Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی و شورای صنفی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای به گزارش عملکرد این پردیس در سال ۹۹ واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی و شورای صنفی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای به گزارش عملکرد این پردیس در سال ۹۹ واکنش نشان دادند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پس از انتشار گزارش عملکرد سال۱۳۹۹ پردیس ابوریحان توسط اداره کل روابط عمومی دانشگاه تهران با ادعا‌هایی مواجه شدیم که با واقعیت در مغایرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدینوسیله بسیج دانشجویی و شورای صنفی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران موضع خود را در برابر این گزارش توخالی اعلام می‌کنند:

۱. مسئولان محترم مدعی هستند کلیه جلسات، همایش‌ها و کلاس‌ها به صورت زنده با ضریب دسترسی و میزان رضایتمندی بالا برگزار شده‌است؛ طبق نظرسنجی که در کانال تلگرامی شورای صنفی پردیس ابوریحان به عمل آمده، ۸۶ درصد از ۴۲۳ دانشجویی که در نظرسنجی شرکت کردند (تقریباً یک سوم دانشجویان کل پردیس) عدم رضایت خود را از کیفیت کلاس‌های برخط و مجازی اعلام کرده‌اند. با کدام پشتوانه‌ای دم از رضایت می‌زنید؟

۲. در حوزه ریاست، گزارش عملکردی از پارک علم و فناوری ارائه شده‌است که البته بیشتر به بیان اهداف پارک علم و فناوری با توضیحات کلی، فقط جهت خالی نماندن عریضه پرداخته‌است. همچنین در این بخش طرح‌هایی ذکر شده که نیازمند شفاف‌سازی است. اگر به واقع ۶ طرح از طرح‌هایی که به مرحله تأسیس شرکت رسیده‌است وجود خارجی دارند، آقایان مسئول آن‌ها را شفاف کنند.

۳. در قسمت روابط عمومی، دم از حضوری پر رنگ در رسانه‌هایی می‌زنید که نه تنها در آن حضور فعال نداشته بلکه در برخی از آن‌ها ابداً فعالیتی ندارید. حتی در خصوص اطلاع‌رسانی آدرس کانال تلگرامی و سایت رسمی پردیس ضعیف عمل کردید. از چه زمانی گزارش عملکرد شامل نداشته‌ها و ناکرده‌ها شده؟

۴. مسئله‌ی بعدی حوزه معاونت آموزشی است که کل گزارش عملکرد سالانه آن در ۶ خط خلاصه می‌شود. آقایان مسئول مگر مهم‌ترین مسئله‌ای که در دانشگاه وجود دارد مسئله‌آموزش نیست؟ دانشگاه محلی برای رشد و تربیت دانشجویان است و مهم‌ترین دغدغه دانشجویان، آموزش با کیفیت. آموزشی که از نظر شما بیش از ۴۱ فرآیند اصلی برای اجرای آن سامانه سپاری شده، ولی در کیفیت آموزش رشد و پیشرفتی دیده نمی‌شود. چطور با وجود اطلاع‌رسانی به واقع ضعیف و عدم برنامه‌ریزی برای پذیرش نودانشجویان و استقبال از آن‌ها مدعی موفقیت در چنین امری هستید؟ بهتر است کمی در فضای کف دانشگاه و آموزش مجازی قدم بزنید تا بدانید تا مدت‌ها پس از شروع پذیرش، هنوز هم برخی از دانشجویان درگیر مقدمات آشنایی با دانشگاه بودند و اگر امثال دانشجویان دلسوز و تلاشگر طرح «همیار» نبودند بعید نبود آن وضعیت نابسامان ادامه پیدا کند.

۵. اما در خصوص بخش اداری و مالی؛ حدود یک سال و نیم است که دانشجویان به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در دانشگاه حضور ندارند و مسئولین به همین بهانه مسئله نظافت و مهمتر از آن فضای سبز پردیس را به حال خود رها کرده و به این دغدغه مهم دانشجویان توجهی ندارند. موضوع دیگر در حوزه اداری و مالی شفاف سازی ۵۳ عملیات عمرانی پردیس در سال گذشته است. نکند نوسازی سرویس‌های بهداشتی ساختمان‌های پردیس و طرح‌هایی از این دست شامل عملیات عمرانی محسوب می‌شود؟! از مسجد پردیس و مزار نیمه‌کاره شهدای گمنام چه خبر؟ پروژه استخر ذخیره آب که مشخص نیست با چه معیار و توجیه علمی کلید خورد به کجا رسید؟ اگر آقایان یادشان نرفته، امروز یازدهم خرداد ماه ۰۰۴۱ است و حدود سه ماه از زمانی که وعده داده بودید تا استخر به بهره‌برداری برسد گذشته. آقایان توضیح بدهند که بودجه بیت‌المال در پردیس به کجا می‌رود؟

۶. در خصوص حوزه معاونت پژوهشی و زیرشاخه‌های آن؛ مرکز انفورماتیک در گزارش عملکرد خود اشاره به کنترل کلاس‌های مجازی و کیفیت مطلوب آن دارد. قطعی مکرر صدای استاد در هنگام آموزش، مطلوب است و یا قطع دسترسی دانشجو به کلاس درس توسط سامانه؟ بهتر است پیش از ادعای بروزرسانی روزانه سایت سری به بخش انجمن‌های علمی و دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و هنری در سایت پردیس بزنید و لیست اسامی دبیران آن‌ها که متعلق به حداقل دو سال پیش است را ببینید. البته امیدواریم منظورتان از بروزرسانی، صرفاً اطلاع‌رسانی جلسات متعدد و بعضاً بی‌نتیجه هیئت رئیسه و ... که سودی برای دانشجویان ندارد، نباشد.

در یک سال گذشته هیچگونه خروجی (آموزشی یا اقتصادی) از کارخانه شیر وجود نداشته و تنها گزارشاتی مبنی بر پروانه ساخت دوغ گرما دیده و ثبت و دریافت کد CRI در سامانه CATT در دسترس است که صرفاً جنبه خبری دارد و هیچ حرکت مثبت و رو به جلویی مشاهده نشده. هرچند که کارخانه شیر نفعی نه برای دانشجویان داشت و نه دانشگاه، اما شما به بهترین نحو از آن برای افزودن چند سطر به گزارش دروغین خود استفاده کردید.

۷. در خصوص حوزه فرهنگی؛ از جمله دروغ‌های گزارش عملکرد سال۱۳۹۹ پردیس حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت بسیج دانشجویی است. چگونه ممکن است بخشی که چندین ماه پس از شیوع ویروس کرونا دچار انفعال و کرختی در انجام وظایف خود شده تشکلی فعال و پویا را هدایت کند؟! تا جایی که همگان به یاد دارند در سال۹۹ بخش فرهنگی پردیس بیش از سایر معاونت‌ها و تشکل‌های دانشجویی و ... به هدایت و نظارت نیاز داشت. ناگفته نماند که موتور فرهنگی پردیس در سال۹۹ حتی با هُل دادن بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها روشن نشد! در حالی که حتی تعداد انجمن‌های علمی را در گزارش به درستی ذکر نکرده‌اید، چطور توانستید بر فعالیتشان نظارت کنید؟ به نظر میرسد زحمات بی چشم‌داشت دانشجویان در کانون‌ها و تشکل‌ها در نهایت سر از گزارش عملکرد آقایان مسئول در می‌آورد. مشتاقیم بدانیم که متولی چه تعداد از وبینار‌های ذکر شده در بخش مشاوره، واحد مشاوره پردیس بوده است؟

بدانید اگر تنها به نیمی از گزارشی که با آب و تاب مرقوم نمودید عمل می‌کردید، دیگر حتی نیاز به ارائه گزارش و ادعا‌های توخالی نبود. از مسئولین سال پردیس ابوریحان درخواست داریم در خصوص مواردی که ذکر شد توضیحات خود را ارائه دهند. همچنین از مسئولان و متولیان جدید پردیس درخواست داریم تا تغییر مشی دهند و از شیوه عملکرد گذشتگان تبعیت نکنند، چراکه وضعیت کنونی پردیس حاصل همان مشی و عملکرد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان شورای صنفی گزارش عملکرد پارک علم و فناوری آموزش مجازی انجمن های علمی دانشگاه تهران گزارش عملکرد پردیس در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس

دبیر قرارگاه جهادی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با اشاره بهره‌مندی هزار دانش آموز کم‌برخوردار این شهرستان از کلاس‌های آموزشی رایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در این منطقه فعالیت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی قره‌جانلو پنجشنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جهادیاوران بسیج دانشجویی گنبدکاووس اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با بیش از ۱۵ گروه جهادی فعال، شامل دانشجویان و ادوار دانشگاه‌های گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ منطقه محروم این شهرستان حضور داشتند.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی اجرایی در محور‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، رسانه و مطالبه‌گری، عمرانی، بهداشت و درمان و پشتیبانی انجام شده است.
قره‌جانلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجو در چهار نوبت سال گذشته با عناوین، عهد خدمت تابستان، پویش جهادی لبخند ایران، عهد خدمت زمستان و ویژه برنامه کوچه‌های کریمانه در نوروز ۱۴۰۳، فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم پرداختند.
دبیر قرارگاه جهادی شهیدتولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: آموزش، توانمندسازی، هدایت، نظارت و پشتیبانی گروه‌های جهادی به صورت مداوم و توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امیدآفرینی و وحدت در میان مردم روستا و حاشیه شهر و مهم‌تر تربیت دانشجوی دغدغه‌مند که آینده کشور در دست وی است، از جمله مهم‌ترین اهداف قرارگاه است.
قره جانلو ادامه داد: آموزش بیش از یک‌هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های سنی مختلف براساس نیاز و علاقمندی شناسایی شده و برگزاری ۶۰ کلاس درس، از جمله فعالیت‌های کارگروه آموزشی و تربیتی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان، هماهنگی جهت حضور روانشناس و شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها برای درمان، فعالیت کارگروه بهداشت و درمان گروه‌های جهادی گنبدکاووس است

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است