Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین خط تولید سیمان کشور با ظرفیت تولید روزانه هشت هزار و 500 تُن سیمان بازسازی و با حضور وزیر صمت راه‌اندازی مجدد شد.

به گزارش قدس آنلاین وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح بزرگترین خط تولید سیمان کشور ضمن تشکر و قدردانی از صنعتگران و فعالان این حوزه با  اشاره به رشد بیش از ۵۰ درصدی ۲۷ رشته صنعتی در فروردین ماه سال جاری، تعمیق ساخت داخل در کنار افزایش تولید در صنعت سیمان را یکی از افتخارات ارزشمند جمهوری اسلامی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا رزم‌ حسینی گفت: ظرفیت تولید سیمان در کشور ۸۰ میلیون تن و نیاز کشور به این محصول حدود ۷۰ میلیون تن است؛ کشوری که روزی وارد کننده سیمان بود امروز به یکی از کشورهای صادر کننده این محصول تبدیل شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد تولید سیمان را ۱۳ درصد عنوان کرد و افزود: در کنار افزایش رشد تولید، تعمیق ساخت داخل در صنایع سیمان نیز یکی دیگر از افتخارات این صنعت است.

طبق توضیحات رزم‌حسینی تحریم‌های ظالمانه علیه کشور موجب تقویت و رشد صنایع مختلف کشور شده است، بطوریکه در حال حاضر ۸۰ درصد از کارخانجات سیمان در سراسر کشور در نتیجه اعتماد به توان داخلی ساخته شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود، صادرات غیرنفتی در سنوات گذشته را موثر در توسعه صنعت و افزایش تولید داخل دانست و تصریح کرد: اگر صادرات غیرنفتی در این سال ها وجود نداشت در تامین مواد اولیه برای تولید با مشکل روبرو می شدیم؛ خوشبختانه با همت فعالان اقتصادی و سیاست گذاری های مناسب، توانستیم علیرغم فشار ناشی از تحریم ها و شیوع بیماری کرونا به رشد صنعتی ۸ درصد دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری در ۲۷ رشته صنعتی، کشور شاهد رشد بالای ۵۰ درصد بود، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش‌بینی می‌کنیم این آهنگ رشد تولید و در کنار آن تجارت بین‌المللی ادامه پیدا کند.

رزم حسینی با تاکید بر سیاست وزارت صمت مبنی بر حمایت از تولید داخل، به سابقه طولانی صنعت سیمان در کشور اشاره کرد و با استناد به ظرفیت ۸۰ میلیون تنی تولید در سیمان، آنها را فرصتی خوب برای ساخت کشور توصیف کرد.

گفتنی است امروز ۱۱ خرداد ماه بزرگترین خط تولیدی سیمان کشور با ظرفیت تولید روزانه ۸ هزار و ۵۰۰ تن سیمان با تکیه بر توان داخلی، بازسازی و با حضور وزیر صنعت راه اندازی مجدد شد .

 شرکت سیمان آبیک، در زمینی به مساحت تقریبی 500 هزار متر مربع و با زیربنای بیش از 29 هزار متر مربع در استان البرز با ظرفیت سالانه 2 میلیون و 800 هزار تُن سیمان پرتلند خاکستری مشغول فعالیت است.

میزان سرمایه در گردش این واحد تولیدی 1200 میلیارد تومان درسال عنوان شده است و با صادرات محصولاتی مانند کلینگر و سیمان پرتلند در بازارهای جهانی نیز فعالیت دارد.

شایان ذکر است این واحد تولیدی موجب اشتغالزایی یک هزار و ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم و نزدیک به سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان البرز، ضمن بازدید از این واحد تولیدی، از نزدیک در جریان روند فعالیت این شرکت و نیز مشکلات، نیازها و ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کارخانه سیمان آبیک علیرضا رزم حسینی معدن و تجارت تولید سیمان سیمان کشور وزیر صنعت خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان

سخنگوی صنعت آب گفت: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در ۲۰ کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: این مگاپروژه چندمنظوره در کشور سریلانکا توسط مهندسان توانمند ایرانی اجرا شده است.
وی افزود: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های توانمند ایرانی توانسته اند از هند تا آفریقا و از آمریکای چوبی تا آسیای میانه، پروژه های متعدد صنعت آب را در حوزه پیمانکاری و مشاوره اجرا کنند‌.
بزرگ‌زاده اذعان داشت: بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه های مهندسی مثل تونل‌هایی به طول 50 کیلومتر در زیر زمین در شرایط خاص جغرافیایی، سدهای بزرگ و ... توسط متخصصان ایرانی تاکنون اجرایی شده که این مهارت و دانش را به‌دنبال داشته که امروز پیچیده‌ترین پروژه‌های صنعت آب و برق مثل پروژه چندمنظوره اومااویا توسط مهندسان ایرانی با موفقیت اجرا شود.
وی ادامه داد: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در 20 کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: سالی 3.5 میلیارد دلار ظرفیت صادرات خدمات مهندسی بین‌المللی داریم که تحریم‌های ظالمانه، سختی‌هایی را ایجاد کرده است‌.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید