Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پلیتیکو، کارکنان شرکت‌های آمازون و گوگل در بیانیه‌ای از مقامات آمریکایی خواستند به دلیل سیاست‌های نسل کشی رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی هر گونه ارتباط خود با این رژیم غاصب را قطع کنند.

در این بیانیه همچنین از سکوت شبکه اجتماعی فیس بوک در قبال موج تحریم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌های اخیر در نوار غزه انتقاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی با مردم غزه، شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا از جمله گوگل و آمازون احتمال قطع روابط و ارائه خدمات به رژیم صهیونیستی را بررسی کردند. این شرکت‌های فناوری همچنین طرح‌های پنتاگون را که در جهت منافع این رژیم است فعلاً به حالت تعلیق درآورده اند.

این درخواست زمانی عملی شد که برخی نمایندگان دموکرات در آمریکا با تحت فشار گذاشتن جو بایدن، از رییس جمهور این کشور خواستند در روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند.

سال گذشته نیز فعالان حقوق بشر از ۸۰۰ شرکت فناوری در آمریکا به دلیل سیاست‌های بحث برانگیز و تبلیغ خشونت در فضای مجازی مدیران فیس بوک را مورد انتقاد قرار داده بودند. این شرکت‌ها معتقد بودند فیس بوک نگاهی متناقض در برخورد با فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی را در پیش گرفته است.

این شرکت‌ها که عمده آن‌ها در منطقه "سیلیکون ولی" حضور دارند در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند: سیلیکون ولی نمی‌تواند حقوق به حق فلسطینیان را نادیده بگیرد.

جک پولسُن یکی از دانشمندان سابق در شرکت گوگل گفت: بیشتر شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا ارتباط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارند و طرح‌های مشترک زیادی را با همکاری یکدیگر اجرا می‌کنند. ولی دیگر زمان آن فرارسیده این شرکت‌های آمریکایی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و به خاطر تضییع حقوق شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و مردم غزه سکوت خود را بشکنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر کارکنان شرکت‌های آمریکایی این خواسته را با جدیت دنبال کنند، به احتمال زیاد دولت آمریکا مجبور به تجدید نظر در روابط خود با رژیم صهیونیستی خواهد شد.

این دانشمند آمریکایی همچنین فاش کرد: سه سال پیش پنتاگون تحت فشار کارکنان شرکت گوگل قرارداد هوش مصنوعی خود با شرکت صهیونیستی "انی ویژن" لغو کرد.

درخواست ها برای پایان بخشیدن به حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که این رژیم نفوذ بسیار زیادی در تصمیم گیری های سیاسی ایالات متحده دارد. استفن والت، استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد و جان مرشایمر، سردمدار رئالیسم تهاجمی و استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو پیشتر در کتاب "لابی اسراییل و سیاست خارجی آمریکا" کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک را دومین لابی قدرتمند در این کشور معرفی کردند.

لابی های صهیونیستی در آمریکا با نفوذ در میان سیاستمداران، مانع از اتخاذ سیاست واقع گرایانه واشنگتن در خاورمیانه شده است. پیش تر استفن والت همزمان با جنگ اخیر غزه خواستار پایان بخشیدن روابط ویژه واشنگتن با تل آویو شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین نوار غزه گوگل آمازون رژیم صهیونیستی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود