Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان از راه اندازی پروژه بی خطرسازی پسماند عفونی شهر اراک خبر داد و گفت : از این پس شاهد دفن بی خطر پسماندهای عفونی در شهر اراک هستیم .

مهدی مصطفوی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت زایی و وجود زایدات خطرناک دارای اهمیت بسزایی است وعدم توجه به مدیریت و کنترل این نوع پسماندها در مراحل مختلف تولید، ذخیره سازی، جمع آوری، حمل و نقل و دفع نهایی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند به طوری که پیامد آن، محیط زیست و سلامتی انسان را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری های انجام شده و محوریت کارگروه مدیریت پسماند استان، جمع آوری، حمل و بی خطرسازی پسماندهای  عفونی مراکز درمانی، مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه‌های شهر اراک عملیاتی شد.

وی افزود: کلیه بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی(اتوکلاو) هستند و مخاطرات این بخش مربوط به  پسماندهای عفونی بخش خصوصی و مراکز درمانی و تشخیصی بود که با پیگیری‌های لازم دستگاه‌های متولی، سیستم بی‌خطرساز مرکزی برای سترون کردن پسماندهای عفونی مراکزدرمانی خصوصی شهراراک در سایت دفع و دفن پسماند شهرداری با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی شد و از این پس شاهد دفن بی خطر پسماندهای عفونی در شهر اراک هستیم .

مصطفوی بیان کرد: همچنین لندفیل مهندسی پسماند عفونی در سایت دفع و دفن شهرداری اراک نیز با ایجاد زیرساخت‌های فنی و ایزوله توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری درمدار فعالیت قرار گرفت .

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان با اشاره به تولید روزانه حدود ۵ تن پسماند عفونی در اراک ابرازامیدواری کرد که با بهره برداری از این دو پروژه مدیریت پسماند در شهر اراک، کلیه پسماندهای عفونی به روش کاملا اصولی و طبق ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی و وابسته بی‌خطر و مدیریت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست پسماندهای عفونی اراك پسماند پسماندهای عفونی مدیریت پسماند شهر اراک بی خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند

روزنامه همشهری در مطلبی تاکید کرد که باید نگاه شهروندان به زباله‌گرد‌ها اصلاح شود!

این روزنامه نوشت: داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد و آن‌ها بعد از ساعت‌های طولانی خیابان گردی و فرورفتن تا کمر در مخازن زباله و کشف ده‌ها کیلو پسماند خشک به محل مخفی دپوی این زباله‌ها می‌روند و آخر هر‌ماه در مقابل میزان زباله‌ای که تحویل می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. حداقل ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ میلیون پولی است که آن سرکرده مافیا به این افراد می‌دهد.

این در حالی است که هر زباله‌گرد برای مافیا حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان سود و منفعت دارد. همین است که از هر ترفندی برای توقف طرح‌های ساماندهی و مدیریت مسائل و معضلات مربوط به پسماند‌های خشک، استفاده می‌کنند. مدیریت شهری با علم به این موضوع تصمیم گرفته با مافیای پسماند، اساسی برخورد کند و قطعا هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تصمیم و سیاست شود.

متأسفانه شهروندان ما به‌دلیل حس نوع‌دوستی که دارند، گمان می‌کنند همه زباله‌گردها، افراد بیچاره و نیازمندی هستند، اما این نگاه درست نیست؛ برخی از این افراد درآمد‌هایی چند‌ده‌میلیونی دارند. نکته مهم این است که برخی از این زباله‌گرد‌ها ممکن است ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بخش اعظم این درآمد به جیب مافیا برود. این مافیا در پشت پرده است.

ما نیاز داریم که این نگاه شهروندان را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل اعلام کرده‌ایم که تمام زباله‌گرد‌های شهر تهران با همان حقوق طبقه‌بندی مشاغل برای پاکبانی استخدام خواهند شد تا از این طریق معاش این افراد تأمین شود.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری