Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور، وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: در هفته اول خرداد ماه شاهد کاهش ۱۸ درصدی در موارد بستری به علت کرونا، کاهش ۲۲ درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان‌های البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:  داوطلبان تزریق واکسن کوو ایران برکت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوپرمارکت‌ها و مراکز خواربار فروشی همچنان دارای بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی در کشور هستند، به طوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه تعداد ۶ هزار مورد اخطار و مراجعه به مراجعه قضایی برای این اماکن گزارش شده است.

لاری اظهار کرد: کمترین میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی در هفته گذشته در کشور در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده و استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، کرمانشاه و اردبیل دارای رعایت مطلوب‌تر عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به سایر استان‌ها هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از کلیه هموطنان عزیز کشورمان حتی عزیزانی که واکسن تزریق کرده‌اند، خواهشمندیم همچنان نسبت به استفاده از ماسک، حفظ اصول فاصله گذاری ۱.۵ تا ۲ متر و شست‌وشوی مرتب دست‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی

صابر جباری در نشست خبری هفته سلامت در ستاد وزارت بهداشت، گفت: نرخ باروری کلی در سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: مرکز آمار ایران بر اساس داده‌های سازمان ثبت احوال، وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگر، سالانه نرخ باروری کلی را اعلام می‌کند که این آمار برای سال ۱۴۰۲ هنوز احصا و اعلام نشده است.

وی ادامه داد: تعداد موالید سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته ولی جلوی سرعت سیر نزولی کاهش موالید گرفته شده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان داشت: به عنوان مثال میزان کاهش موالید از سال ۹۴ تا ۹۸ بالغ بر ۱۲۰ هزار تولد بوده است.  

 جباری افزود: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ هزار کاهش موالید داشته ایم که اگر روند قبلی ادامه می‌یافت باید کاهش بیش از ۵۰ هزار تولد را سال گذشته تجربه می‌کردیم.

وی با بیان این که هنوز خطر سالمندی و سیاه‌چاله جمعیتی کشور را تهدید می‌کند، گفت: البته امیدواریم مجموعه اقداماتی که در راستای جوان سازی جمعیت و حمایت از خانواده انجام شده ما را از افتادن در سیاه چاله جمعیتی دور کند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ابراز داشت: آرام شدن روند کاهشی موالید نشان از موفقیت برنامه‌های جمعیتی در کشور دارد. زیرا اگر روند گذشته ادامه داشت موالید سالانه به زیر یک میلیون نفر رسیده بود.

 جباری بیان داشت: در حوزه ناباروری نیز پوشش درمان ناباروری در کشور کامل نبود ولی هم اکنون پوشش ۹۰ درصدی خدمات ناباروری را در مراکز دولتی شاهد هستیم.

وی افزود: خدمات ناباروری نیز فقط در حوزه درمان متمرکز بود ولی الان دو بسته خدمتی یکی در حوزه پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشتی و دیگری تشخیص به هنگام ناباروری که کار مشترک حوزه‌های بهداشت و درمان است، در حال اجراست.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: قبل از قانون جوانی جمعیت فقط خدمات فوق تخصصی ناباروری ارائه می‌شد ولی اکنون شاهد راه افتادن ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • اجرای طرح سواد سلامت در میان عشایر چهارمحال و بختیاری
  • ارتقای شاخص های حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری در دولت سیزدهم