Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت‌زایی و وجود زائدات خطرناک دارای اهمیت بسزایی است و عدم توجه به مدیریت و کنترل این نوع پسماندها در مراحل مختلف تولید، ذخیره‌سازی، جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع نهایی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند به طوری که پیامد آن، محیط زیست و سلامتی انسان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و محوریت کارگروه مدیریت پسماند استان، جمع‌آوری، حمل و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز درمانی، مطب‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های شهر اراک عملیاتی شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: کلیه بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی‌خطر ساز پسماندهای عفونی (اتوکلاو) هستند و مخاطرات این بخش مربوط به پسماندهای عفونی بخش خصوصی و مراکز درمانی و تشخیصی بود که با پیگیری‌های لازم دستگاه‌های متولی، سیستم بی‌خطرساز مرکزی برای سترون کردن پسماندهای عفونی مراکز درمانی خصوصی شهر اراک در سایت دفع و دفن پسماند شهرداری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شد و از این پس شاهد دفن بی‌خطر پسماندهای عفونی در شهر اراک هستیم.

مصطفوی اضافه کرد: همچنین لندفیل مهندسی پسماند عفونی در سایت دفع و دفن شهرداری اراک نیز با ایجاد زیرساخت‌های فنی و ایزوله توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری در مدار فعالیت قرار گرفت.

وی با اشاره به تولید روزانه حدود ۵ تن پسماند عفونی در اراک ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این دو پروژه مدیریت پسماند در شهر اراک، کلیه پسماندهای عفونی به روش کاملاً اصولی و طبق ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی و وابسته بی‌خطر و مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست اراک استان مرکزی پایش مهدی مصطفوی پسماندهای عفونی مدیریت پسماند شهر اراک بی خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، حمزه محمدی گفت: انتقال هرگونه پسماند خشک و‌ تر از شهرستان‌های همجوار به سایت پسماند شهرداری خوزی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر انتقال زباله‌های منطقه ویژه پارس جنوبی به سایت پسماند شهرداری خوزی، اظهار داشت: سایت پسماند شهرداری خوزی بر اساس قرارداد به بخش خصوصی واگذار شده و شرکت طرف قرارداد شهرداری، اجازه حمل پسماند از هیچ شهرستانی را ندارد و اگر کسی با این شرکت پیمانکار قراردادی بسته خلاف قانون است.

فرماندار شهرستان مهر گفت: بر اساس قانون موضوع در دست بررسی است و چنانچه شخص یا اداره و نهادی تخلفی در این خصوص کرده باشند با آن ها برخورد قانونی می شود.

محمدی افزود: در حال حاضر در مکاتبه با اداره محیط زیست شهرستان ، خواستار جلوگیری از ورود کامیون‌های حمل زباله خشک و‌ تر به سایت حمل زباله شهرداری خوزی شده‌ایم و در صورت تکرار این موضوع ، با متخلفات برخورد قانونی می شود.

دیگر خبرها

  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد
  • «جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست
  • توزیع ۹۰ تن آسفالت در منطقه یک اراک