Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@09:20:46 GMT

پیش‌بینی قیمت دلار در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۳۲۸۰

پیش‌بینی قیمت دلار در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد

فرارو- قیمت دلار در بازار آزاد روز دوشنبه دهم خرداد ۱۲۰ تومان گران شد و به ۲۴ هزار و ۳۲۰ تومان رسید. از ابتدای هفته خبر مثبت و پالس هیجانی که بتواند قیمت را کاهش بدهد وجود نداشته. بازار در مقایسه با هفته اول خرداد به توافق نهایی در مذاکرات وین، خوش‌بین نیست و سخنگوی وزارت خارجه خودمان می‌گوید عجله‌ای برای توافق نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید دلیل افزایش هزار تومانی دلار در مقایسه با هفته قبل همین‌ها باشد. یادمان نرود که هفته اول خرداد اسکناس آمریکایی بین ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۲۳ هزار ۳۳۰ تومان نوسان داشت. اما نزدیک بود روز یکشنبه چشممان به دلار ۲۵ هزار تومانی بیافتد. روز دوشنبه دلار یکبار دیگر به کانال ۲۳ هزار تومان پا گذاشت. اما چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و با قرار گرفتن روی عدد ۲۴ هزار ۳۲۰ تومان، از آخرین قیمت روز یکشنبه بالاتر رفت. در معاملات پشت‌خطی برای دومین روز متوالی احتیاط حرف اول را زد و آرامشی نسبی در معاملات عمده دیده شد. آخرین معامله پشت خطی دیشب ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان قیمت خورد و ۱۷۰ تومان پایین‌تر از قیمت بازار آزاد ایستاد. عددی که می‌تواند نشانه‌ای برای کاهش جزئی قیمت در معاملات ابتدایی امروز باشد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار روز دوشنبه دهم خرداد در آخرین معامله بازار آزاد افزایش ۱۲۰ تومانی را نسبت به روز یکشنبه به‌ثبت رساند و ساعت هشت شب به ۲۴ هزار و ۳۲۰ تومان رسید. ظهر روز یکشنبه روند کاهشی استارت خورد و قیمت در بازار آزاد از ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان به ۲۳ هزار و ۸۳۰ تومان در ظهر روز دوشنبه رسید؛ اما دلار نشان داد فعلا تمایلی به بازی در کانال ۲۳ هزار تومان ندارد. دلار بیشتر از چهار ساعت در این محدوده باقی نماند و انگار دلیلی برای حضور در کانال ۲۳ هزار تومان ندارد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت روز یکشنبه

قیمت روز دوشنبه

تغییرات

۲۴ هزار ۲۰۰ تومان

۲۴ هزار و ۳۲۰ تومان

۱۲۰ تومان افزایش

 

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی روز دوشنبه دهم خرداد ۲۱۰ تومان کاهش پیدا کرد و به ۲۳ هزار و ۴۰۴ تومان رسید. این اقدام بانک‌مرکزی از نظر برخی از تحلیل‌گران نوعی کنترل بازار محسوب می‌شود. با این حرکت، بخشی از تقاضا، به‌جای بازار آزاد معطوف به صرافی‌های زیرنظر بانک‌مرکزی خواهد شد. البته اینجور مواقع برخی هم نگران افزایش تفاوت نرخ دلار آزاد و دولتی هستند. تفاوتی که همین حالا بیشتر از ۹۰۰ تومان است.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت روز یکشنبه

قیمت روز دوشنبه

میزان تغییرات

۲۳ هزار و ۶۱۴ تومان

۲۳ هزار و ۴۰۴ تومان

۲۱۰ تومان کاهش

 

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی دیشب به ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان رسید. ۱۷۰ تومان کمتر از قیمت دلار در بازار آزاد. وقتی سقف معاملات فردایی در روز دوشنبه از ۲۴ هزار و ۲۷۰ تومان فراتر نرفته یعنی مثل یکشنبه احتیاط در معاملات عمده وجود دارد. احتیاطی که بعید است در روز‌های بعد باز هم آن را شاهد باشیم. معامله‌گرانی که عمده دلار بازار را در اختیار دارند شاید هدفشان را برای آخر هفته یا هفته بعد دلار ۲۵ هزار تومانی گذاشته‌اند. اما فعلا شواهد و قرائن از شروع کم‌نوسان دلار در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه خبر می‌دهد. اختلاف ۱۷۰ تومانی آخرین معامله فردایی با قیمت دلار در بازار آزاد، شانس کاهش قیمت را افزایش می‌دهد؛ کاهشی که باید ببینیم چقدر ماندگار است و اصلا تا کجا ادامه دارد.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

شروع معاملات

کف

سقف

نوسان

۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان

۲۳ هزار و ۷۲۰ تومان

۲۴ هزار و ۲۸۰ تومان

۵۶۰ تومان

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت دلار صرافی ملی معاملات پشت خطی قیمت دلار در بازار آزاد معاملات پشت خطی هزار تومان تومان رسید روز دوشنبه روز یکشنبه ۳۲۰ تومان ۲۳ هزار ۲۴ هزار قیمت روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار به‌عنوان بازارگردان اصلی تعیین قیمت در بازارها در ۲۰ روز معاملاتی فروردین با افزایش ۴۶۱۰ تومانی روند افزایشی قابل توجهی داشت و سایر بازارها را نیز از این افزایش متاثر کرد. روند صعودی دلار با آرامش در اخبار سیاسی کمی تعدیل شد و مسیر رفته را تا حدودی برگشت.

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی در گفت وگو با تجارت نیوز با اشاره به اثر رخدادهای اخیر در افزایش شارپی قیمت دلار گفت: «دلار متاثر از اتفاقات اخیر، مسیر قیمتی را که پیش‌بینی می‌شد سه ماهه طی کند، طی چند کندل هیجانی در نیمه فروردین دید. این به معنی آن است که هدف قیمتی دلار در ماه اول سال دیده شد.»

وی با اشاره به اینکه دلار به دلیل هیجانات هفته‌های اخیر به وضوح در روند صعودی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: «هر چند قیمت اسکناس آمریکایی به بازه قبل از هیجانات برگشته است اما این معنی را می‌دهد که روند صعودی در بازار ارز هنوز ادامه دارد و احتمالا یک بار دیگر قیمت دلار برای فتح کریدور بالاتر خیز برمی‌دارد.»

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: «عوامل بنیادی اقتصاد موید این موضوع است که ارزش ذاتی قیمت دلار رشد می‌کند و در حال حاضر دلار پایین ارزش ذاتی قرار دارد.»

وی با این توضیح که در روندهای صعودی، قیمت دلار حباب مثبت می‌گیرد، گفت: «به لحاظ سنتی، بعد از سال ۹۷ کف قیمت دلار در طول یک سال در خرداد و تیر شکل می‌گیرد. این موضوع می‌تواند قیمت و روند دلار را طی ماه‌های پیش رو تحت تاثیر قرار دهد.»

حق‌شناس اظهار کرد: «روند قیمت دلار صعودی است و این اسکناس تا خرداد در کریدور بالاتر خواهد نشست؛ با لحاظ این موضوع که از سال ۹۷ کف قیمت دلار در خرداد و تیر شکل گرفته است.»

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897801

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ رانا و ۲۰۷ امروز چقدر فروخته می‌شوند؟
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
  • پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳