Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین بانک مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به استقرار طرح ملی نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت گفت: در گام دوم طرح نسخه الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه‌های بیمه سلامت و با حذف چاپ دفاتر بیمه روستائیان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای خرداد ماه جاری، بیمه شدگان این صندوق می‌توانند خدمات درمانی خود را از طریق پزشک خانواده و با رعایت نظام ارجاع از طریق الکترونیک و فقط با ارائه کد ملی یا صفحه اول دفترچه بیمه دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: با هماهنگی صورت گرفته با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در صورتی که مراکز جامع خدمات سلامت روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به هر دلیل برای ارائه خدمات الکترونیک زیر ساخت لازم را پیدا نکرده باشد می‌تواند صرفا از طریق سربرگ مرکز بهداشتی نسبت به تجویز و ارائه خدمات دارویی و پاراکلینیک بیماران این صندوق اقدام نماید.

ایشان ادامه داد: در صورتی که بیمه شدگان روستایی نیاز به ارجاع به سطح دو و ارائه خدمات درمانی توسط مراکز تخصصی و فوق تخصصی شهرستان و یا مرکز استان داشته باشند می‌توانند ضمن رعایت مسیر ارجاع، تا اطلاع ثانوی از دفاتر بیمه، فرم ارجاع که در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار گرفته یا سربرگ مرکز که اطلاعات هویتی بیمار در آن درج گردیده است استفاده نمایند.

حسین بانک در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سازمان بیمه سلامت در ادامه رویکرد الکترونیک نمودن فعالیت‌های خود، خدمات شهروندمحور را رونمایی واطلاعات اولیه از طریق سامانه eservices.ihio.gov.ir/esc در دسترس بیمه شدگان قرار گرفته است.
او تصریح کرد: در حال حاضر سامانه شهروندی شامل اطلاعاتی از قبیل اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان مشاهده نسخ درمانی و تمدید اعتبار بیمه می‌باشد و به تدریج کلیه خدمات شهروند محور به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص خدمات الکترونیک سلامت نیز اظهار داشت: زمانی که اسم خدمات الکترونیک به میان می‌آید، مردم انتظار سرعت، دقت و شفافیت را از عملکرد دستگاه‌ها خواهند داشت که در حوزه سلامت به واسطه مشکلات زیر ساختی و یکپارچه نبودن سامانه‌های سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت این امر تا حدی چالش بر انگیز شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد در آینده نه چندان دور به نقاط مشترک در این مقوله دست یافته و با استقرار کامل نظام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت از بیمه شدگان در برابر خطرات ناشی از بهداشت و درمان حفاظت مالی خواهد شد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارائه خدمات بیمه سلامت بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند