Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@06:25:05 GMT

کد ۱۰ رقمی که پایان بخش صف های شلوغ توزیع کالا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۵۲۴۶

کد ۱۰ رقمی که پایان بخش صف های شلوغ توزیع کالا شد

با خلاقیت و اجرای طرح مشترک اداره صمت و گروه‌های جهادی بسیج در شهرستان فاروج ساختار توزیع تغییر کرد که با ارسال یک پیامک از جانب مردم و برنامه ریزی های انجام شده، صف ها حذف و عدالت در توزیع برقرار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح فاروج، سال ۹۹ در حالی به اتمام رسید که وضعیت اقتصادی مردم دچار آسیب‌های فراوانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کمبودها از یک سو و برخی بی تدبیری‌ها باعث شد صف‌های طویل اقلام اساسی تشکیل شود و به این ترتیب مردم سال نه چندان مناسبی را در حوزه اقتصادی سپری کردند.

همچنین این صف ها و ایجاد تجمع خود عاملی برای شیوع کرونا بود که قطعا با یک مدیریت و برنامه ریزی درست می توانستند تمامی این مشکلات را به راحتی حل کنند.

در شهرستان فاروج به دنبال ایجاد این صف ها، طی طرح مشترک اداره صمت شهرستان و گروه های جهادی بسیج ساختار توزیع تغییر کرد که صف ها به مرور حذف و نظام توزیع عادلانه شد.

 

بی بهره ماندن خانواده های روستایی از کالاهای تعاونی 

احسان افتخاری، رئیس اداره صمت شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار صبح فاروج اظهار داشت: در توزیع کالاهای تنظیم بازار مشکلاتی نظیر ایجاد صف های طولانی و نبود عدالت در توزیع وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از افراد با حضور در نقاط مختلف کالای بیشتری را دریافت می کردند، گفت: این در حالی بود که برخی از خانواده ها که ساکن روستا بودند از تهیه این کالاهای تعاونی بی بهره می ماندند.

افتخاری خاطرنشان کرد: علاوه بر این براساس مصوبات ستاد ملی کرونا هر گونه تجمع که باعث شیوع بیماری شود، ممنون است، اما تجمع در صف ها به میزانی بالا بود که می توانست منبعی برای توزیع ویروس کرونا باشد.

 

 

 

توزیع عادلانه کالاهای تعاونی برای تمامی مردم 

رئیس اداره صمت شهرستان فاروج گفت: اجرای طرح مشترک با بسیج سازندگی  به این صورت است که متقاضیان دریافت کالاهای تنظیم بازار کد ملی سرپرست خانوار و محل سکونت را به سرشماره اعلامی پیامک می‌کنند و گروه های جهادی بسیج با احصا پیامک ها و تفکیک کد ملی های سرپرست خانوار ساکن در فاروج زمان و محل دریافت را برای همان شماره ارسال می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای راحتی دسترسی همه مردم در روستاها، عوامل توزیع دارای پروانه و شرایط لازم این کالاها را توزیع می‌کنند که موجب دسترسی راحت تر مردم می شود.

افتخاری با بیان اینکه سه عامل فروش برای خانوارهایی که به هر دلیلی به سامانه دسترسی ندارند پیش بینی شده، اضافه کرد: پیش از این عده ای از مردم هیچگاه از توزیع اقلام تنظیم بازار با خبر نمی‌شدند اما در این روش بواسطه اطلاع رسانی گسترده و سازوکار جدید همه از این اقلام بصورت عادلانه برخوردار می‌شوند.

 

 

تطبیق پیام های دریافتی با بانک اطلاعاتی شبکه بهداشت 

عبداله جوانمرد، مسئول بسیج سازندگی شهرستان فاروج نیز در رابطه با این طرح مشترک با اداره صمت فاروج در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه به اینکه هدف بسیج سازندگی خدمت به مردم و محرومیت زدایی است، بر این اساس لازم دانستیم تا با اجرای این طرح و همکاری اداره صمت و سایر ارگان‌های مربوط با ایجاد تغییراتی در نظام توزیع، خدمت رسانی به مردم را بهتر و با عدالت بیشتر انجام دهیم.

جوانمرد ادامه داد : با راه اندازی سامانه پیامکی و اطلاع رسانی شهروندان ساکن شهرستان فاروج، کد ملی سرپرست خانوار و آدر س محل سکونت را ارسال می کنند، این پیامک ها استخراج و کد ملی های دریافتی با بانک اطلاعاتی کد ملی های شبکه بهداشت که کامل ترین و بروز ترین بانک از کدملی های افراد ساکن در شهرستان است، تطبیق داده می‌شود.

وی افزود: کدملی های دریافتی که سرپرست خانوار باشند، احصاء و با توجه به آدرس ارسالی در بین نزدیک ترین عامل توزیع به محل سکونت تقسیم بندی می‌شوند و زمان و محل توزیع برای آن ها ارسال خواهد شد، که در بازه زمانی چهار روزه می‌توانند برای دریافت اقلام تنظیم بازار به عامل معرفی شده مراجعه کنند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان فاروج خاطرنشان کرد: شهروندان ساکن روستاها به همراه کد ملی فقط اسم روستا و در شهر ها آدرس خیابان محل سکونت خود را ارسال کنند و حتما پس از دریافت پیامک و در بازه زمانی مشخص شده برای دریافت اقلام تنظیم بازار به عامل توزیع مشخص شده مراجعه نمایند.

 گفتنی است خانواده های فاروجی می توانند از طریق شماره پیامک 6600058362 کد ملی و ادرس محل سکونت را ارسال کنند.

 

انتهای پیام/م.شادکام

منبع: دانا

کلیدواژه: سرپرست خانوار شهرستان فاروج بسیج سازندگی تنظیم بازار طرح مشترک محل سکونت اداره صمت کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب با بیان اینکه شهرستان خوشاب یکی از کانون‌های پرورش کرم ابریشم در استان است گفت: ۹۵ نفر در شهرستان در زمینه پرورش کرم ابریشم فعالیت دارند که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۲ جعبه تخم نوغان، بین پرورش دهندگان توزیع گردیده است.

رودسرابی میزان تولید پیله‌تر ابریشم در سال ۱۴۰۲ را بیش از  ۸ تن اعلام کرد و افزود: میانگین تولید پیله‌تر ابریشم از هر جعبه حدود ۳۵ کیلوگرم است.

وی با اشاره به قیمت مناسب فروش هر کیلوگرم پیله‌تر گفت: درآمد حاصل از یک جعبه تخم نوغان ۷۵ میلیون ریال برآورد می شود که نسبت به هزینه‌های انجام و مدت زمان پرورش، درآمد مناسبی است.

کارشناس طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب هم در رابطه با مشخصات فنی و هزینه‌های لازم برای پرورش کرم ابریشم گفت: فضای مورد نیاز برای  پرورش هر جعبه تخم نوغان حداکثر ۲۰ متر مربع است و برای تغذیه کرم ها، ۱۰ اصله درخت توت مورد نیاز است.

امامیان مدت زمان پرورش کرم ابریشم را حدود ۴۵ روز اعلام کرد و افزود: قیمت هرجعبه تخم نوغان یارانه دار در سال جاری ۶۰ هزار تومان است.

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • گلر پیکان: ما هم رتبه تک رقمی میخواهیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • ورود آرسنال به کورس شلوغ خرید پدیده جدید فوتبال اوکراین
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد
  • قطعی برق در ۵ شهرستان گیلان
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • از قزوینی ها یاد بگیرید!