Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی در راستای هم افزایی و توسعه نوآوری بین دو مرکز نوآوری دانشگاه و تعاونی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری گفت: این اداره کل بر اساس رسالت اجتماعی حمایت از اشتغال جوانان آینده ساز کشور و اساتید دانشگاهی را در شرایط اقتصادی کنونی مهم ترین وظیفه خود می داند و از سنوات گذشته با عقد تفاهم نامه های همکاری با کانون ها و همچنین تشکل ها و انجمن های صنفی شرایط مهارت افزایی در حین تحصیل را برای دانشجویان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بهره مندی از ظرفیت سرای نوآوری دانشگاه آزاد و مرکز نوآوری و توسعه تعاون آذربایجان شرقی را گامی مهم در تحقق ارتباط بین دانشگاه و صنعت دانست و افزود: این دو مرکز از پتانسیل های بالایی برخوردار هستند که می توانند با هم افزایی و استفاده از این ظرفیت ها امکاناتی را برای توسعه نوآوری و فناوری از طریق گسترش حوزه تعاون فراهم کند تا بتوانند بعد از فراغت از تحصیل به عنوان نیروی کار متخصص جذب بازار کار شوند.
فتحی اظهار داشت: دانشگاه می تواند با ارتقای سطح فناوری و نوآوری در تعاونی ها و افزایش مهارت های عملی دانش آموختگان، ضمن ایجاد ارتباط موثر بین شرکت تعاونی و گروه های خلاق، نوآور و کارآفرین و همچنین بهره گیری از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، راه را برای ایجاد کسب و کارهای نوبنیان و دانش محور باز کند.
وی با اشاره به جایگاه مهم تعاون در اصل 44 قانون اساسی گفت: با آسیب شناسی وضعیت بخش تعاون در کشور ایران درمی یابیم که رکن این بخش فاقد رکن فرهنگ کارگروهی و روحیه کارآفرینی اجتماعی است، وی گفت: مهم ترین مراکزی که می توانند تامین کننده این رکن و ارتقای روحیه کارآفرینی و نوآوری در کشور شوند، دانشگاه ها و مراکز آموزشی هستند.
وی با اشاره به اینکه ازهر گونه اقدام در راستای توسعه طرحهای نوآور حمایت می کنیم گفت: دانشگاه بهترین مرکز برای تعامل با بخش تعاون است.
فتحی گفت: این اداره کل در حوزه فناوری، نوآوری و پژوهشی می تواند با دانشگاه همکاری گسترده ای داشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت این دو مرکز افزود:این همکاری بستری برای تاسیس مراکز نوآوری و حمایت از تعاونی های نوبنیان خواهد شد.
فتحی ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری و تعاون در کشور، نقش آفرینی در تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری،شناسایی و توانمند سازی متخصصین، دانشجویان و اساتید خلاق،نوآور و کارآفرین و فراهم کردن زمینه تجاری سازی دستاورد های علمی را از اهداف این تفاهم نامه خواند.
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین تسریع در تبدیل ایده ها به محصول، انجام فعالیت های نوآورانه با محوریت مشارکتی بخش تعاون و توسعه اقتصادی مبتنی بر تعاون در حوزه دانش بنیانی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه خواند.
این تفاهم نامه با حضور حسین فتحی مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و عزیز جوانپور رئیس مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و رسول خالقی نماینده مرکز نوآوری و توسعه تعاون و حسین بوداغی مسئول سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و مدیران هر دو مرکز در محل این ادا ه کل منعقد و به امضاء رسید وجهت اجرایی کردن آن بین هر دو طرف مبادله گردید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تفاهم نامه دانشگاه آزاد کل تعاون اداره کل دو مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان