Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه‌ای خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار همسان سازی حقوق هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با حقوق هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم،علیرضا منادی‌سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار همسان سازی حقوق هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با حقوق هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت براساس بند «و» تبصره 2 قانون بودجه 1400 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

احتراما مستحضرید در تمام کشورهای پیشرفته، برای تامین کیفیت آموزش در نهادهای آموزشی تلاش های بسیار جدی صورت می گیرد. هر کشوری که در حوزه آموزش رشد داشته باشد، در زمانی کوتاه اثر مثبت آن را در توسعه به ویژه توسعه اقتصادی و رشد تولید ملی خواهد دید.

بنابراین برای حفظ موقعیت خود در توسعه فناوری و تولید دانش بنیان، لازم است به حوزه آموزش و پژوهش توجه خاص داشته باشیم. در این میان رفع مشکلات اصحاب علم و دانش، از اولویت های کشور می باشد.

علیرغم پیگیری های مجدانه اینجانب و اعضای محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و حمایت شایان توجه جنابعالی در تصویب لایحه بودجه کل کشور که نهایت همکاری را در رفع دغدغه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه ها نشان دادید، به ویژه آوردن حکم مدنظر کمیسیون در بند «و» تبصره 2 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، «همسان سازی حقوق اعضای محترم هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای محترم هیات علمی غیربالینی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، متاسفانه با گذشت بیش از 70 روز از آغاز سال 1400 و زمان اجرای قانون، تاکنون اقدام موثری در جهت اعمال این حکم در حقوق اعضای محترم هیات علمی وزارت عتف، صورت نگرفته است.

خواهشمند است دستور فرمایید تا این حکم از ابتدای سال 1400 در حکم کارگزینی اعضای هیات علمی دانشگاه ها که نقش بالایی در توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند اعمال و قانون اجرایی گردد.

دکترعلیرضا منادی سفیدان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های وابسته به وزارت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعضای محترم هیات علمی رئیس کمیسیون آموزش هیات علمی دانشگاه همسان سازی حقوق حقوق هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد

خطیبی معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: با سفر رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات لازم پروژه های نیمه تمام این مرکز آموزش عالی به سرانجام برسد.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های اعضای هیات علمی این دانشگاه خواستار افزایش پایه های تشویقی شد و گفت: تلاش زیادی برای راه‌اندازی بورس صنعتی دانشجویان صورت گرفته که امیدواریم اعضای هیات علمی با نگاهی جامع‌تر موجب مصرف بهینه علم در کنار تولید علم شوند و این زنجیره را کامل کنند.

خطیبی به راه‌اندازی سامانه نان و قابلیت‌های آن در پایان نامه‌های دانشجویی اشاره کرد و خواستار ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، جامعه و پارک علم و فناوری استان شد.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود هم در این جلسه گفت: این مرکز آموزش عالی علاوه بر قرارگیری در رتبه ششم دانشگاه‌های صنعتی کشور، به دلیل کسب رتبه های متعدد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی از جایگاه ارزشمندی در استان و کشور برخوردار است.

مرتضی ایزدفرد به پروژه های ناتمام این دانشگاه اشاره کرد و خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای تکمیل و به سرانجام رساندن به موقع این پروژه ها شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه