Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:18:44 GMT

زیرساخت فرهنگ ملی، اقوام و فولکلورهای آن هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۹۲۰۴

زیرساخت فرهنگ ملی، اقوام و فولکلورهای آن هستند

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: زیرساخت فرهنگ ملی یک کشور را اقوام و فولکلورهای آن تشکیل می‌دهد که می‌توان با همدلی و وحدت، کشوری مقتدرتر و قدرتمند در عرصه‌های مختلف داشت.

رامین جانی‌پور امروز یازدهم خرداد ماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین که در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه این نهاد انقلابی در راستای رسالت ذاتی خود در عرصه فرهنگ و دانش در معاونت فرهنگی زمینه‌های متنوعی برای انجام فعالیت‌های مربوط به مرکز افکارسنجی، خبرگزاری(ایسنا و ایکنا)، سازمان دانشجویان و انتشارات ایجاد کرده است، بیان کرد: یکی از کارهایی که جهاد دانشگاهی در راستای اعتلای فرهنگ این مرزوبوم انجام داده راه‌اندازی مراکز تخصصی براساس ضرورت و نیاز جامعه در زمینه‌های مختلفی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی ایران زمین برای اولین بار در کشور و واگذاری ستاد و دبیرخانه آن به جهاد دانشگاهی از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های کلان حوزه فرهنگی در راستای تقویت، انسجام بخشی و وحدت فرهنگی در بین اقوام سرزمین ما ایران با استفاده از ظرفیت پویا، خلاق و جسورانه دانشجویان بوده است.

برگزاری پنج دوره بررسی سیر ادبیات بومی ایران  در لرستان

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی ایران زمین ضرورت دانست با ایجاد یک مرجع قابل اعتماد و اعتناء در راستای انجام پژوهش‌های فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین قدم‌های مثبتی بر دارد، گفت: ین پژوهش‌ها از فیلتر دانشجویی و دانشگاهی عبور کرده و پس از ثبت و ضبط به عنوان یک مرجع در اختیار دانشجویان، هنرمندان و پژوهشگران قرار گرفت.

جانی‌پور اضافه کرد: براین اساس در این مرکز پنج دوره بررسی سیر ادبیات بومی ایران تحت عنوان "کله‌باد" با حضور پژوهشگران مطرح کشور، دانشجویان و اساتید برگزار شد.

ارسال بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره اقوام ایران زمین در طی چند سال

وی تصریح کرد: در دوره‌های مختلف برگزاری جشنواره مذکور بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که آثار به صورت کتاب و کتابچه‌های الکترونیکی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

این مسئول اظهار کرد: همه این فعالیت‌ها به عنوان گنجینه خوبی از هنرمندی فرزندان ایران زمین در اختیار معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است و در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی آنها را به نمایش می‌گذاریم.

جانی‌پور هزینه در حوزه فرهنگ را سنگین و بدون بازگشت برشمرد و با بیان اینکه به لحاظ معنوی این هزینه‌ها نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: فرهنگ و توسعه فرهنگی حمایت کامل‌ هنرمندانه و دلسوزانه را می‌طلبد.

وی زیرساخت فرهنگ ملی یک کشور را اقوام و فولکلورهای آن دانست و تاکید کرد: با وحدت، همگرایی و همبستگی می‌توان کشوری مسنجم‌، قدرتمند و مقتدتر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... داشت.

جانی‌پور با تقدیر از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و داوران در برگزاری این جشنواره، یادآور شد: امسال به دلیل شرایط بیماری کرونا دومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین در دو محور فیلم و عکس برگزار که در مجموع ۳۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند به دبیرخانه جشنواره از دانشگاه‌های مختلف ارسال و پس از داوری در نهایت ۱۰ اثر برگزیده و از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان دانشجويان جشنواره دانشجویی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی لرستان افکارسنجی خبرگزاری ایسنا خبرگزاری ایکنا جشنواره اقوام ایران زمین معاونت فرهنگی جهاد ایران ادبیات بومی ایران اقوام ایران زمین جهاد دانشگاهی جانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان جشنواره وحدت و همدلی اقوام با حضور مهمانانی از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و مسئولین کشوری و استانی، عصر دیروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در میدان مختومقلی بندرترکمن برگزار شد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، اجرای موسیقی و جشنواره غذاهای محلی از جمله برنامه های این جشنواره بود.

حدود یک هزار نفر در این جشنواره حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند