Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:44:43 GMT

آخربن وضعیت فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۲۰۲۰

آخربن وضعیت فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم

به گزارش «تابناک»، محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم اظهارکرد: حال فیل مادر و نوزاد مناسب است و همکاران ما به‌صورت هفتگی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بازدید عمومی از فیل مادر و نوزاد انجام نشده است، گفت: فیل‌های باغ وحش ارم ‌پشت جایگاه عمومی که برای بازدید است دو جایگاه اختصاصی برای استراحت و و زمستان‌گذارانی دارند که اکنون فیل مادر و نوزاد در یکی از آن‌ها نگهداری می‌شوند همچنین برای اینکه فیل مادر دچار استرس نشود و بتواند در شرایط مناسبی از نوزاد خود تا رسیدن به سنی که بتواند وارد جایگاه بازدید عمومی شود، نگهداری کند، فعلا در این جایگاه نگهداری می‌شوند و وارد جایگاه بازدید عمومی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران درباره وضعیت تغذیه فیل تازه متولد شده اظهارکرد: براساس آخرین بازدیدی که از فیل مادر و نوزاد داشتیم، فیل تازه متولد شده بدون هیچ مشکلی از شیر مادر خود تغذیه می‌کند و هر دو فیل در سلامت کامل هستند

به گزارش ایسنا سال ۱۳۹۲ یک فیل ماده با نام «میهری» و یک فیل نر با نام «مهاسن» بدون ‌پرداخت هزینه‌ای از یک یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا - به‌عنوان هدیه رییس جمهوری سریلانکا به رییس جمهوری وقت ایران - به کشور منتقل شدند. هردوی این فیل‌ها هنگام ورود به کشور هشت سال سن داشتند و در همان زمان نیز باردار بودن ماده فیل مطرح بود. با این حال اردیبهشت ماه سال جاری و ‌پس از ۲۴ ماه بارداری فیل ماده، خبر از تولد یک فیل در باغ‌وحش ارم رسید که به گفته پیمان محمدزاده - دامپزشک باغ وحش ارم - نوزاد متولد شده ماده و جثه آن مقداری از حد طبیعی کوچکتر است. همین مسئله باعث شده که برای استفاده از شیر فیل مادر نیاز به آموزش و وقت بیشتری داشته باشد که با توجه به استعداد فیل مادر و نوزاد تلاش می‌کنیم که شیر خوردن طبیعی حیوان ادامه داشته باشد و از شیرهای مصنوعی استفاده نکنیم.

‌محمدزاده گفته بود که به‌طور کلی فیل‌ها به‌طور متوسط در هر وعده نیم لیتر شیر مصرف می‌کنند و در طول روز باید هشت لیتر شیر خورده باشند. تلاش می‌کنیم فیل مادر و نوزاد به‌صورت طبیعی این فرایند را طی کنند و نیاز به دخالت انسانی یا تغذیه دستی نداشته باشند. فیل‌هایی که در بدو تولد به‌صورت دستی تغذیه می‌شوند، طول عمر کوتاهی خواهند داشت و ممکن است خیلی زود از بین بروند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باغ وحش ارم فیل حیات وحش گونه در معرض انقراض انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فیل تازه متولد شده باغ وحش ارم فیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران

وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شهر،  وحیدی وزیر کشور صبح امروز به همراه معاون عمرانی شهرداری تهران از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن خداقوت‌گویی به دست‌اندرکاران و مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی آن قرار گرفت.

گفتنی است، پروژه بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه ۱۸ تهران، انتهای آزادراه ساوه را به میدان فتح متصل و در نهایت به انتهای جنوبی اتوبان یادگار امام(ره) خواهد رسید.

«پروژه شهید بروجردی» از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام(ره) ۹ کیلومتر است و در هفتاد و پنجمین پویش امید و افتخار بود که فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳/۷ کیلومتر افتتاح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • (تصاویر) وضعیت نوزادی که از شکم مادر مرده‌اش متولد شد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی