای تولید بیشتر است و من در دولتم شاخص بورس را به حداقل یک میلیون و 500 هزار می‌رسانم.

* بیمه بورس و یا سهامداران را راه‌اندازی خواهیم کرد

رضایی تصریح کرد: در درازمدت تلاش می‌کنم کانونی را از سهامداران خرد تأسیس کرده و بیمه بورس و یا سهامداران را راه‌اندازی خواهیم کرد. این در حالی است که هم‌اکنون ریسک بورس بسیار زیاد است و تلاش می‌کنم مشکلات بورس را حل کنم.

رضایی گفت: چند مؤسسه حقوقی هستند که در وضعیت قبل از سقوط بورس 70 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج کرده‌اند.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یارانه 450 هزار تومانی میلیارد دلار یارانه ها انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،یارانه مرحله 158 ( فروردین ماه ) مربوط به دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان خانوار کل کشور واریز شد.
یارانه کمک معیشتی مرحله 158 مربوط به فروردین ماه 1403 به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 روز شنبه 25 فروردین ماه قابل برداشت است.
طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله 158 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم به ازای هر نفر به مبلغ 400 هزارتومان واریز و از ساعت 24 روز شنبه قابل برداشت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک ایران زمین بانکی برای زیان | هر سال بدتر از پارسال!
  • گل‌محمدی: مدیران پرسپولیس از صبر من سواستفاده کردند
  • صبر یحیی لبریز شد؛ احتمال شکایت مربی محبوب از پرسپولیس
  • اظهارات تند یحیی گل‌محمدی علیه مسئولان پرسپولیس
  • انتقاد تند یحیی گل‌محمدی از مدیران پرسپولیس
  • انتقاد تند گل محمدی از مدیران پرسپولیس: من هم باید شکایت می‌کردم؟
  • انتقاد تند گل‌محمدی از مدیران پرسپولیس: من هم باید شکایت می‌کردم؟
  • پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد