Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به کسب عناوین و افتخارات مختلف در سطح ملی و بین‌المللی توسط مربیان و ورزشکاران کشتی‌گیر استان، می‌طلبد که مسئولین ورزشی استان برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر کشتی استان تلاش مضاعف و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، سرانه ورزشی همواره به‌عنوان مقوله‌ای مهم در جوامع توسعه یافته از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و دولت‌ها در جهت افزایش سلامت عمومی جامعه و کاهش هزینه‌های درمان و بیمه، عدم گسترش بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت، چاقی، کلسترول خون و… توسعه سرانه ورزشی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از همین رو باید گفت که سرانه فضای ورزشی در ایران حدود یک متر است که این سرانه در سال های گذشته با تلاش مسئولان و افتتاح پروژه های نیمه کاره به این مقدار رسیده است اما باید گفت این یک متر فضای ورزشی برای هر فردی با استاندار جهانی فاصله بسیاری دارد.
طبق استاندارد‌های جهانی، سرانه ورزشی برای هر باید فرد دو و نیم متر مربع باشد و در کشور‌های توسعه یافته این سرانه تا سه متر مربع نیز می‌رسد؛ در کشوری مانند ژاپن سرانه ورزشی حدود ۸ متر برای هر شهروند است، آماری غیر قابل باور که نشان دهنده برنامه ریزی و توجه مسئولان این کشور به مقوله ورزش و سلامت جسم است.

این در حالی است که شهر قم یکی از شش کلان‌شهر کشور است که از کمبود فضای ورزشی رنج می‌برد، هر چند این شهر ظرفیت‌های خوبی برای توسعه  در این زمینه دارد و اقدامات خوبی هم در سال‌های گذشته صورت گرفته و اقداماتی مناسبی هم در حال پیگیری می باشد اما همچنان سرانه ورزشی قم 52سانتی متر مربع است که فاصله زیادی با میانگین کشوری و استاندار جهانی دارد در حالی که این استان قهرمانان بنامی را به خود دیده است.
وجود قهرمانان و نام آوران بین المللی از جمله امیر مهدی زاده دارای نشان طلای کاراته آسیا، علیرضا نجاتی، کشتی گیر ارزنده قمی و صاحب نشان برنز جهانی، مهدی ابراهیمی قهرمان آسیا در رشته کشتی فرنگی، حسین گلستانی قهرمان جهان در رشته والیبال نشسته و محمدرضا شعبانی که قهرمانی پاراتکواندوی جهان را در کارنامه خود دارد، بهترین گواه بر ادعای وجود ظرفیت‌های خوب در استان قم برای درخشش در رشته‌های مختلف است، و این در حالیست که این قهرمانان با کمترین امکانات به قله قهرمانی رسیده اند.

علیرضا دبیر: کشتی قم از مدعیان اصلی کشور است
از همین رو توجه به مسئله ورزش و قهرمان پروری در استان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد یکی از این عرصه ها که قم می تواند در آن بسیار موفق باشد ورزش کشتی است چرا که در این خصوص علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران در سفر یک روز به قم که در سال قبل انجام گرفت اظهار داشت: کشتی قم در سال های گذشته در سطح ملی هیچ حرفی برای گفتن نداشت ولی امروز به دلیل سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب به یکی از قطب های کشتی فرنگی کشور تبدیل شده است.
وی  ادامه داد: به واسطه حضور مربیان بزرگ و اثرگذار، زیرساخت های مناسب و برنامه ریزی بلندمدت کشتی قم از نظر کیفی به ویژه در رشته فرنگی اکنون در جایگاه شماره یک کشور قرار دارد.
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی با نام ایران در سطح جهان گره خورده است گفت: از مسئولان استان قم انتظار داریم تا از کشتی گیران قمی حمایت جدی تری صورت دهند تا تیم قم با شرایط بهتری در لیگ برتر حضور یابد.

استان قم خاستگاه کشتی فرنگی کشور است
از طرفی در این خصوص رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان قم در ابتدای سال جاری درحاشیه بازدید از اردوی تیم ملی کشتی در قم، در جمع کشتی گیران و اعضای کادر فنی این تیم عنوان کرد: امیدواریم برگزاری این اردو بتواند زمینه و بستر مناسب برای تقویت امور فنی ورزشکاران و ارتقای آمادگی جسمانی آنها برای حضور پرقدرت تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی را فراهم کند.
وی ادامه داد: استان قم افتخار آفرینان زیادی را در این رشته ورزشی به کشور معرفی کرده‌ است و این ورزشکاران توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف عملکرد درخشانی از خود ثبت کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: کسب سهمیه المپیک قم پس از ۳۰ سال توسط علیرضا نجاتی و همچنین درخشش امیر عبدی کشتی گیر جوان و آینده‌دار این استان، نوید این را می‌دهد که ظرفیت‌های استان در این رشته ورزشی درحال باروری و شکوفایی است.
وی برگزاری اردوی تیم ملی کشتی قم را فرصتی برای این رشته ورزشی در استان دانست و گفت: قم افتخار این را دارد که از وجود مربیان برجسته‌ای مانند روح الله میکائیلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و عضو کمیته فنی مسابقات بین‌المللی جام تختی و همچنین سایر مربیان و پیشکسوتان که در کشور شناخته شده هستند برخوردار است.
منعم با اشاره به انتخاب سعید عباسی داور بین‌المللی قم به عنوان سرپرست فنی چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی و آزاد جام تختی گفت: این انتخاب نشان می‌دهد که این استان در عرصه داوری نیز حرف‌های زیادی در این رشته دارد.

دعوت پنج کشتی‌گیر قمی به تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، کسب مقام توسط دو کشتی گیر قمی در رقابت های بین المللی ترکیه، حضور کشتی گیران قمی در مرحله نیم نهایی جام تختی، حضور داوران و مربیان قمی در عرصه های مختلف ملی و ... گوشه ای از عناوین و افتخارات کشتی گیران قمی در عرصه های ملی و بین المللی است که میطلبد مسئولین استان برنامه ریزی های بلند مدتی در این مسیر داشته باشند.
مسئولین ورزشی استان باید برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر ورزش استان مخصوصا ورزش هایی که استان توانسته در آنها عناوین ملی و بین اللملی کسب کند مانند  کشتی سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرمایه گذاری تیم ملی کشتی برنامه ریزی سرانه ورزشی کشتی فرنگی بین المللی کشتی گیران کشتی گیر استان قم کشتی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این رشته رزمی حالا پس از گذشت ۳۰ سال از حضورش در ایران به عنوان یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در کشور آغاز کرده است.
مسئول هیئت موی تای استان اصفهان با بیان اینکه موی تای یک ورزش رزمی با قابلیت‌های بالایی است، گفت: این رشته ورزشی از سال ۱۳۷۸ ازاصفهان فعایت خود را به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


یوسف محرابی افزود: این رشته جذاب ورزشی با فنون خاص رزمی آمیخته شده که متشکل از ضربات، دست، آرنج و پاست که سال‌ها زیر نظر چند انجمن و کمیته ورزشی بود ولی با پیگیری‌های به سرانجام رسیده موافقت وزارت ورزش و جوانان این ورزش رزمی به صورت یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در ایران آغاز کرده است.
محرابی گفت: موی تای دارای فدراسیون جهانی است و ورزش آن از قوانین و مقررات کامل و استاندارد پیروی می‌کند. وی در ادامه و با بیان اینکه استان اصفهان یکی از پایگاه‌های این ورزش در ایران است.
وی افزود: چه در حوزه قهرمانی و چه همگانی اصفهان در موی تای پیشتاز کشور است. مسئول هیئت موی تای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در استان اصفهان در رشته موی تای فعالیت می‌کنند که تعدای از آنها با حضور در تیم‌های ملی نشان‌های بین الملی و جهانی زیادی را برای کشور به ارمغان آورده اند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است