Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:24:36 GMT

۳۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی خط‌ ‌کشی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۴۵۲۹

۳۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی خط‌ ‌کشی شد

اسدالله جلال‌زاده  روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط کشی راه‌ها از علائم ایمنی است که به منظور افزایش ایمنی مسیرها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده به ویژه در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می‌شود.

وی اجرای روشنایی نقطه‌ای در محل ۳۲ تقاطع همسطح پرتصادف، ساخت ۱۰۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار و نصب تعداد هزار و ۱۷۰ علایم، تابلو و تجهیزات ایمنی در مسیرهای ارتباطی را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ابتدای امسال ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۶۳ نقطه پرتصادف و دارای تصادف جدید در استان شناسایی شد که پس از تایید در کمیسیون مربوطه کشوری عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

جلال‌زاده اظهار داشت: پیش از این در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب داشتیم که با توجه به اعتبارات برای رفع آنها اقدام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ نقطه حادثه‌خیز رفع شده است گفت: ۶ نقطه حادثه‌خیز دیگر را در دست اقدام داریم که تا پایان سال جاری در صورت تامین اعتبار لازم رفع خواهد شد.

خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راه‌های آن ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر بوده و ششمین استان از نظر طول راه‌ها در سطح کشور است. این پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات راهسازی و راهداری را پرهزینه و گاهی زمان‌بر می‌کند، با این وجود اعتبارات حوزه راه استان در سال‌های اخیر چهار برابر افزایش یافته است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه ایران بهسازی راه ها خراسان جنوبی تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه ایران بهسازی راه ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه ایران بهسازی راه ها خراسان جنوبی تردد جاده ای اخبار کنکور راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز بهره برداری سیستم روشنایی گردنه زاغه در محور همدان - ملایر به طول ۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به اینکه گردنه زاغه ملایر جزء محورهای پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می آمد که سالانه شاهد تصادفات رخ به رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، در سال گذشته با استفاده از ظرفیت اکیپ امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در این گردنه به پایان رسید.

آهکی با اشاره به فرسوده بودن سیستم های روشنایی موجود در گردنه زاغه گفت: به منظور ارتقای ایمنی و رفع خاموشی های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است.

وی تصریح کرد: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه خیز استان خارج شده و هم اکنون جزء گردنه های ایمن استان همدان محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • ۱۶۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد