Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:27:18 GMT

شمار جان‌باختگان در استان فارس تک رقمی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۹۶۲۱

شمار جان‌باختگان در استان فارس تک رقمی شد

گروه استان‌ها- چهار موج از شیوع کرونا گذشته و امروز روزهای بهتری را نسبت به قبل می‌گذرانیم اما هنوز هم باید مراقب بود و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد چرا که ساده‌انگاری پاشنه آشیل شیوع دوباره بیماری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ،  براساس آخرین اعلام وضعیت رنگ‌بندی استان‌ها در نرم‌افزار ماسک 16 شهرستان استان فارس در وضعیت زرد و 20 شهرستان در وضعیت نارنجی هستند که این نسبت به ابتدای موج چهارم کرونا که اغلب شهرهای استان در وضعیت پرخطر بودند، نوید روزهای خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شهرستان‌های زرین‌دشت، نی‌ریز، خرامه، سروستان، گراش، خنج، مهر، فراشبند، فیروزآباد، بختگان، بوانات، پاسارگاد، خرمبید، سپیدان، بیضا و رستم در وضعیت زرد یا کم خطر قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند.

4 موج یا به اصطلاح متولیان بهداشت و درمان 4 پیک گذشت و امروز روزهای بهتری را نسبت به قبل می‌گذرانیم اما هنوز هم باید مراقب بود و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد چراکه ساده‌انگاری پاشنه آشیل شیوع دوباره بیماری است.

عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با تسنیم آخرین وضعیت استان را به لحاظ شیوع بیماری کرونا تشریح کرد. به گفته وی شرایط استان روز به روز بهتر می‌شود اما تفاوت موج چهارم با دیگر موج‌های کرونا این است که سیر نزولی آن به کندی و با شیب ملایم انجام می‌شود. 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه همکاری مردم خوب و اثرگذار بوده است به کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجموع از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 278 هزار و 369 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است که هزار و 121 نفر از آنان در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

بر این اساس 163 نفر نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت های ویژه قرار دارند و در 24 ساعت گذشته نیز 8 نفر در استان فارس جان خود را بر اثر بیماری کووید 19 از دست داده‌اند. 

هر چند براساس آمار و به تایید جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا آمار بستری و امروز نیز آمار فوتی‌ها کاهش چشمگیری داشته است اما نباید فراموش کرد که ساده‌انگاری پاشنه آشیل شیوع دوباره بیماری کرونا است. 

کاهش 22 درصدی مرگ‌‌ومیر کرونا در هفته اول خرداد چرخه ابتلای کرونا همچنان در خراسان جنوبی فعال است‌ "دریافت‌کنندگان واکسن کرونا" باید پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند!

در همین راستا تعطیلات نیمه خرداد برای متولیان بهداشت و درمان به منزله بستری برای شیوع دوباره است اگر مردم در این روزها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نکنند و دوباره بار سفر ببندند. مهرزاد لطفی‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  پرهیز از سفرهای غیرضروری و همچنین دورهمی‌های خانوادگی در تعطیلات آخر هفته را الزامی دانست.

وی همچنین ضرورت مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای قطع زنجیره‌های انتقال کروناویروس را مورد تاکید قرار داد چراکه به تایید همه کارشناسان تجمعات‌، دورهمی‌های خانوادگی و سفرها از عوامل اصلی انتقال بیماری کرونا است. 

در همین راستا قاسم‌پور جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز از مصوب شدن ممنوعیت سفرها برای تعطیلات نیمه خردادماه خبر داد که بر این اساس از روز چهارشنبه 12 خردادماه از ساعت 12 ظهر تا روز دوشنبه 17 خردادماه این محدودیت‌ها در تمامی نقاط استان فارس اعمال می‌شود. 

به گفته وی ورود و خروج از شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی و ورود و خروج از شهرهای زرد و نارنجی جریمه 500 هزار تومانی دارد که این امر برای تمامی نقاط استان فارس و شهرهای همجوار در دیگر استان‌ها اعمال می‌شود. 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرده که محدودیت‌ها با شدت و به صورت دقیق اعمال می‌شود و در مبادی ورودی و خروجی استان نیز این محدودیت‌ها برقرار است و خودروهای متخلف علاوه بر جریمه از مبادی استان برگشت داده می‌شوند. 

عادی‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موجب شود بار دیگر با موج جدیدی از این بیماری مواجه شویم و تجربه موج‌های قبلی نشان داده که عامل اصلی ایجاد وضعیت بحرانی در استان و آغاز موج‌های جدید جدی نگرفتن این توصیه‌های بهداشتی است بنابراین متولیان بهداشت و درمان همچنان به استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها به صورت مرتب توصیه می‌کنند. 

انتهای پیام/424/ح 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد استانی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی جانشین استاندار بیماری کرونا شیوع دوباره استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد

مسعود پزشکیان با اشاره به معضلات اجتماعی به دنبال تشدید مشکلات اقتصادی توضیح داد: توجه به معیشت مردم در حد زنده‌ماندن‌شان از اصول قانون اساسی است؛ لذا دولت‌ها باید بتوانند مسکن، ازدواج، خوراک و شغل مردم را تأمین کنند، اما، چون نتوانسته‌ایم به این وظیفه عمل کنیم و تورم هم روزبه‌روز به‌جای اصلاح، بدتر شده است، طبیعی است که پدیده‌های اجتماعی مثل سرقت و کیف‌قاپی هم به مرور در جامعه زیاد شود.

به گزارش هم میهن، وی افزود: تا زمانی که نتوانیم معیشت، سرپناه و زندگی حداقلی مردم را که همان بخور و نمیر است، تأمین کنیم؛ طبیعتاً عده‌ای مجبور می‌شوند برای زنده‌ماندن دست به کار‌هایی بزنند که با اصول اخلاقی و انسانی در تضاد است.

پزشکیان در پاسخ به اینکه وظیفه دولت و مجلس دراین‌باره چیست؟ بیان کرد: «آقای رئیسی در شروع دولتش وعده داد تورم را اول نصف سپس تک‌رقمی می‌کند، اما نه‌تنها تورم نصف نشد، تک‌رقمی که جای خود دارد بلکه چندین برابر شد. قدرت خرید شدیداً پایین آمد و کارمندانی که زندگی معمولی داشتند، دیگر نتوانستند حتی مایحتاج روزانه خود را تأمین کنند. رفاه در سطح مناسب از زندگی مردم رفته و سفره‌های مردم کوچک شده و دولت به وعده‌هایی که داده بود، عمل نکرده است. حتی شعار‌های مربوط به مسکن را محقق نکرده و بحث رانت و رشوه هم قرار بود برچیده شود، اما این‌طور نشد».

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • گلر پیکان: ما هم رتبه تک رقمی میخواهیم
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • جان‌باختگان بارندگی در هرمزگان به سه نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد