Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:45:28 GMT

تداوم کاهش ارزش دلار در برابر یوآن چین

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۷۸۲۵

تداوم کاهش ارزش دلار در برابر یوآن چین

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، اکثر سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های ایمن‌تر نظیر یوآن، در سایه پیشرفت اقتصادی خوب چین در دوران پساکرونا باعث شد تا در معاملات شب گذشته ارز دلار در برابر یوآن به کمترین میزان در سه سال گذشته برسد. 

در واقع طی دو ماه گذشته به صورت متوالی ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع نظیر پوند و یورو کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی ساعات گذشته برابری یوآن ـ دلار رقم 6.3553 یوآن در برابر دلار را دید که از می سال 2018 تاکنون بالاترین میزان بوده است. در حالی یوآن در برابر دلار افزایش یافته که برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که ممکن است دولت چین دست به محدود کردن رشد یوآن در برابر دیگر ارزها بزند. 

ارزش دلار به دو جهت روند نزولی را در پیش گرفته که یکی فشار تورم در آمریکا روی قیمت این ارز بین المللی است و دیگری رویکرد بانک مرکزی آمریکا در قبال سیاست‌های پولی است. 

اولریچ لیچمن، کارشناس کامرز بانک، در حوزه کالاهای اساسی می‌گوید: بازار بر این باور است که افزایش تورم کنونی در آمریکا گذراست و در سال آینده متعادل‌تر خواهد شد. 

البته شرایط به گونه‌ای نیست که قیمت‌گذاری دلار آمریکا را راحت کند و تا زمانی شفافیت بیشتری داشته باشیم، احتمالا ارزش دلار در همین حول و حوش باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دلار ارز ارزش دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت

بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

دیگر خبرها

  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟