Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از احتمال حضوری شدن مدارس از اول مهر در صورت واکسیناسیون معلم‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ قاسم احمدی لاشکی امروز (یازدهم خرداد) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واکسیناسیون معلم ها تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید از ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: بر اساس مصوبات این ستاد باید کار واکسیناسیون معلم ها یک ماه قبل از بازگشایی مدارس انجام شود که در صورت تحقق این امر مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی لاشکی تاکید کرد: اگر واکسیناسیون یک میلیون معلم که عدد کمی هم نیست، تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید قطعی شود، بازگشایی مدارس در مهر ماه به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: تا این لحظه در هیچ کشوری واکسیناسیون افراد زیر 18 سال تجویز و انجام نشده، لذا تا زمان تجویز احتمالی واکسن برای افراد زیر 18 سال، مدارس در صورت واکسیناسیون معلم ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در نظر گرفتن نکاتی مثل زدن ماسک، رعایت حداقل تعداد دانش‌آموز در یک کلاس، تهویه کلاس درس و ... به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلم‌ها، اظهار کرد: هم اکنون دولت لایحه طرح رتبه بندی معلم ها را به مجلس داده که پس از اعلام وصول مجلس، کلیات طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و روز گذشته هم 50 نفر از نمایندگان مجلس برای رسیدگی خارج از نوبت به این طرح امضا جمع کردند.

احمدی لاشکی ادامه داد: احتمالا طرح رتبه بندی معلم ها هفته آینده در مجلس رای خواهد گرفت و روند قانونی اجرای طرح ادامه پیدا خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: تمام تلاش دولت و وزارت آموزش و پرورش این است که طرح رتبه بندی معلم ها در همین دولت بر اساس آنچه وعده شده ابلاغ شود.

وی در ادامه اشاره ای هم به دلایل برگزاری حضوری آزمون های پایه دوازدهم و نهم داشت و گفت: اصرار آموزش و پرورش بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری به این دلیل بود که نمی توانستیم از هیچ طریقی از سلامت امتحانات مطمئن شویم، چون امکان نظارت بر نحوه امتحان دادن دانش آموزان در شیوه مجازی وجود نداشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طرح رتبه بندی معلم ها واکسیناسیون معلم ها صورت حضوری آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣

به گزارش خبرآنلاین، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرح اصلاح تقویم آموزشی مدارس در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است. پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها در تعامل با کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس آماده شد.

محمود امانی طهرانی امروز در گفت‌وگو با ایرنا درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده بود که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و در شورا اصلاحاتی روی این طرح به عمل آمد و سپس به مجلس بازگردانده شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان شروع و پایان سال تحصیلی را دقیقا معین کرده، ملقی می‌شود و اختیارات بیشتری به سطوح اجرایی با توجه شرایط مختلف در جغرافیا کشور داده می‌شود.

آغاز و پایان سال تحصیلی با شرایط آب و هوایی مناطق

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است اما در بسیاری از مناطق می‌توانند طول سال تحصیلی خود را با مقداری برنامه ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

در تشریح دلایل توجیهی این پیش نویس بیان شده که تقویم آموزشی مدارس دارای مولفه های مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدارس در روزهای سال، شروع و پایان فعالیت مدارس، ساعات شبانه روز و تعطیلات پیش بینی نشده است که اتخاذ تصمیمات متمرکز یکسان در مورد آن ها، مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد می کند.بر همین اساس مرکز پژوهش های مجلس معتقد است که با توجه به گستردگی شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، تهیه یک چارچوب کلان ملی برای تدوین تقویم آموزشی ملی و واگذاری بسیاری از اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش استان، مناطق و مدارس بسیار ضروری است.

همچنین شفافیت در حدود اختیارات هر یک از مراجع سیاست گذار و تصمیم گیر در مورد تقویم آموزشی مدارس و تعیین حیطه اختیارات حوزه های ستادی آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش، استان و شورای آموزش و پرورش استان، منطقه و شورای آموزش و پرورش شهرستان و نهایتا مدرسه و شورای مدرسه، یکی دیگر از راهکارهای موثر بر ساماندهی و متناسب سازی زمان آموزش است که در دلایل توجیهی این پیش نویس مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه دلایل توجهی پیش نویس مرکز پژوهش ها، ناهماهنگی تعطیلات مدارس با تعطیلات اولیا شاغل که سبب می شود عملا تعطیلات مدارس چندان مورد استفاده مدارس و اولیا قرار نگیرد هم مورد توجه قرار گرفته است. چرا که تعطیلی مدارس، هم زمان با فعالیت ادارات و مدارس در ایام نوروز تا حد زیادی سبب می شود بخش عمده ای تعطیلات نوروزی مدارس برای استفاده خانواده مفید واقع نشود و دانش آموزان به دلیل اشتغال والدین به خوبی از این تعطیلات استفاده نکنند. تعطیلات مدارس در روز پنجشنبه و فعالیت و سازمان ها در این روز سبب شد عملا هدف اصلی این طرح که ایجاد شرایطی برای حضور فرزندان در کنار خانواده است، محقق نشود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894926

دیگر خبرها

  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • برخی از مدارس فارس غیر حضوری شدند
  • برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣