Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:51:09 GMT

جزئیات ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۳۵۵۰

جزئیات ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، درباره جزئیات ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی اظهار کرد: ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی همانند سال گذشته اعلام شده است.

وی ادامه داد: در دستور‌العمل ثبت‌نام، سن ثبت‌نام پیش دبستانی یک، ۴ تا ۵ سال تمام یعنی متولدین ۲ مهر۹۵ تا یک مهر ۹۶ و سن ثبت‌نام پیش دبستانی دو، ۵ تا ۶ سال تمام یعنی متولدین ۲ مهر ۹۴ تا یک مهر ۹۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم‌زاده با بیان اینکه ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، گفت: با توجه به اینکه رسما سازمان تعلیم و تربیت کودک شروع به کار نکرده است، همچنان در سال تحصیلی جدید پیش‌دبستانی یک و پیش‌‌دبستانی ۲ را داریم.

وی افزود: ثبت‌نام نوآموزان در دستورالعمل ثبت‌نام اعلام شده است و با سه کد دولتی، دولتی با مشارکت مردم و غیردولتی، امکان ثبت‌نام نوآموزان از اول خرداد مانند سایر دانش‌آموزان وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش‌دبستانی در مناطق دارای ضریب محرومیت بالا رایگان است و سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌هایی که داشتیم، با اجرای برنامه ثبت‌نام رایگان در فضای مجازی، توانستیم یک میلیون و ۱۴ هزار نوآموز پیش دبستانی را ثبت نام کنیم و نرخ ثبت نام را حفظ کردیم.

با توجه به ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، دوره پیش‌دبستانی سه ساله خواهد شد و پیش دبستانی یک، پیش‌دبستانی دو و پیش‌دبستانی ۳ شکل می‌گیرد که فعلا محقق نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش دبستانی نوآموزان ثبت نام انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد