Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@08:26:59 GMT

السنوار: طرح تبادل اسرا اجرا مي شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۶۶۸۴

خبرگزاری آریا- رئیس جنبش حماس در غزه تصریح کرد تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم مسئله عمران و بازسازی نوار غزه یا لغو محاصره به موضوع مبادله اسرا پیوند داده شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس جنبش حماس در غزه گفت: مقاومت خودش را بر دشمن صهیونیست تحمیل کرد و طرح تبادل اسرا برای آزادی آن‌ها اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یحیی السنوار افزود: در طی روز‌های آینده، فراخوان گروه‌های فلسطینی برای دیدار و مذاکرات عمیق و جدی در قاهره، به منظور ساماندهی وضعیت داخلی فلسطین در قاهره خواهد بود. باید برخیزیم و مقاومت مسلحانه و نهاد‌های قانونی تشکیلات خودگردان و فعالیت‌های مسالمت آمیز، همه در مسیر آزادی و بازگشت آوارگان، یکی شوند.
وی در خصوص مذاکرات آتش‌بس افزود: «همۀ جزئیات تثبیت آتش‌بس و توقف تجاوز به هموطنانمان، با مصری‌ها مطرح شد. وضعیت مقاومت بسیار خوب است و انگشتش برای جلوگیری از هرگونه تجاوزی، روی ماشه است.»
پیش از آن خلیل الحیه، نایب رئیس حماس در نوار غزه، با اشاره به جزئیات دیدار مقامات حماس با عباس کامل؛ رئیس دستگاه اطلاعات مصر به عنوان نمایندۀ ریس جمهور مصر، تأکید کرد که دوطرف مهمترین پرونده‌های جاری را بحث و بررسی کردند. از جملۀ مهمترین مسائل مطرح شده، ضرورت الزام رژیم اشغالگر به توقف تجاوز به غزه و قدس – از جمله محلۀ شیخ جراح – و همۀ اماکن فلسطینی و همچنین جلوگیری از اقدامات وحشیگرانۀ شهرک نشینان، بود.
یحیی سنوار در اظهارات خود همچنین تاکید کرد تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم مسئله عمران و بازسازی نوار غزه یا لغو محاصره به موضوع مبادله اسرا پیوند داده شود و این دو مسئله کاملا جدا از هم هستند.
پیشتر سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام نیز تاکید کرد: آزادی هر اسیر به دور از اینکه وابسته به چه جریان سیاسی باشد، یک دستاورد و پیروزی برای ملت، مقاومت و اسیران فلسطینی است و ما از لحاظ دینی، اخلاقی و ملی در جهت آزادی تمامی اسرا فعالیت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم/ پس از ۶ ماه دشمن به هیچ هدفی نرسیده است

به گزارش قدس آنلاین، «عزت الرشق» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تصریح کرد: «توقف کامل جنگ در غزه، تنها ضامن حمایت از ملت فلسطین و توقف جنایات و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی است.»

وی افزود: «تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با توسل به زور و گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.»

الرشق افزود: «دشمن به دنبال آتش‌بس موقت برای آزادی اسرای خود است تا بعد از آن دوباره جنگ و نسل‌کشی در غزه را ازسرگیرد.»

وی تأکید کرد: «دشمن صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۶ ماه همچنان سردرگم است و نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود برسد.»

عضو ارشد حماس ادامه داد: «هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه شکست دشمن است نه اینکه مقدمه‌ای برای پیروزی باشد.»

وی گفت: «رژیم اشغالگر طرد شده و افکار عمومی بین‌المللی در کنار ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن است.»

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم/ پس از ۶ ماه دشمن به هیچ هدفی نرسیده است
  • حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • جزئیات پاسخ حماس به میانجی‌ها
  • السنوار شهادت پسران و نوه‌های هنیه را به او تسلیت گفت
  • ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
  • خالد مشعل: آینده از آن حماس است
  • اسرائیل مدعی شد: حماس علاقه‌ای به آتش بس ندارد
  • السنوار شهادت پسران و نوه‌های هنیه در غزه را به او تسلیت گفت