Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@23:29:56 GMT

کپی اطلاعات بانکی ۵۰ شهروند توسط یک وانتی!

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۴۷۹۰

کپی اطلاعات بانکی ۵۰ شهروند توسط یک وانتی!

فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که به همراه سه تن از همدستانش با کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان با دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب ۲۰ نفر از شهروندان کرده بود، توسط ماموران پلیس فتا البرز دستگیر شد.

به گزارش ایمنا، عباسعلی محمدیان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ادعای این که در حالی که کارت عابر وی در اختیار خودش است مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت صورت گرفته است، بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز و دستگاه ATM از حساب مالباختگان برداشت شده، که شک مأموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر به یقین تبدیل شد.

مرد وانتی دوره گرد در کرج کلاهبردار بود

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: در ادامه تحقیقات مأموران با بررسی تراکنش‌های مالباخته متوجه شدند که نامبرده در محدوده پل فردیس اقدام به خرید میوه از یک پیکان وانت کرده که با بررسی مشخصات صاحب حساب میوه فروش مشخص شد که نامبرده از افراد سابقه دار در زمینه کلاهبرداری اسکیمری است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در استان تهران و تحت نظر قرار دادن تحرکات وی مشخص شد که به همراه سه تن از همدستانش با استفاده از یک دستگاه اسکیمر در یک پیکان وانت میوه فروش دوره گرد در شهرهای فردیس و شهریار با سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی بیش ۲۰ نفر از شهروندان، مبلغ پنج میلیارد ریال از حساب آنها برداشت کرده است.

محمدیان ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی مأموران با تلاش شبانه روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی مخفیگاه هر چهار کلاهبردار را در استان تهران شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضائی در عملیات‌های جداگانه همه آنها را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه این کلاهبرداران تعداد زیادی کارت خام بانکی، دستگاه اسکیمر و سایر لوازم ملزوم برای کلاهبرداری اسکیمری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق مأموران به کپی کردن از کارت ۵۰ نفر از شهروندان اعتراف کرده که تاکنون به برداشت غیر مجاز از کارت بانکی ۲۰ نفر از آنها به ارزش پنج میلیارد ریال اقرار کرده‌اند.

منبع: رکنا

کد خبر 497732

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان با دستگاه اسکیمر باند کلاهبرداری کلاهبرداری از شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب پدر خود در بازی آنلاین برداشت کرده بود، ‎خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی گفت:فردی با شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که در روز‌های گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع برداشت شده است. به همین منظور، پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت:با بررسی و تحقیقات انجام‌شده روی صورت‌حساب شاکی مشخص شد مبالغ برداشت‌شده از درگاه‌های اینترنتی مختلف برای خرید محتویات (CP) و (جم) بازی آنلاین از حسابش خارج شده بود.

این مقام مسئول بیان داشت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا معلوم شد از شماره تلفن شاکی برای ایجاد حساب کاربری و شارژ حساب در بازی‌های آنلاین استفاده شده بود. موضوع با او مطرح و مشخص گردید فرزند اقدام به خرید  کرده  است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: آشنا کردن نوجوانان با تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های کنترلی نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشندواستفاده بی‌رویه از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد. به همین دلیل، همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت است.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در صورت بروز مشکل و مواجهه با مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی
  • باجه بانک شهر در “شمشک دربندسر” افتتاح شد
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه